بازدید 17093

داعش در حال بازیابی قدرت خود در دوران کرونا

گزارشی که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده هشدار می‌دهد که گروه تروریستی بار دیگر "بی پروا" عمل خواهند کرد و در حالی که ضعیف و ناتوان شده اند دشمنان را هدف قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 26 July 2020


به گزارش  تابناک، به نقل از میرر، بر اساس این گزارش گروه تروریستی داعش با استفاده از شرایط دوران همه گیری کرونا در حال تجدید قدرت گروه و آمادگی برای تدارک حمله‌ای جدید در صورت تسهیل مقررات قرنطینه‌ای است.

طبق گزارشی که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده این گروه تروریستی از شکاف‌های امنیتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ به منظور تجدید حیات خود بهره می‌برد.

در این بین رکود جهانی می‌تواند به داعش کمک کند تا افراد تازه‌ای را جذب کنند.

کارشناسان می‌گویند با افزایش حملات در عراق و سوریه گروه تروریستی داعش می‌تواند اعتماد به نفس خود را برای انجام حملات تروریستی بار دیگر به دست آورد؛ به ویژه مناطقی که در گذشته تحت کنترل آن‌ها بود.

این گزارش می‌افزاید که حملات تروریستی گروه داعش در اوایل سال ۲۰۲۰ نسبت به موقع مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری داشته است.

گفته می‌شود حدود ۱۰ هزار تروریست داعشی هنوز در عراق و سوریه حضور دارند و حدود ۱۰۰ میلیون دلار منابع مالی در اختیار این گروه ترویستی است.

گزارش در حالی این هشدار‌ها را می‌دهد که اوایل سال میلادی جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که به طور ۱۰۰% گروه داعش را شکست داده و خلافت سرزمینی آن را نیز به طور کامل نابود کرده است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است تأثیر بیماری کووید ۱۹ بر تروریسم بین مناطق درگیری و مناطق غیر درگیری و همچنین بین تهدید‌های کوتاه و طول مدت متفاوت است.

 

منبع:خبرآنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل