بازدید 12774

احتمال وقوع خاموشی در کشور

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالا شاهد خاموشی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 19 July 2020

به گزارش تابناک، مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیا اینکه روز گذشته رکورد مصرف برق شکست و بیش از یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی از مصرف سال گذشته فراتر رفت، اظهار کرد: مصرف برق از مرز ۵۸ هزار مگاوات عبور کرده و به ۵۸ هزار و ۱۶۸ مگاوات رسید که این موضوع نگرانی هایی را برا تامین برق به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه توان تولید برق کشور حدود ۵۹ هزار مگاوات است، گفت: این اعداد نشانه وضعیت شرایط موجود و لزوم همکاری مشترکان برای گذر از خاموشی های احتمالی است که نیازمند مشارکت بیشتر مشترکان عزیز است

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی ها دمای هوا در هفته آتی گرمتر خواهد شد و از این رو مصرف نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: اگر میزان مصرف ۱۰ درصد کاهش نیابد نگرانی برای تامین برق وجود خواهد داشت.

برق مشترکان پر مصرف قطع می شود

وی در خصوص رفتار با مشترکان پر مصرف نیز گفت: دستگاه‌های پرمصرف، نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که میزان مصرف خود را ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش ندهند پس از تذکر نسبت به قطع برق‌شان اقدام خواهیم کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، گفت: در شرایط کنونی تنها راه گذر از خاموشی همکاری و مشارکت مشترکان است که برای این موضوع نیز مشوق های تشویقی در نظر گرفته شده است و اگر همه مشترکان در ساعت های بین ۱۳ تا ۱۷ مصرف برق خود را تنها ۱۰ درصد کاهش دهند شرایط تامین برق نیز نرمال می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ استان در منطقه قرمز قرار دارند، اظهار کرد: بررسی ها نشانگر آن است هر یک درجه افزایش دما، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می شود که با در نظر گرفتن گرمتر شدن دمای کشور در این هفته، احتمالا باید شاهد افزایش مصرف برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه بهترین راهکار برای کاهش مصرف و جلوگیری از ایجاد محدودیت و خاموشی احتمالی، تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است، گفت: لازم است تا مشترکان استفاده از وسایل پرمصرف برقی را به پیش از ظهر و یا آخر شب موکول کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند 6 مبلبون خانه هم به این شهرها با این وضعیت امکانات اولیه اضاقه کنند
برف میاد برق وگاز قطع میشه!گرما میاد بازم قطع میشه! ولی پاش میفته دم از صادرات برق وگاز و خودکفایی در صنعت پرورش لاک‌پشت و گوساله سازی و... گوش عالم وآدم و کر میکنه
تا قبل از این که شما ها بیایید ظرفیت 70 هزار تا بود و الان هم 80 هزار تا ان وقت مصرف برق هم زیر60 هزار تا است و اگر 10 هزار تا نیاز به بازسازی و نو سازی است و حدودا 5 هزار تا صادرات بقیه اش کجا است؟
سلام بر اب و هوایی پاریس!
تا این دولت باشد نگران اینده هستیم با این قراردادهای یک طرفه و الان هم چین و یا قبلش برجام
نهاد های ناظر هم ساکت تا دولت هر کاری بخواهد بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دو سال گذشته یعنی تابستان ۹۷و ۹۸ در اواخر خرداد تیر و مرداد هوای مشه به طرز عجیبی تا ۴۵ درجه بالا میرفت بطوری که شب و روز کولر کار میکرد ولی امسال حداقل در خرداد و تیربالاترین هوا بیشتر از ۴۰ نبوده اونم در حد یکی دو روز.بعد چی میگن این مسئولین
باید برق مکانهایی را پر مصرف هستند و مخصوصا" خانوارهای بسیار پر مصرف جریمه ی سنگین شوند و حدالاقل بهایش


بپردازند تا اینکه امثال اینجانب پول برق مصرفی ام در ماه میشود 8500 تومان . یعنی کمترین مصرف و رعایت تمام اصول

استفاده از برق خانگی .........

در ایام تعطیل کارهای شخصی انجام شود مثل ماشین لباسشویی ..........موقع خواب تمام برق ها خاموش شود و

فقط یک لامپ کم مصرف کافی است ............

نیازی به استفاده از کولر همیشه نیست ، شبها هوا خنک است ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شهرام جان شما شب شمع روشن کنی از ۸۵۰۰ بیشتر میشه .
خخخه
ظرفیت برق کشور را هم نابود کردن و اوردن به 59 هزار مگاوات
دیگر چه گند هایی زدین به صنعت کشور؟
آفرین ، قشنگ برگردید به دوران جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
به دوران قبل احمدی نژاد
مگر قرار نبود از انرژی......برق کشور تامین شود ؟؟؟
لوازم برقی که وارداتی هست بهتر است از نمونه کم مصرف وارد کنید والله ما مردم یخچال خالی بود از برق کشیدیم و فقط یک لامپ داریم و از مدیران و مسولان عاجزانه تقاضا داریم در این بحران برق کمتر بخرند و بخورند ومثل ما یخچال از برق بکشند
به جای فروختن برق به عراق که پولش را هم نمیدهند به خودمون بفروشید
توو این کشور چهارفصل با این همه ثروت و نفت و گاز و آقتاب و باد فقط بلدن ناله کنن و مردم رو محدود کنن و همه چی رو برای ما تبدیل به حسرت و آرزو کنن
نفروشین به عراق.مردم میخان زندگی کنن.اب نیست برق نیست نون نیست پس چی کنیم اخه.
والا ما که خونمون کولر نداره؛ یه مسجد کنار خونمون هست توش 10 15 تا کولر هست و همه روشن, توشم کسی نیست داره آهنارو خنک میکنه.

خداروشکر.
در صورت ایجاد خاموشی، کرونا به سرعت گسترش خواهد یافت علی الخصوص در شهرهایی نظیر تهران که کولر های آبی با ایجاد جریان مداوم هوا از بیرون به درون و از درون به بیرون مانع تجمع ویروس در فضاهای بسته شده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی