بازدید 18283

شرایط خرید گندم به قیمت توافقی از کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان به بیش از ۴۵ هزار تن رسید.
کد خبر: ۹۹۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 18 July 2020
به گزارش تابناک به نقل ازفارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۳۶ تن گندم به صورت تضمینی از گندم کاران این استان خریداری شده است.

وی افزود: گندم خریداری شده از ۱۰۲ هزار و ۶۸۸ هکتار زمین زیر کشت گندم در استان است که ۲۱.۷ درصد از کل سطح برداشتی را شامل می‌شود.

فتحی با اشاره به پرداخت مجموعاً ۱۱۱ میلیارد تومان به گندم کاران استان بیان کرد: ۱۰۰ درصد مبلغ گندم خرید تضمینی شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فرآیند کند افزایش عملکرد محصول راهبردی گندم در اراضی زراعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گندم دیم در هر هکتار از ۳۵۰ کیلوگرم در سال‌های گذشته به ۱۲۰۰ کیلوگرم در شرایط فعلی افزایش یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی ۵ سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و ۸ مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

اسفندیار ابوالحسن زاده افزود: کشاورزانی که مایل باشند گندم خود را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولت (۲ هزار و ۵۰۰ تومان) بفروشند می‌توانند در مراکز خرید توافقی با دریافت وجه نقد، گندم مازاد خود را به مراکز خرید توافقی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی نسبت به پارسال ۸۰۰ تومان افزایش یافته گفت: از زمان تحویل گندم تا پرداخت وجه آن فقط ۱۰ روز طول می‌کشد.

آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۷ درصد آن دیم و مابقی آبی است.

سالانه حدود ۷۲ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیرکشت گندم می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر