بازدید 7728

بایدن: منع سفر مسلمان به آمریکا را لغو می‌کنم

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شده در صورت پیروزی در انتخابات، فرمان دولت فعلی این کشور برای منع ورود اتباع کشور‌های مسلمان به آمریکا را لغو خواهد کرد.
کد خبر: ۹۹۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶ 21 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مدعی شده چنانچه در این انتخابات پیروز شود ممنوعیت‌های مسافرتی وضع‌شده توسط «دونالد ترامپ» برای جلوگیری از ورود اتباع کشور‌های مسلمان به خاک آمریکا را لغو خواهد کرد.

جو بایدن که در جمع مسلمان‌های آمریکا سخنرانی می‌کرد مدعی شد که در نخستین روز ورود به کاخ سفید دستور صادرشده از سوی ترامپ در این خصوص را لغو خوهد کرد.

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید با امضای یک فرمان اجرایی (فرمان ۱۳۷۶۹) وورد اتباع ۷ کشور عمدتاً مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا را ممنوع کرد.

این دستور به دلیل وعده‌هایی که ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی درباره جلوگیری از ورود مسلمان‌ها به خاک آمریکا داده بود به «فرمان ممنوعیت سفر علیه مسلمان‌ها» معروف شد.

صدور این فرمان به هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا منجر شد و اعتراض‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشت تا اینکه ترامپ مجبور شد چند روز بعد آن را لغو کند.

ترامپ چند ماه بعد این فرمان را لغو و فرمان اجرایی جدید ۱۳۷۸۰ را صادر کرد. در این فرمان فهرست کشور‌ها دچار تغییراتی شدند و اتباع کشور‌های ایران، لیبی، سومالی، چاد، کره شمالی، ونزوئلا، سوریه و یمن را در بر گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان