بازدید 23686
پیمانه اقتصادی

یک نماینده مجلس: قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد/ بورس قرمز شد/ سودجویی چوبداران علت اصلی گرانی گوشت / صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت کدام کالا بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت گذاری شد، پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی به رئیس جمهوری، قیمت طلا و سکه در بازار تهران، اونس طلا در راه ۲۰۰۰ دلاری شدن، رلاینس هند دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد و کاهش بدهی خارجی ایران در سه ماهه اول امسال را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 26 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت گذاری شد، پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی به رئیس جمهوری، قیمت طلا و سکه در بازار تهران، اونس طلا در راه ۲۰۰۰ دلاری شدن، رلاینس هند دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد و کاهش بدهی خارجی ایران در سه ماهه اول امسال را در بر دارد.

دلار در صرافی های بانکی بدون تغییر قیمت گذاری شد

امروز در صرافی‌های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۹۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۰۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز‌های قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۲۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

یک نماینده مجلس: قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد

سیدغنی نظری خانقاه با اشاره به کاهش قیمت دلار، گفت: عدم مدیریت نقدینگی‌های سرگردان در جامعه سبب شده این نقدینگی از بازار‌های دلالی و واسطه‌ای سر در بیاورند. به همین دلیل، در صورت مدیریت بازار قیمت دلار باز هم کاهش پیدا خواهد کرد. نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت ادامه وارد شدن ارز حاصل از صادرات به کشور، قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد. به گفته وی، مدیریت بازار و برخورد قضایی با کسانی که ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور نکرده اند می‌تواند قیمت دلار را بیش از پایین آورده و به ثبات رساند. نظری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی نرخ ارز همچنان تداوم داشته باشد و وارد کانال ۱۸ هزار تومان یا به زعم برخی کارشناسان ۱۵ هزار تومان شود، افزود: تحقق این امر در گرو ادامه فعالیت‌های کنونی بانک مرکزی است. وی اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی و همراهی قوه قضاییه در راستای شناسایی بازرگانانی که از عرضه ارز‌های صادراتی خودداری کرده و الزام آن‌ها به بازگشت این ارز‌ها منجر به کاهش نرخ دلار می‌شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که ولع خرید دلار علیرغم عدم نیاز وجود داشته باشد این حباب‌ها وجود خواهند داشت، اکنون این حباب در بورس و مسکن نیز به وجود آمده است. /خانه ملت

پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی به رئیس جمهوری

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به رئیس‌ جمهوری، ۳۶ شرکت صادر کننده پتروشیمی، ۲۴ شرکت عمده فولادی و معدنی و ۴۸ شخص حقوقی از سایر گروه صادرکنندگان با صادرات بیش از ۱۵ میلیون دلار که حداقل ۷۰ درصد ارز ناشی از صادرات خود را در دو سال گذشته به چرخه اقتصاد برگردانده‌اند را معرفی و از رئیس‌جمهوری درخواست کرد از این شرکت‌ها که در جهت خدمت به اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریمی تلاش کرده‌اند، قدردانی شود. شایان ذکر است صادرکنندگان نامبرده در این نامه، طی مدت حدود دو سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصاد کشور برگردانده‌اند.

قیمت طلا و سکه در بازار تهران

به نقل از اتحادیه طلا و سکه تهران، امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شده است. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم یک میلیون و ۲۱ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا در راه ۲۰۰۰ دلاری شدن

افزایش تنش ها میان آمریکا و چین، ضعیفتر شدن ارزش دلار آمریکا، کاهش بازده اوراق قرضه، تدابیر محرک مالی بیشتر و افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ همگی عوامل موثر در افزایش چشمگیر قیمت طلا در هفته گذشته بودند. به نقل از ایسنا؛ به گفته تحلیلگران، اگر طلا در هفته جاری مرز ۱۹۲۰ دلار را بشکند، هدف بعدی این فلز ارزشمند شکستن مرز ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. نوابی در این باره گفت: بازار طلا به رکورد قیمت ۱۹۲۰ دلار سال ۲۰۱۱ نزدیک می شود و اگر این رکورد شکسته شود، بازار با خرید بیشتر روبرو خواهد شد تا سود گیری و تا زمانی که اوضاع به طور کامل تغییر نکند، حرکت طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار ادامه خواهد داشت. به گفته کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA، اگر طلا از مرز ۱۹۲۰ دلار عبور کند، فاصله چندانی با شکستن قیمت ۲۰۰۰ دلار نخواهد نداشت. در مجموع روند بازار طلا صعودی است.

بورس قرمز شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه پنجم مردادماه ۹۹)، با کاهش ۶۷۷۶ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد در ارتفاع یک میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۳۴ واحدی قرار گرفت. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۸۲ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به کانال ۵۱۱ هزار و ۸۷۳ واحدی برگشت. شاخص کل هم وزن نیز، با کاهش ۲۶۹۲ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، رقم ۵۰۷ هزار و ۵۳ واحد را به نمایش گذاشت، شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افت ۱۷۶۸ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به کانال ۳۳۲ هزار و ۹۵۸ واحدی عقب نشینی کرد. شاخص آزاد شناور با افت ۱۲۱۷۰ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد به سطح دو میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۸۶ واحدی رسید. شاخص بازار اول با ۴۸۸۹ واحدی کاهش معادل ۰.۳۴ درصد در کانال یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۱۹ واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۵۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۷ درصد همراه بود و رقم ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۳۳۰ واحدی را به نمایش گذاشت. /نبض بورس

کاهش بدهی خارجی ایران در سه ماهه اول امسال

بر اساس آمار‌های منتشره از سوی بانک مرکزی در قالب گزارش گزیده آمار‌های اقتصادی، بدهی خارجی کشور در پایان خرداد ماه امسال به ۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به پایان سال گذشته ۳۷۶ میلیون دلار کاهش نشان می‌دهد. بدهی خارجی در مقطع خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۲۳ میلیون دلار کاهش یافته است./فارس

* ارقام به میلیون دلار

عنوان خرداد 99 درصد تغییر نسبت به اسفند 98 درصد تغییر نسبت به خرداد 98
بدهی کوتاه مدت 1،492 3- 12.6-
بدهی بلندمدت 7،163 4.3- 2.7+
کل 8،655 4.1- 0.2-

رلاینس هند دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد

صنایع رلاینس هند، تحت رهبری میلیاردر معروف موکش آمبانی، با جلو زدن از رقبای دیگر خود پس از آرامکوی عربستان سعودی به دومین شرکت بزرگ انرژی جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شده است. سهام این شرکت کنگلومرایی هندی که بیشتر در زمینه انرژی و منابع و همچنین حوزه‌های دیگری مانند خرده‌فروشی و ارتباطات فعال است، در پایان معاملات هفته گذشته ۴ درصد به ارزش خود افزود. با این افزایش قیمت، ارزش کل سهام شرکت به ۱۴.۱۵ تریلیون روپیه، معادل ۱۸۹ میلیارد دلار، رسید. ارزش هیچ شرکت هندی‌ تا به حال به این اندازه نبوده است. این به صنایع رلاینس اجازه داد تا شرکت آمریکایی اکسون موبیل را پشت سر بگذارد. اکسون در معاملات روز جمعه بیش از یک درصد ضرر کرد و یک میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد تا ارزش کل شرکت از ۱۸۴ میلیارد دلار کمتر شود. به این ترتیب، رلاینس هند پس از آرامکوی سعودی، دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد. آرامکو که بزرگترین شرکت انرژی جهان است، از لحاظ ارزش بازار بزرگترین شرکت روی کره زمین هم به حساب می‌آید و در حال حاضر ۱.۷ تریلیون دلار می‌ارزد. اپل، آمازون، مایکروسافت و آلفابت (گوگل) شرکت‌های بعدی در رده‌بندی بزرگترین شرکت‌های جهان هستند و در این میان رلاینس هند در رتبه ۴۶ ام قرار دارد.

سودجویی چوبداران علت اصلی گرانی گوشت

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فصل گرما خریدار چندانی در بخش دام سبک وجود ندارد، به همین دلیل، به پشتیبانی امور دام اعلام کرده ایم که خرید تضمینی گوشت گوسفندی را انجمادی انجام دهد تا جلوی حجم بالای گوشت گرفته شود. پشتیبانی امور دام خرید تضمینی در بخش گوساله را انجام داده و خیلی از تولیدکنندگان به این قصه ورود کردند. پوریان ادامه داد: با وجود انباشت دام در بخش دام‌سبک، بسیاری از چوبداران برای عرضه دام با نرخ بالا بهانه‌های مختلفی همچون کمبود عرضه، قاچاق دام و عید قربان را مطرح می‌کنند تا بتوانند سود‌های بالایی نصیب خود کنند. این مقام‌مسئول ویروس کرونا و شرایط سخت جا به جایی را علت اصلی کمبود عرضه دام در میادین اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا و بسته بودن مرزها، میزان قاچاق در حدی نیست که بتواند بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند. /باشگاه خبرنگاران

صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت کدام کالا بود؟

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه امسال از بین ۴۴ کالای اساسی و مهم، قیمت ۳۵ کالا افزایش داشته است و عدس بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت هر کیلو از آن تقریبا ۲.۵ برابر شده است. به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل قیمت سه کالا بیش از ۱۰۰ درصد، شش کالا بیین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد و ۲۶ کالا کمتر از ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین نرخ یک کالا ثابت مانده و قیمت هشت کالا کاهش داشته است. بیشترین افزایش قیمت در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب مربوط به عدس، لپه، لوبیا قرمز و لوبیا چیتی است که به ترتیب ۱۵۷.۸، ۱۳۱.۵، ۱۰۶.۸ و ۶۸.۴ درصد افزایش داشته است. قیمت این سه محصول در اردیبهشت سال گذشته به ترتیب ۷۶۰۰، ۱۰ هزار و ۳۰۰، ۱۰ هزار و ۸۰۰ و ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده، اما در اردیبهشت امسال به ۱۹ هزار و ۷۰۰، ۲۳ هزار و ۹۰۰، ۲۲ هزار و ۳۰۰ و ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
این دلار ۲۰۳۰۰ موجود نیست جنبه نمایشی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
نماینده محترم یا قیمت دلارو نمیدونه یا معنی سقوط رو
هروقت صحبت ازسقوط قیمت دلارکردند برعکس شد
بانک ها و دولت باید مسکن های در اختیار را بفروشند ودر شرکت‌های تولیدی سرمایه گذاری کنند.
لیست مسکن کلیه بانک‌ها باید منتشر و فروش آنها در شش ماه اعلام شود.
بانک که نباید دلالی مسکن و طلا و ارز کند، وظیفه بانک حمایت از تولید و بازار و حفظ ارزش پول مردم با سود معقول است و گرنه اخلالگر اقتصاد است و باید مجوز آن لغو و کلیه درآمد دلالی گری آن ظبط شود.
همانطور که به ستاد مبارزه با بحران کرونا با حضور متخصصان مربوطه نیاز بود الان نیاز به ستاد مبارزه با بحران اقتصادی با به کارگیری متخصصان (واقعی) اقتصادی هستیم تا حداقل از این بحران هم با خسارات کمتری عبور کنیم.
درمورده اظهار نظره نماینده مجلس باید بگم آرزو بر جوانان عیب نیست
امروز دلا 24 بود و سکه هم دوباره برگشت به کانال 11
طوری میگه بیش ازاین سقوط خواهدکردکه انگار تاامروز۷۰ درصد سقوط کرده !!!!دوره اینگونه القائات روانی خیلی وقته بسررسیده
دلار گران شد کالا گران شد تحریم هم هیچ اثری نداره آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند تاوان رو هم فقط و فقط مردم میدهند
ای خدا ما به کجا رسیده ایم که می خواهند مملکت را با اما و اگز اداره کنند .
تا زمانی که افزایش نقدینگی ادامه دارد سقوط ریال و افزایش دلار هم ادامه خواهد داشت دولت میتواند در کوتاه مدت با ارز پاشی روی قیمت دلار تاثیر بگذارد ولی این کار به نفع دولت نیست
تا تورم بالا وجود دارد نرخ دلار هم افزایش پیدا میکند
یک سال پیش میگفتند ارز به 8 تومن میرسه الان هم میگن به 15 تومن میرسه
قیمه محرم با لپه ۲۳ هزارتومانی، خدای من
خداحافظ عدسی...
یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دام سبک لزوم اخذ مجوز و پلاک گذ اری دام برای جا بجایی شهر به شهر دام میباشد که علاوه بر ایجاد رانت به نفع عده ای خاص و اخذ رشوه های میلیونی جهت صدور مجوز حمل دام بخصوص از شهرهای کوچک به سمت تهران و کلان شهرها عملا حمل دام را با مشکل مواجه و ان را در اختیار عده ای خاص قرار داده و موجبات گرانی دام را نیز فراهم نموده است
یک نماینده مجلس: قیمت دلار بیش از این سقوط خواهد کرد
نکنه امیدتون به جو بایدنه؟!!
انهایی که قبول ندارند شاخص بورس دستکاری میشود به نمودارروزانه روند شاخص دقت کنند در مواقعی که روندنزولی است درست چندواحدمانده به سقوط به کانال پایینتر انرا صعودی میکنند این اتفاق همیشه وبلااستثنا رخ میدهدامروزهم دراستانه ورود شاخص به کانال یک میلیون وهشتصدهزارواحدی روند نزولی رامعکوس کردند ایا تمام این تغییرات در لحظه ورود به کانال پایینتر تصادفی هستند؟ اگراسم اینکاردستکاری نیست پس چی هست؟!!!!
فکر کنم منظور نماینده این بود که ریال بیش از این سقوط خواهد کرد و اشتباهی گفته دلار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی