بازدید 14906
معاون زیر بهداشت:

۲۵ میلیون ایرانی نسبت به کرونا ایمن شده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر اساس برآورد و تخمین حاصل از یک مطالعه، حدود ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا تماس داشته و ایمنی در حد واکسن به‌ دست آورده اند.
کد خبر: ۹۹۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 20 July 2020

 
به گزارش تابناک،  دکتر رضا ملک زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تا به حال ثابت شده که ایمنی این افراد پایدار است؛ به عبارتی این افراد مانند کسانی هستند که واکسن زده اند یا حتی نسبت به تزریق واکسن، ایمنی بیشتری پیدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه تماس این تعداد هموطن با ویروس، تخمینی بر اساس یک پژوهش است، گفت: این کار پژوهشی روی حدود ۱۰ هزار نفر در ۱۳ تا ۱۴ استان انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این مطالعه در فروردین ماه در کشور انجام شده و ما شبیه این مطالعه را در شهریور ماه امسال انجام می دهیم تا دقیقا اعلام می کنیم کسانی که با بیماری تماس داشتند، چه تعداد هستند.

ملک زاده بیان داشت: این کار در سایر کشورها هم انجام می شود؛ به طور مثال تخمین زده می شود ۱۲۰ میلیون آمریکایی تاکنون با کرونا تماس پیدا کرده اند.

وی بیان داشت: آماری که خدمت رئیس جمهوری ارائه کردیم و ایشان اعلام کردند، آمار افرادی است که تخمین زده می شود در کشور با کرونا تماس پیدا کرده و ایمنی به دست آورده اند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: معنای این آمار، افرادی که بر اثر کرونا بیمار شدند، نیست. آمار مربوط به بیماران و جزئیات آن از جمله فوت شدگان و بهبودیافتگان را مرتب وزارت بهداشت اعلام می کند.

ملک زاده افزود: این آمار تخمینی از ایمنی یافتگان است که بر اساس کار پژوهشی اعلام شده تا مشخص شود چه درصدی از ایرانیان با ویروس تماس پیدا کرده اند. اکثر قریب به اتفاق کسانی که با ویروس تماس پیدا می کنند، بدون علامت هستند و بیمار نمی شوند.

۵۰ درصد افرادی که با بیماری کرونا تماس داشتند، هیچ علامتی ندارند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: از هر هزار نفری که با ویروس کرونا در تماس هستند، حدود ۵۰۰ نفر اصلا علامتی ندارند و ۳۵۰ نفر ممکن است حالتی نظیر سرماخوردگی خفیف داشته باشند.

ملک زاده ادامه داد: همچنین ۱۵۰ نفر از هزار نفر حال شان بدتر می شود و درصدی از آنان در بیمارستان های کشور بستری می شوند تا مداوا شوند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تعدادی که بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان های ما بستری شدند تا الان به حدود ۳۵۰ هزار نفر رسیده‌اند. آنان فقط بخشی از افرادی هستند که با این بیماری تماس پیدا کردند.

مردم همچنان ماسک بزنند

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد که ایمن شدن این تعداد ایرانی در برابر ویروس کرونا به این معنی نیست که آنان نباید ماسک بزنند یا نباید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، هیچ علامتی ندارند، میزان انتقال آنان از افراد بیمار، بیشتر است. لازم است این افراد علاوه بر ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و در تجمعات شرکت نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۴
مردم نمی دانند که کرونا گرفته اند یا نه ولی حسن روحانی می داند که ما کرونا گرفته ایم ولی خودمان نمی دانیم. این از عجایب روزگار است.
همین فرمان برویم جلو , زودتر از آنکه واکسن کشف بشود ما خودمان ایمنی کسب کرده ایم.
زمانی ناصرالدین شاه قاجار با کاروانی عازم قم بود . به دریاچه قم که رسیدند اتراق کردند ناصرالدین شاه شوال کرد که محیط دریاچه چقدر است و اهل کار شروع کردندبا ابزارهای مخصوص اندازه گیری کردن . در حال کار بودند که بانگ بر آورد : بنویسید فلان فرسنگ . سپس گفت حالا عمق آن را چگونه به دست بیاوریم ؟ یکی از افراد زیرک جواب داد : قربان همان طور که محیط را به دست آوردید ، عمق آن را هم به دست بیاورید ...............
حال شده حکایت ما و مسوولان با آمار هایی که هر لحظه می دهند .................................
من متوجه نمیشه یک بار اول اسفند گرفتم و با دوم 3 هفته پیش

ایمنی وجود نداره فقط بار دوم سبک بود
عجب دستاوردی
این روند یعنی کشتار جمعی به نظرم کاری نکنند یا مردم‌می میرند یا ایمن می شوند
به گفته خود این آقایون این ایمنی یا آنتی بادی ایجاد شده در خون زیاد دوام نداره و بعد یه مدت از بین میره...پس بهتره زیاد به این اعداد دل خوش نکنید و برید دنبال واکسنی که وزیر بهداشت اوایل تیر گفتن در آینده "بسیار نزدیک" واکسنشو تولید میکنیم.
منظور مبتلایان نیست، منظور اونایی هستند که ویروس نازشون کرده. وگرنه آمار مبتلایان همون روزی ۲۰۰۰ نفره که خانم لاری زحمتداعلامش رو می کشن... خوب سر کاریما!
دروغ می گوید و ادعایش با همه منابع علمی جهان تناقض دارد
لطفا ماسک بزنید
این نوشته مثل سم برای جامعه هستش. این حرف شما شجاعت کاذب و غلطی ایجاد میکنه. چرا عادت کردیم بدون تحقیق و مطالعه صحبت کنیم.

پرواضحه که میخواهید چه نتیجه ای از این نوشته غلط بگیرید.با جون مردم بازی نکنید.
حالا ما ازكجا بدانيم گرفتيم يانه
این حرفا چیه. مبتلا شدن ایمنی ایجاد نمیکند و احتمال ابتلا مجدد هست
ایمن نشدند.
چرا آمار ابتلا مجدد را اعلام نمی کنید؟
چرا مخفی می کنید؟ چرا مردم را فریب می دهید؟
به چه قیمتی می خواهید پست خود را حفظ کنید؟
چرا بانیان طرح ایمنی گله ای برکنار و محاکمه نمی شوند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان