بازدید 16192

ظریف: یک وجب از ایران را به چین نمی‌دهیم

وزیر امور خارجه گفت: ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.
کد خبر: ۹۹۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 16 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت: ما در مرحله مذاکره هستیم و در این مرحله حداکثر باید مجوز مذاکره از دولت گرفته شود که وزارت امور خارجه این مرحله را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: هنگامی که به مرحله توافق برسیم، اگر تعهد قانونی در این قرارداد باشد، ما باید آن به مجلس ارائه دهیم. در غیر این صورت به عنوان مصوبه دولت، مجلس در تطبیق قوانین به این قرارداد ورود خواهد کرد، لذا این قرارداد هیچ وقت بر مجلس پوشیده نخواهد ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در واکنش به اخبار مربوط به واگذاری جزایری چون کیش به موجب قرارداد ۲۵ ساله با چین نیز اظهار داشت: این موضوعات درست نیست. حتی یک ذره هم واقعیت در موضوعات مطرح شده وجود ندارد. ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۶
شما کلا ایران رو پیشکش کردید اونم دهها ساله و ما شدیم سپر بلای چین و روسیه در برابر آمریکا ... تمام منابع و ذخایر و امکانات ما در گرو آمریکا ستیزی چین و روس شده به اسم محورهای مختلف و شما دلتون خوشه یه وجب خاک نمی دید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب !!!!! شما واقعا فکر کردید مردم ایران چین ؟؟؟؟؟؟؟؟
عمو دادید تمام شد رفت!!!! چی نمیدیم؟؟؟
دکتر حق بهره‌برداری از خاک رو ندادید آب رو که دادید. حالا گیرم چند روز دیگه هوس کردید جاهایی که خودمون نمیتونیم ازش بهره‌برداری کنیم رو هم بخواید بدید دست چینی‌ها. والله. هنوز هم صید ترال ادامه داره. کسی هم یادش نرفته
آقای ظریف مردم فکر میکردند شما ناجی مردم ایران هستید .وقتی برجام امضا شد، مردم با چه شور و شوق و اشتیاقی از شما تشکر کردند. ولی آخر معلوم شد که این قرارداد چقدر ناقص بود که دشمنان داخلی و خارجی ایران توانستند این قرارداد را نقض کنند تا حدی که بی‌اعتبار شود.
لطفا در مورد قرارداد درازمدت با چین و ندادن وجبی و متری خاک صحبت نکنید که مطمئن هستیم قراردادی یکطرفه به سود چین است. شما هم مانند دیپلماتهای پیشین هستید فقط مرتب‌تر و کمی آشنا با اصول دیپلماتیک ! وگرنه هیچ تفاوتی با اسلافتان ندارید .
خب بیشتر بدین!!!
یک وجب که نه چندصد هکتارو میدیم!!
پس حتما عجنه در جنوب ایران با کشتی های چینی دارن منابع دریایی ما رو غارت میکنن!!!!
من اگر جای روحانی بودم همان ابتدای ریاست جمهوری ام قرارداد با چین را در دستور کار قرار می دادم.
این هایی که با کشورهای شرقی دشمنی می کنند در حقیقت در جهت خواست دشمن حرکت می کنند.
اجاره نمیدین اجازه میدین
25 سال دیگه می گی خودمان این طور انتخاب کردیم که کشورمان را مفت به چین بدهیم
در برجام هم خیلی حرف زدی اما چه شد ؟ بزرگترین خیانت به کشور وملت شد حالا میگی چین خیانتی دیگر ، مسئولین امور کشور مورد اعتماد مردم نیستن صادقانه گفتم تحلیل گر مسائل سیاسی
بله البته یوجب نیست هزاران هکتار درسته
ما که به شما اعتماد داریم
از برجام درس گرفتتند!!!!!
افراد آگاه که میدونستن چنین شایعاتی صحت نداره. فقط امریکا و اپوزیسیون خارج نشین نمیدونن و هیچ وقت هم نخواهند دانست
باسلام باتوجه به اینکه هرگونه معامله ای درحال حاضر باچین صورت میگیرد نیازی به این قراردادنیست اخه چرا خودوملت وکشور را به حاطر نیاز به پول زیربار چنین دینی میروید ودرچنین قراردادهایی چین وامریکا فرقی ندارد چرا بخاطر یه دشمن ذهنی خودرا دراغوش حکومتی میاندازید که به هیچ چیزی بجز منافع اعتقادی ندارد واگر شما کشور وملت ایران رادوس دارید این قراردادرا نبندید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار