بازدید 14137

استانبول ، شهری که هر کس باید یک بار به آن سفر کند!

استانبول شهری است که به دلیل نزدیکی به ایران، برای ایرانیان بسیار آشناست. سفر به استانبول تجربه متفاوت و چند سویه‌ای است که ارزش سفر به آن نسبت به هزینه نه چندان زیادش را بیشتر می‌کند. در این نوشته بیشتر با بلیط هواپیما استانبول و جاذبه های شگفت آور آن آشنا می‌شویم، تا اگر گذرمان به این شهر آسیایی اروپایی خورد، به خوبی از آن بهره ببریم.
کد خبر: ۹۹۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 27 July 2020

استانبول ، شهری که هر کس باید یک بار به آن سفر کند!

استانبول شهری است که به دلیل نزدیکی به ایران، برای ایرانیان بسیار آشناست. اما این شهر کهن و زیبا، یکی از ۱۰ مقصد نخست گردشگری جهان است و مانند یک فرصت طلایی است که در نزدیکی و در دسترس ما جای گرفته است. سفر به استانبول تجربه متفاوت و چند سویه‌ای است که ارزش سفر به آن نسبت به هزینه نه چندان زیادش را بیشتر می‌کند. در این نوشته بیشتر با بلیط هواپیما استانبول و جاذبه های شگفت آور آن آشنا می‌شویم، تا اگر گذرمان به این شهر آسیایی اروپایی خورد، به خوبی از آن بهره ببریم.

استانبول شهر کاخ ها و مساجد عظیم

زمانی که از بخش‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری شناخته شده استانبول بازدید می‌کنید نکته‌ای توجه شما را جلب می‌کند و آن هم مقیاس عظیم و بزرگ مساجد و کاخ هایی است که در دوره عثمانی در این شهر بنا شده است. ریشه تاریخی این پدیده آنست که استانبول که زمانی قسطنطنیه مرکز امپراتوری بیزانس بود، در دوران عثمانی همچنان پایتخت این امپراتوری ماند. فرمانروایانی که بر این شهر فرمان می‌راندند، برای تحت تاثیر قرار دادن سفیران و بازرگانان کشورهای خارجی که برای دیدار و تجارت به این شهر می‌آمدند، ساختمان‌های عظیم و باشکوهی را می‌ساختند. کاخ توپکاپی و سپس کاخ دلمه باغچه با چنین رویکردی ساخته شدند و آثاری پرزرق و برق و شگفت‌آور به شمار می‌روند. مساجد بزرگ استانبول هم که البته برخی مثل ایاصوفیه زمانی کلیسای جامع بودند، نماد مذهب امپراتوری عثمانی به شمار می‌رفتند.

 شهر دو نیم شده با رود بسفر

استانبول ، شهری که هر کس باید یک بار به آن سفر کند!

استانبول شهری است که توسط رود و تنگه بسفر به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. شما به روشنی می‌توانید تفاوت های محیطی و اجتماعی را بین دو بخش آسیایی و اروپایی احساس کنید. خود تنگه بسفر و بندرهای متعددی که در پیرامون آن جای گرفته‌اند هم بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند. علاوه بر اینکه می‌توانید از بندرهای موجود در کناره بسفر، به جاهایی مانند جزیره بیوک آدا و جزایر پرنس سفر کنید، می‌توانید شاهد ماهیگیری بومیان بر فراز پل گالاتا و زندگی پرشور سنتی ماهیگیران در پیرامون رودخانه باشید. همچنین می‌توانید در رستوران‌های این منطقه، غذاهای دریایی را با ماهی های تازه صیدشده تجربه کنید.

استانبول شهر خرید سنتی و مدرن

بسیار مهم هست تا بدانیم در هر فصل سال به کجا سفر کنیم؟ برای مثال در زمان عید فطر و یا مهرماه، استانبول مملو از خریداران خارجی میشود. شما در استانبول می‌توانید به عنوان یک خریدار هر دو نوع خرید سنتی و مدرن را تجربه کنید. زیرا از یک سو بازار بزرگ استانبول، شما را به سده‌ها قبل می‌برد و با معماری و طیف کالاهای سنتی‌اش مانند ادویه‌های رنگارنگ، بازارهای تاریخی شرقی را برای شما تداعی می‌کند. مخصوصا اگر بازار تبریز را هم دیده باشید، متوجه همانندی‌های بسیار این دو بازار می‌شوید. در نقطه مقابل، مراکز خرید و اوتلت های مدرن استانبول قرار دارند. این مرکزخریدها بر خلاف بازارهای سنتی در یک مجتمع چند طبقه ساخته شده‌اند و طیف متنوعی از کالاها و خدمات رفاهی را به مخاطب عرضه می‌کنند. همانگونه که در بازارهای سنتی شاهد بخش‌های دیگری مثل غذاخوری، مسجد و کاروانسرا هستید، مراکز خرید هم دارای رستوران، سینما و زمین بازی هستند. شما در مراکز خرید استانبول مانند کانیون، جواهر، ونیزیا، ویاپرت و ... می‌توانید طیف متنوع و گسترده‌ای از پوشاک و اکسسوری و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی را تهیه کنید.

از آنجایی که استانبول یک شهر مهم در حوزه تجارت است و از سوی دیگر از کشورهای موفق در صنعت مد و پوشاک است، شما در زمینه انتخاب پوشاک در ترکیه محدودیتی ندارید. به گونه‌ای که بسیار از توزیع‌کنندگان پوشاک ایران به خیابان مرتر استانبول می‌روند و خریدهای عمده خود را در آن انجام می‌دهند.

 استانبول شهر غذاهای دور و آشنا

استانبول ، شهری که هر کس باید یک بار به آن سفر کند!

شما به عنوان یک گردشگر ایرانی می‌توانید در استانبول هم غذاهایی بسیار آشنا پیدا کنید و هم غذاهایی بسیار متفاوت و ناشناخته. زیرا این شهر از گذشته‌های دور، شهری پرمسافر با حضور مهاجران زیادی از فرهنگ ها و اقوام متفاوت بوده است. این جامعه متفاوت تنوع گسترده‌ای از غذاها را در این شهر پدید آورده‌اند. برای همه ما کباب ترکی یا دونر بسیار آشناست. اما غذاهای های سنتی ترکیه‌ای مانند لاهماجون، پیده و ایمام بایلدی هم هستند که باید آنها را هم تجربه کنید. علاوه بر این همانطور که گفتیم رستوران های بین المللی در سرتاسر استانبول سربرآورده‌اند که از فست فود گرفته تا غذاهای جنوب شرقی آسیا، ایتالیایی، فرانسوی و غیره را برای هر سلیقه‌ای عرضه می‌کنند.

چگونه بلیط هواپیما استانبول را ارزان تهیه کنیم؟

همه گردشگران و مسافران دوست دارند با پیدا کردن بليط چارتري استانبول به تهران، در سفرشان به این شهر، در هزینه هایشان صرفه جویی کنند. اما پیدا کردن بلیط ارزان تهران استانبول و بالعکس کمی دشوار شده است. چون هم هزینه‌های عمومی افزایش پیدا کرده و موجب رشد قیمت‌ها شده و هم تنوع و تعدد آژانس ها و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما زمینه سرگردرگمی کاربران را فراهم آورده است. حال در این شرایط چگونه بلیط استانبول ارزان را پیدا کنیم؟ پیشنهاد ما یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور، یعنی سفرمارکت است. سفرمارکت به عنوان یک بازار مجازی بلیط هواپیما https://safarmarket.com/flights، همه بلیط های عرضه شده به بازار گردشگری توسط آژانس ها و سایت های خوشنام و معتبر را در یکجا و در یک پلتفرم گردآوری و به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه بدون اینکه نیاز باشد به صد ها سایت مختلف سر بزنید، می‌توانید با یک جستجوی ساده در سفرمارکت، بلیط هواپیما ارزان تهران استانبول یا بلیط ارزان استانبول به تهران را پیدا کرده و بدون واسطه خریداری کنید.

 

انتهای رپرتاژ اگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار