بازدید 9816
۱

ابتلای۱۵۰۰ نفر از کادردرمان آذربایجان‌شرقی به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کادر بهداشت و درمان استان به کرونا مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 21 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عباسعلی درستی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۱۰ درصد از این تعداد شامل پزشکان، ۷۰ درصد شامل پرستاران و کادر بهداشت و مابقی شامل نیرو‌های پشتیبانی واحد بهداشت و درمان هستند.

وی افزود: از بین کل مبتلایان کادر بهداشت و درمان تا به این لحظه، پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها پزشک و دو نفر جزو کادر درمانی غیر پزشک هستند که ۵۰ ساله و حتی ۵۰ سال به پایین نیز بودند و هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت استان قرمز است، رعایت پروتکل‎های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، وظیفه ملی هر فردی است، باید از برگزاری هرگونه مراسم ختم و عروسی به جد خودداری شود.

درستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیش از ۸۵ درصد مردم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان بازگشت و شکستن زنجیره کرونا وجود ندارد، هر چند همکاری مردم استان در استفاده از ماسک نسبت‎ به هفته‌های گذشته بیشتر شده است، اما این روند باید ادامه داشته باشد.

حدود ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی در بخش مراقبت‌های ویژه

همچمنین روزبه رجایی اظهار کرد: تا روز گذشته حدود ۸۵۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده و از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ادامه این وضعیت هم به مردم و هم به کادر بهداشت و درمان آسیب می‌زند.

وی افزود: پنج ماه است که با این ویروس در حوزه سلامت دست به گریبان هستیم و متاسفانه ۱۵۰۰ نفر از افرادی که به هر نحوی چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کنند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

رجایی اظهار کرد: در صورت تداوم شرایط کنونی، کادر بهداشت و درمان دچار خستگی و فرسودگی خواهند شد و ظرفیت بیمارستان‌ها نیز با توجه به محدودیت شان، ممکن است پر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اللهم اشف کل مریض
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل