بازدید 110248
۷

سامانه رهتاب چیست؟

سامانه رهتاب، سامانه ای برای توزیع عادلانه کالا‌های تنظیم بازار است که دارای مزایای فراوان از قبیل سهولت خرید، کاهش صف و توزیع عادلانه کالا، ارائه کالا و خدمات بر اساس جامعه هدف مانند گروه های اجتماعی، حمایتی، شغلی، و چگونگی پراکندگی جغرافیایی، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، تضمین اصالت کالا و مشخص کردن رضایتمندی مردم از فروشندگان و قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات است.
کد خبر: ۹۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 18 July 2020

سامانه رهتاب چیست؟

به گزارش «تابناک»، سامانه رهتاب مخفف راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار است و بر اساس گفته مسئولان امر مزیت‌ها و اشکال‌هایی دارد که به مرور و در اجرا برطرف خواهد شد.

آنطور که مسئولان مربوطه بیان کرده اند، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه توزیع عادلانه کالا‌های تنظیم بازار است.

با ثبت مشخصات افراد، امکان سوء استفاده از بین می رود

توضیح بیشتر اینکه پیش‌تر توزیع کالا‌ها در یک زمان کوتاه از سوی واحد‌های صنفی صورت می‌گرفت و گاهی برخی افراد از مغازه‌های مختلف برای خرید اقدام می‌کردند که امکان سوء استفاده نیز وجود داشت، اما اکنون با ثبت مشخصات افراد، از این کار جلوگیری می‌شود و زمان بیشتری در اختیار مردم برای خرید کالا‌های تنظیم بازار وجود دارد.

همچنین هنگام خرید از طریق سامانه رهتاب، یک رمز چهار رقمی به تلفن همراه فرد فرستاده می‌شود که این رمز اجازه تحویل سهمیه کالا‌های تنظیم بازار را به فرد متقاضی خواهد داد.

گفتنی است این طرح در حال حاضر در استان اصفهان به صورت جدی در حال پیگیری و اجراست و انتظار می رود در ماه و سال های آینده در سراسر کشور اجرایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۵
انتشار یافته: ۷
این سامانه اشکالات جدی دارد و مهمترین ان این است که معیار مشخص ندارد و اگر سامانه به اشتباه فردی را نپذیرد امکان درست شدن ان کم است. سامانه فقط باید بر اساس کدملی افراد را شناسایی کن اما همزمان شماره تلفن را هم شامل می شود. اگر شماره ملی فردی با شماره تلفن فرد دیگری ارسال شود هر دو نفر در سامانه به عنوان دریافت کننده کالا در نظر گرفته می شوند. تفکیک کالاهم وجود ندارد . برای مثال بنده در زمانی که مواد ضد عفونی کننده کم بود با کد ملی خودم و شماره تلفن همسرم یک شیشه الکل گرفتم و حالا از دریافت سایر کالاها محرو شده ام.
مزخرف ترین سامانه
دردسر شده برای همه در واقع باید کد ملی با دارنده سیم کارت یکی باشه یا اگر سن زیر ۲۰ سال بود ثبت نام نشود در صورتیکه انجام می شود و امکان ثبت نام با آن شماره وجود ندارد ضمنا میتوان با شماره خودت و کد ملی دیگران ثبت نام کنی
من وقتی ثبت نام کردم میگه شخص دیگری با این شماره ثبت نام نموده!اینهم یک شخصی کهدمن نمی شناسم و اسم و مشخصات مال یه شهرستان دیگه است
به نظرمن این یک نوع دزدی وورودبه حریم خصوصی است واصلاکاردرستی نیست.
با شماره من کسی دیگری ثبت نام کرده
اصلا معلوم نیس میخان با مردم دربدر چیکار کنن مثل قدیم ک کوپن بود داره میشه ولی ب روش جدید
خیلی مزخرف این نشانه بدبختی ماست آنقدر باید جنس باشه که فروش مرغ رقابتی باشه نه اینکه صفی باشه .به جای اینکه مسئله را حل کنند صورت مسئله را عوض میکنند .عدم مدیریت .ایران مدیر نداره باید از ژاپن مدیر بیارند .
امکان تغییر رمز نداره با شماره ملی من از نقاط مختلف شهر مرغ میگیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل