بازدید 8074

اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه یک شهر در کره شمالی

با شناسایی یک فرد مشکوک به ویروس کرونا در کره شمالی، مقامات این کشور ضمن اعلام وضعیت اضطراری، ورودی شهر «کائه سونگ» در مرز با کره جنوبی را مسدود کردند.
کد خبر: ۹۹۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 26 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری کیودو ژاپن، فرد مشکوک به کرونا یک شهروند اهل کره شمالی است که سه سال پیش به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده و وارد کره جنوبی شده بود و اکنون پس از بازگشت غیرقانونی به شهر مرزی «کائه سونگ» به قول مقامات کره شمالی به این «ویروس شرور» آلوده شده است.

کره شمالی پیشتر ادعا کرده بود که با جلوگیری از هرگونه ورود و خروج در مرز با چین از ابتدای سال جاری میلادی، جلو انتقال و شیوع ویروس کرونا در این کشور را گرفته است، کرونا برای نخستین بار اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش و بعدا در سراسر جهان پخش شد.

گزارش حاکی است شهر مرزی «کائه سونگ» از روز جمعه «کاملا» مسدود شده و افرادی که با این شخص در تماس بوده اند و کسانی که طی پنج روز گذشته از این شهر سفر کرده اند، تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

همزمان خبرگزاری مرکزی کره شمالی هم گزارش کرده است که «کیم جون اونگ» رهبر این کشور در گردهمایی اضطراری بزرگی که روز شنبه در دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی برگزار شد متعهد شد اقدامات ضد همه گیری را در سطح «حداکثری» اجرا کند.

او گفته علی رغم اقدامات شدید پیشگیرانه ضد همه گیری در همه زمینه ها در سراسر کشور و بسته شدن کامل مرزها برای شش ماه گذشته، یک وضعیت بحرانی رخ داده است.

در این جلسه موضوع سهل انگاری گارد مرزی هم که باعث فرار این شهروند کره شمالی به همسایه جنوبی شده است مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد در صورت تکرار اتفاقات مشابه، «مجازات شدید» علیه خاطیان اعمال شود.

گزارش یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی در حالی است که این کشور هفته گذشته مدعی پیشرفت های چشمگیر در ساخت واکسن ضد کرونا شد و اعلام کرد دانشمندان این کشور در حال انجام آزمایش های بالینی برای ساخت واکسن کرونا (COVID-۱۹) هستند.

شورای تحقیقات علوم پیونگ یانگ روز شنبه گذشته اعلام کرده بود این واکسن توسط یک موسسه زیست شناسی پزشکی تحت نظارت آکادمی علوم پزشکی کره شمالی و با روش آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE۲) (angiotensin-converting enzyme ۲) در دست ساخت است.

کره شمالی تاکید کرده بود این واکسن مرحله آزمایش روی حیوانات را با موفقیت پشت سرگذاشته است و اکنون در مرحله آزمایش بالینی است این حال، متخصصان با توجه به شرایط مالی و پزشکی کره شمالی، در مورد واکسن ساخت این کشور شک و تردید دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی