بازدید 6812

کرملین: پوتین به دنبال بازگشت به گروه ۷ نیست

دیمیتری پسکوفسخنگوی کرملین در واکنش به اظهار نظر اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد حضور دوباره روسیه در گروه اقتصادی هفت اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه هیچ گونه ابتکار عملی در خصوص بازگشت این کشور به گروه هفت مطرح نکرده و به دنبال عضو شدن مجدد در این گروه هم نیست.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 27 July 2020

 

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هرگز هیچگونه ابتکار عمل و هیچگونه تمایلی به منظور از سرگیری شرکت روسیه در گروه هفت مطرح نکرده و هیچ اقدام دیگری هم در این راستا صورت نداده است.

او بیان داشت: روسیه به دنبال پیوستن به گروه هفت نیست. به عبارت دیگر ما مکررا گفته‌ایم کاملا از کارایی فرمت گروه ۲۰ رضایت داریم و معتقدیم که این فرمت بهتر واقعیات اقتصادی مدرن را برآورده ساخته و مراکز جهانی توسعه اقتصادی را در نظر می گیرد.

این اظهارات سخنگوی کرملین بعد از آن مطرح شدند که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد، روسیه نمی‌تواند تا زمانی که بحران اوکراین حل نشده مجددا به گروه هفت باز گردد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که آمریکا نشست گروه هفت را که در ابتدا قرار بود ماه ژوئن برگزار شود تا ماه سپتامبر به تعویق می‌اندازد و قصد دارد از رهبران روسیه، هند، استرالیا و کره جنوبی به منظور انرژی پیدا کردن دوباره این "گروه بسیار منسوخ شده از کشورها" دعوت کند. طبق گفته رئیس جمهور آمریکا، او معتقد است که گروه هفت به شکل مناسبی آنچه در جهان در جریان است را منعکس نمی‌کند.

روسیه در سال ۱۹۹۸ به گروه هفت ملحق شده و آن را تبدیل به گروه هشت کرد اما در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلاف اعضای این گروه با مسکو به دلیل بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه، از این گروه کنار گذاشته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر