بازدید 6380
۱

ارسال ماهواره های ردیاب دزدان دریایی به فضا

یک شرکت توسعه دهنده ماهواره های نظارتی قصد دارد با ارسال ۳ ماهواره به مدار زمین، فعالیت های دزدان دریایی و قاچاقچیان را از مدار زمین ردیابی کند.
کد خبر: ۹۹۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 20 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از فیوچریسم، تا پایان سال جاری میلادی ناوگانی از ماهواره های دزددریایی یاب به فضا فرستاده می شوند.

یک شرکت توسعه دهنده ماهواره های نظارتی به نام «هاوک آی ۳۶۰»(HawkEye 360) تصمیم دارد سه ماهواره که دزدان دریایی، قاچاقچیان و شکارچیان غیر قانونی را ردیابی می کند همراه یکی از موشک های اسپیس ایکس به مدار زمین ارسال کند. این شرکت با مقامات سازمان های مختلف از جمله پنتاگون برای ردیابی سیگنال های رادیویی که از زمین ارسال می شود، همکاری می کند.

«هاوک آی ۳۶۰» از سال ۲۰۱۸ میلادی ماهواره هایی به مدار زمین ارسال کرده اما به گفته «جان سرافینی» مدیر ارشد آن، با اجرای هر عملیات پرتاب ماهواره، قابلیت های شرکت برای ردیابی جرم و جنایات از مدار زمین بهبود می یابد.

او در این باره می گوید: ما به وسیله ناوگان ماهواره های خود تمام قسمت های زمین را رصد می کنیم و به وسیله خوشه ماهواره های جدید مدت زمان واکنش نسبت به فعالیت های مشکوک را کاهش می دهیم و همزمان توانایی ما برای تعیین دقیق موقعیت مکانی نیز بهبود می یابد.

«هاوک آی ۳۶۰» با انجام ماموریت های در آینده خوشه ای شامل ۲۱ ماهواره در فضا ایجاد می کند و به این ترتیب فاصله زمانی بازدید از هر منطقه کاهش می یابد. هدف نهایی آن است که ماهواره ها هر ۴۵ دقیقه یک منطقه را رصد کنند. به این ترتیب فعالیت مجرمانی مانند شکارچیان غیر قانونی سخت تر می شود.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
PIRATE که قدیم به معنی دزد دریایی بود الان در متون تخصصی استفاده غیر مجاز و هک و ارسال تداخل یا بقول معروف پارازیت است، دزد دریایی را با ماهواره نمی گیرند، متاسفانه ترجمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار