بازدید 3405

خودکفایی عراق برای سومین سال پیاپی در تولید گندم

عراق برای سومین سال پیاپی امسال در تولید گندم خودکفا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 27 July 2020

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، عراق که پیش از این دومین کشور بزرگ واردکننده گندم در منطقه خاورمیانه بود امسال در تولید گندم خودکفا می‌شود و سومین خودکفایی متوالی خود را ثبت خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت کشاورزی عراق گفت: این کشور امسال 5 میلیون تن گندم تا پایان آگوست 2021 برداشت کند. در حالی که نیاز این کشور برای تأمین نیاز داخل و برنامه‌های غذایی تنها 4.5 میلیون تن است.

حامد النایب براساس آمارهای موجود اعلام کرد: کشاورزان تاکنون 4.9 میلیون تن گندم به دولت فروخته‌اند. 

براساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، افزایش تولید مواد غذایی به کاهش واردات و همچنین فشارها به اقتصاد کشورها کمک می‌کند. این صندوق اعلام کرده است در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، افزایش تولید مواد غذایی برای کشورها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. 

کسری بودجه جاری عراق در سال جاری به 22 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید که بیشترین میزان در خاورمیانه و شمال افریقا محسوب می‌شود. 

بلومبرگ می‌نویسد بغداد از کشورهای همسایه خود از جمله ترکیه خواسته است که میزان ورودی جریان آب از ترکیه به عراق را که بیشتر از دو رودخانه اصلی دجله و فرات است را کاهش ندهد. 

این گزارش می‌نویسد همچنین عراق گفت‌وگوی مشابهی را نیز به ایران انجام داده است. اما شرایط این گفت‌وگو و جزئیات آن هنوز مشخص نیست. 

وزارت کشاورزی عراق استفاده از سیستم‌های آبیاری مناسب و همچنین واریته‌های مقاوم به خشکی گندم از عوامل مؤثر در افزایش تولید گندم عنوان کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل