بازدید 43293
۷

فهرست مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های معین کرونا اعلام شد

با اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان، بار دیگر سلسله اقدامات مراقبتی و درمانی که کمرنگ شده بود، در دستور کار مسئولان قرار گرفت و از جمله آن‌ها، افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته کروناست؛ مراکزی که فهرست کامل آن‌ها امروز اعلام شده و می‌توان با مراجعه به آن‌ها مورد معاینه و در صورت لزوم، تست قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 21 July 2020
تابناک اجتماعیفهرست کامل مراکز ۱۶ ساعته کرونا و بیمارستان‌های معین جهت بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش «تابناک»؛ با اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان، بار دیگر سلسله اقدامات مراقبتی و درمانی که کمرنگ شده بود، در دستور کار مسئولان قرار گرفت که از جمله آن‌ها افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته کروناست.

افزایش شمار مراکز جامع سلامتی که افراد در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا و پس از تماس با سامانه ۴۰۳۰ جهت معاینه و معرفی، به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند تا به رایگان مورد آزمایش ویژه تشخیص کرونا یا همان تست پی‌سی‌آر (PCR) قرار گیرند و دریابند که آیا به کووید-۱۹ مبتلا هستند یا خیر.

این مراکز از این رو ۱۶ ساعته نامیده می‌شوند که ۱۶ ساعت در هر شبانه روز فعال بوده و پاسخگوی مراجعان هستند. مراجعانی که اغلب از سامانه ۴۰۳۰ به این مراکز ارجاع داده می‌شوند چراکه در مکالمات تلفنی میان کارشناسان این سامانه و افراد، مشکوک به ابتلا تشخیص داده شده اند و لازم است دقیق آزمایش شوند.
 
فهرست مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های معین کرونا اعلام شد

ادامه کار هم مشخص است؛ یا مبتلا به کووید نیستند که به تداوم مراقبت و پیشگیری توصیه می‌شوند و بازمی‌گردند و یا تست شان مثبت می‌شود که در این صورت بسته به شرایط به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند یا به قرنطینه خانگی می‌روند و در ادامه راه، بررسی افرادی که با ایشان در تماس بوده اند در دستور کار قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز، مورد تست پی‌سی‌آر قرار گیرند. غربالگری جامعی برای شناسایی افراد مبتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری.

اما بشنوید از سامانه ۴۰۳۰ که به گفته دکتر علی‌رضا رییسی، معاون «بهداشت» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با افزایش ظرفیتش در روز‌ها و هفته‌های اخیر، اکنون همزمان قابلیت پاسخ تا دو هزار تماس را دارد و این میزان تا ۱۰ هزار تماس هم می‌تواند افزایش پیدا کند؛ سامانه‌ای که در آن حدود ۳۱ هزار کارشناس، پزشک، پرستار و ماما به مردم پاسخ می‌دهند.

البته مراکز ۱۶ ساعته تنها پذیرای افرادی که از سامانه ۴۰۳۰ ارجاع داده می‌شوند نیستند و افراد می‌توانند در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس کرونا به این مراکز مراجعه کرده و توسط پزشک معاینه شوند؛ معاینه‌ای که مشخص می‌کند نیازمند آزمایش مولکولی PCR هستند یا خیر.

در حال حاضر ۹۹۳ مرکز ۱۶ ساعته در کل کشور خدمات معاینه و انجام تست PCR از افراد علامت دار کووید ۱۹ را انجام می‌دهند.

برای دریافت فهرست کامل این مراکز، اینجا کلیک کنید.

از جمله دیگر اقداماتی که با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورمان در دستور کار قرار گرفت، اختصاص شماری از بیمارستان ها به پذیرش و درمان این بیماران است که فهرست به روز و کامل آنها را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
انقد الکی حرف نزنین
هر کدام که بروید با جمله جا نداریم مواجه شده و شما رو به بیمارستان دیگری پاس میدهند و یا اصتراحت در منزل و هزینه از جیب مبارک برای پزشک و پرستار خصوصی.
تو رو خدا یک بیمارستان هم در نزدیکی میدان بهارستان معرفی کنید تا نمایندگان انقلابی مجلس مجبور نباشند برای تست کرونا، راه زیادی را طی کنن
سلامتمام روز تلاش کردم با4030 تماس بگیرم مشغول بود لازم است در این شرایط خطوط بیشتری باین شماره اختصاص یابد10
با سلام و سپاس....لطفا فهرست رو با فرمت pdf. یا فرمت تصویری مثل jpg منتشر کنید که برای همه به راحتی و خصوصا روی گوشی ها قابل استفاده باشه....ممنون
همین سایت شما که گفته اینچا کلیک کنید تا مراکز را به شما معرفی کند هرچه کلیک میکنیم جواب نمیدهد لطفا درست کنید ولی خدا وکیلی همه مردم ماسک بزنند پلیس افرادی که ماسک نمیزنند را اخطار بدهد یا موتور و ماسین انها را جریمه کند گروه پزشکی خسته شدهان التماس میکنم فکر بچه هایی که یتیم میشوت
ند باشید
میتونم سوال کنم وزارت بهداشت از چادر های امدادی در سطح شهرهای بزرگ استفاده نمی کنید
متشکرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی