بازدید 19678

واردات نفت چین از سه کشور رکورد زد

واردات نفت چین از سه کشور عربستان سعودی، روسیه و برزیل در ژوئن به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و مجموع واردات نفت این کشور را به سطح بالای جدیدی رساند.
کد خبر: ۹۹۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 27 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد که واردات نفت چین در ژوئن برای نخستین بار به مرز ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید.

عربستان سعودی در ژوئن ۲.۱۷ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که ۰.۲ درصد از رکورد بالای قبلی ثبت شده در ماه مه افزایش داشت. واردات چین از روسیه به ۱.۹۵ میلیون بشکه در روز رسید و به مرز دو میلیون بشکه در روز نزدیک شد و از رکورد قبلی ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز در ماه مه بالاتر رفت.

برزیل که چهارمین صادرکننده بزرگ بود، در ژوئن ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که ۲۰.۹ درصد در مقایسه با رکورد قبلی ۱.۰۱ میلیون بشکه در روز در نوامبر رشد نشان داد.

واردات نفت چین از آمریکا در ژوئن به ۱۴۳ هزار و ۴۵۲ بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در هشت ماه گذشته بود اما ۲۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

چین در ژوئن از ایران واردات نفت نداشت.

مجموع واردات نفت چین در ژوئن بر مبنای سالانه ۳۴.۴ درصد رشد کرد و به رکورد ۱۲.۹۹ میلیون بشکه در روز معادل ۵۳.۱۸ مییلیون تن رسید زیرا خریداران چینی که در اواخر مارس از ارزانی قیمتها برای خرید استفاده کرده بودند، محموله هایشان را در ماه میلادی گذشته تحویل گرفتند.

در فاصله ژانویه تا ژوئن واردات نفت چین از صادرکنندگان عضو اوپک پلاس بر مبنای سالانه ۷.۵ درصد رشد کرد و به ۸.۷۱ میلیون بشکه در روز رسید زیرا تولیدکنندگان این گروه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا برای کسب سهمی از بازار چین به رقابت پرداختند. با این حال سهم این گروه در بازار چین در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۸۰.۵ درصد در مقایسه با ۸۲.۳ درصد در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد.

سهم اوپک به دلیل عرضه کمتر از سوی ایران و ونزوئلا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۵۲.۱ درصد کاهش پیدا کرد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۶ درصد بود.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار اداره کل گمرک چین واردات نفت از ونزوئلا در فاصله ژانویه تا ژوئن را نشان نداد. چین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۵۰ هزار و ۷۱۱ بشکه در روز نفت از ونزوئلا وارد کرده بود. واردات نفت چین از ایران هم در فاصله ژانویه تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴.۷ درصد افت کرد و به ۶۸ هزار و ۴۵۳ بشکه در روز رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۲
این شریک استراتژیک چرا از ایران نمیخرد؟؟ به چین اعتماد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
بابت فشار به ایران بابت امضای قرارداد!
اگه بیشتر به نفع ماست، پس چرا چین داره بیشتر فشار می آره؟
دوستان و آشنایان، کسی دلواپس این قرارداد 25 ساله نیست؟
حالا یه سری فکر کنن چین میاد با ایران قرارداد ببنده، اونا عربستان رو ول نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
عربستان رانت خوار و اینا نداره اگر چین هم نخواد بعضیا به زور باهاش قرارداد می بندن
بهتر. دست از صادرات ارزان نفت بردارید و ازش برای رشد اقتصادی و تولید در داخل کشور خودمان استفاده کنید. هرچی تولیدات بیشتر و باکیفیت میتونیم انجام بدیم تا قیمت دلار بیاد پایین. واردات رو به شدت کاهش بدید تا وابستگی کم بشه و ارزش پول ملی بره بالا و کشور باز قدرت بگیره.
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
اين هايي كه فرموديد به جا ومنطقي ميباشند ولي اين تفكرات در مسولين ما وجود ندارد سود انها در اشفتگي است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
ایران مخصوصا در 40 سال گذشته مقام اول مهاجرت یا بهتره بگیم فراری دادن نخبگان یا خانه نشین کردن نخبگان را داره و با این اوصاف نمیشه صنعتی شد. مقایسه کن با کشوری مثل آمریکا که علاوه بر اینکه نخبگان خودشو نگه میداره نخبگان بقیه کشورها را هم جذب میکنه
به همین دلیل چین قابل اعتماد نیست..... قرارداد 25 ساله! بدون داشتن قراداد وارداتش رو از ایران 70 درصد کاهش داده و از عربستان افزایش.... ببین با قرارداد 25 ساله چه رفتاری می کنه
حالابرید قرارداد راهبردی ببندید بعد اون کار خودشا انجام میده.....
در دنیا منزوی منزوی شده ایم.
اعتماد به چین یعنی نابودی ایران .
از ایران چقدر خرید؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری