بازدید 10038

آزمایش کرونای رییس جمهوری برزیل بار دیگر مثبت شد

رییس جمهوری برزیل یک هفته پس از آزمایش مثبت اول خود برای ویروس کرونا اعلام کرد که نتیجه تست دوم او نیز مثبت شده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 16 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد پنجشنبه گزارش داد که «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل در گفت‌وگو با دفتر این شبکه در برازیلیا گفته است که آزمایش دوم او برای ویروس کووید۱۹ مثبت بوده است.

این آزمایش بولسونا در حالی مثبت اعلام شده که وی هفته گذشته نیز تست کرونا داد و برای اولین بار نتیجه آن مثبت اعلام شد، اما او به سی‌ان‌ان گفته است که حالش خوب است و از هفته پیش تاکنون تب نداشته است.

بولسونارو گفت که علایم دیگر مثل تنگی نفس و از دست دادن حس چشایی را نیز نداشته اما هنوز برای بازگشت به محل کارش نگرانی دارد و در روزهای آینده بار دیگر آزمایش کرونا خواهد داد.

رییس جمهوری برزیل از هفته گذشته از محل اقامت خود فعالیت‌هایش را انجام داده و دیدارهایش را به صورت ویدیوکنفرانس برگزار کرده است.

برزیل که دومین کشور جهان از لحاظ شدت شیوع ویروس کرونا است، تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۳۹ هزار مورد ابتلا به این ویروس و نزدیک به ۷۵ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از آن را گزارش کرده است.

بسیاری رییس جمهوری برزیل را که از او به ترامپ آمریکای جنوبی تعبیر می‌کنند، به خاطر نحوه برخورد با شیوع کرونا مورد انتقاد قرار داده‌اند.

درحالی که آمارهای رسمی ابتلا و فوت افراد ناشی از کرونا در برزیل بسیار بالاست، بسیاری از کارشناسان آمارهای واقعی را بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دولت می‌دانند.

"الکساندر نیم باربسو" استاد پزشکی در دانشگاه دولتی سائوپائولو در این باره گفت که آمار اعلام شده مبتلایان بسیار کمتر از شمار واقعی است، چرا که برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آمار واقعی بین پنج تا ۱۰ برابر تعداد اعلام شده است.

شیوع گسترده کرونا در برزیل درحالی است که وزارت بهداشت این کشور از ۲۶ اردیبهشت ماه با استعفای «نلسون تیچ» وزیر بهداشت که به خاطر اختلاف با رییس جمهوری این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد، بدون وزیر اداره می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار