بازدید 44691
۵

یکی از علائمِ ابتلای خفیف به کرونا

مطالعات پزشکی نشان می دهد بیمارانی که به نوع خفیف کووید-۱۹ مبتلا شده اند ممکن است برای مدتی طولانی احساس خستگی را تجربه کنند.
کد خبر: ۹۹۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 21 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، انتظار می رود افرادی که وضعیت وخیم بیماری کووید-۱۹ را داشته اند و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی تحت درمان بوده اند ظرف چند ماه، بهبودی کامل کسب کنند.

با این حال شواهدی هست که نشان می دهد بیماران مبتلا به نوع خفیف کووید-۱۹ که در خانه درمان می شوند نیز ممکن است برای طولانی مدت احساس کسالت و بیماری داشته باشند.

خستگی بیش از حد، تپش قلب، درد عضلانی، سوزن سوزن شدن و بسیاری از علائم دیگر از جمله عوارض جانبی کروناویروس به حساب می آیند.

حدود ۱۰ درصد از ۳.۹ میلیون داوطلبی که در این مطالعه مشارکت داشته اند برای مدت بیش از چهار هفته با این علائم روبرو بوده اند.

احساس خستگی مزمن که معمولا به طول کشیدنِ احساس خستگی بیش از شش هفته اطلاق می شود از عوارض بیماری های مختلف به حساب می آید و می تواند فرد را ناتوان سازد.

به گزارش ساینس الرت، بیماری کووید-۱۹ تنها عامل احساس خستگی مزمن نیست. احساس طولانی مدت خستگی از عوارض بیماری های عفونی دیگر نیز هست.

هنگامی که صحبت از درمان احساس خستگی مزمن می شود، تاکید بر درمان مؤثر بیماری زمینه ای است چرا که درمان بیماری اصلی می تواند خستگی را کاهش دهد. با این حال در مورد عفونت های ویروسی درمان خاصی وجود ندارد و از آنجایی که کووید-۱۹ بیماری جدیدی است در مورد چگونگی کنترل و درمان احساس خستگی ناشی از آن هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

با این حال به بیماران با تجربه خستگی مزمن توصیه می شود پس از بهبودی نسبی، از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین و گروهی پرهیز کنند چون این شرایط می تواند بیماری را برگرداند.

همچنین فعالیت های سبک ذهنی و جسمی توصیه می شود و بازگشت به کار تدریجی و با روند مرحله ای صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
به میز جلوی بیمار دقت کنید:
1- نان روی میز است.
2- غذا درون ظرف یکبار مصرف غیر استاندارد روی میز گذاشته شده است.
3- قاشق و چنگالی دیده نمی شود یا اگر هست از نوع پلاستیکی است.
و ما بدین ترتیب کرونا را شکست خواهیم داد.
دکترهای متخصص توی این پنج شش ماه دارن نامردی میکنن هیچ کدومشون بیمارهارو معاینه نمیکنن من توی ماه گذشته هم گوش حلق بینی رفتم هم مغز و اعصاب خیلی شیک و مجلسی پشت میز نشستن با فاصله چهار پنج متری میگن بشین شرح حال بده ماسکت هم در نیار اولین موردی که دکتر باید ببینه رنگ رخسار مراجعه کننده هست نه نبض میگیرن نه فرصت میدن شرح حال کامل بدی هیچ معاینه فیزیکی انجام نمیدن دقیقا انگار نشستی پای کامپیوتر داری مشخصات بیماری رو سرچ میکنی جالب اینجاست دکتر گوش حلق بینی گفت فقط و فقط میری فلان مرکز تصویربرداری و سی تی اسکن میگیری برام میاری و دکتر مغز و اعصاب هم علاوه بر نوار مغز که در مطب خودش بود گفت همین الان برو از فلان داروخانه این داروها رو بگیر و از جای دیگری نگیر و بیار ببینم!!!!! جالبه که هیچ کدومشون اصلا به حرفام گوش نکردن و فقط مسکن دادن و معاینه هم نکردن و جالب تر اینکه بدون آزمایش خون بهم مولتی ویتامینی داده که دویست هزار تومن قیمتشه و اول نمیدونستم و توی خونه فهمیدم !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ترسناک است رنج مردم برای برخی مهم نباشد
و همچنین پزشک نسبت به دلهره و رنج بیمار بی تفاوت باشد
البته همه اینگونه نیستند
ترک خوردن انگشتان پا هم هست
خدا نابود کنه کمونیست ها و کشورهای کمونیستی رو که این بلا رو به جون مردم دنیا انداختند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار