گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

در پیش گشایش چند نماد با صف فروش رو به رو بودند؟/عقب گرد 12 هزار واحدی شاخص کل/رنگ قرمز بر رخساره بازار

بعد از روند رو به رشد شاخص کل در هفته گذشته، گویا بازار وارد مرحله اصلاح شده است و تعداد نمادها با صف فروش در پیش گشایش امروز افزایش معناداری داشتند.
کد خبر: ۹۸۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 11 July 2020

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 21 تیرماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 647 نماد حدود 79 نماد با صف خرید و حدود 264 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. 

چرا شاخص بورس تهران باردیگر شش رقمی شد

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

- یک مقام ارشد وزارت اقتصاد: سعی شده تا عرضه اولیه هر هفته وجود داشته باشد و قرار است، به ۲ عرضه اولیه در هفته برسیم. برنامه مفصلی برای بازار بورس داریم تا روند منطقی به خود بگیرد.

-مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس طی مصاحبه ای از شرط‌های پارلمان برای موافقت با عرضه دو ETF دولتی رونمایی کرده است. به گفته او هدف از این اقدام، واگذاری سهام جامانده‌های سهام عدالت است. او می‌گوید: اگر منابع دارا دوم و سوم منابع سهام عدالت باشد، مجلس جلوی عرضه را می‌گیرد. واکنش اولیه بورس به این طرح منفی بوده است.

-بورس املاک به‌عنوان پنجمین بورس ایران راه‌اندازی شد. بازاری به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان که قرار است بستر اصلی معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات باشد تا دولت، نهادهای عمومی، بانک‌ها و بخش خصوصی بتوانند دارایی‌های خود را با سهولت بیشتری در این بازار داد و ستد کنند.

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 10:45 تا 12:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با 12384 واحد کاهش معادل منفی 0.71 درصد به یک میلیون و 741 هزار و 257 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 3269 واحد کاهش معادل منفی 0.71 درصد به 459 هزار و 734 واحد، شاخص کل هم وزن با 7411 واحد کاهش معادل منفی 1.55 درصد به ۴75 هزار و 258 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 4878 واحد کاهش معادل منفی 1.55 درصد به 310 هزار و 201 واحد، شاخص آزاد شناور با 23369 واحد کاهش معادل منفی 1.02 درصد به 2 میلیون و 273 هزار و 132 واحد، شاخص بازار اول با 15311 واحد کاهش معادل منفی 1.14 درصد به یک میلیون و 328 هزار 710 واحد و شاخص بازار دوم با 191 واحد صعود معادل 0.01 درصد به 3 میلیون و 293 هزار و 523 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 620 هزار نوبت معاملاتی، 9 هزار و 505 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 158 هزار و 742 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فارس، شتران، وامید، رمپنا، وبملت و شپنا.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 647 نماد حاضر، 157 نماد در صف خرید و 114 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شستا، سیتا، شپنا، ولپارس، خمحرکه، شتران و شبندر.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: شستا، شپنا، فملی، شبندر، رانفور، شفا.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: ولساپا، شسینا، لبوتان، شتران، شیراز، ثشاهد و خکمک.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: دفارا، کرازی، قصفها، کرماشا، رانفور، کهمدا و شفا.

 

نقشه بازار در پایان

رنگ قرمز رنگی بود که امروز بر رخساره نقشه بازار نشست و بیشتر نمادها با کاهش قیمت مواجه بودند.

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

در پیش گشایش چند نماد با صف فروش رو به رو بودند؟/عقب گرد 12 هزار واحدی شاخص کل/رنگ قرمز بر رخساره بازار

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 15)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شصدف، غگیلا، پیزد، آریا، سیتا و ولپارس بازار امروز در ساعت 15 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

در پیش گشایش چند نماد با صف فروش رو به رو بودند؟/عقب گرد 12 هزار واحدی شاخص کل/رنگ قرمز بر رخساره بازار

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 741 هزار و 296 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، در معاملات امروز، نماد معاملاتی شركتهای سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1)، نوش‌مازندران‌ (غنوش1)،ریخته‌گری‌ تراكتورسازی‌ ایران‌ (ختراك1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، پشم‌شیشه‌ایران‌ (كپشیر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، مهركام پارس(خمهر)، آلومراد(فمراد)، صنعتی آما(فاما)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورتهای مالی، رادياتور ايران(ختور)جهت برگزاری مجامع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورتهای مالی_عمومی فوق العاده به منظور تصميم گيری در خصوص افزايش سرمايه متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت داروسازی دكتر عبیدی(دعبید)،توسعه معدنی و صنعتی صبا نور(كنور)، داروسازی اسوه(داسوه)، پتروشيمی پرديس(شپديس)، پالايش نفت تهران(شتران)، صنايع شيميايی سينا(شسينا)، سرمايه گذاری صدر تامين(تاصيكو)، صنایع پتروشیمی كرمانشاه(كرماشا) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام،كارخانجات كاشی و سراميک سعدی(كسعدی)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ سرمایه گذاری شفا دارو(شفا)، پشم شیشه ایران(كپشیر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ حمل و نقل بين المللی خليج فارس(حفارس)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هيئت مديره، گروه دارويی البرز(والبر)،ليزينگ رايان سايپا(ولساپا)،صنعتي پارس خزر(لخزر)،فرآوری مواد معدني ايران(فرآور)پس از برگزاري مجمع عمومی عادی ساليانه مبنی بر تقسيم سود نقدی و صنعتی محور سازان ايران خودرو(خوساز)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه بدون تقسيم سود نقدی؛مهندسی نصير ماشين(خنصير)با توجه به حد نصاب نرسيدن مجمع عمومی عادی ساليانه،سرمايه گذاری خوارزمی(وخارزم)با توجه به رفع تعليق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهميت گروه الف بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت سیمان‌ خزر (سخزر1) مهركام‌پارس‌ (خمهر1) فولاد آلياژي ايران (فولاژ1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت های پتروشیمی شیراز(شیراز)، پتروشیمی نوری(نوری)، حق تقدم استفاده نشده شركت معدنی و صنعتی چادرملو(كچادح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

تعلیق نماد معاملاتی شركت گروه پتروشیمی س.ایرانیان (پترول1) حداكثر تا تاریخ 1399/04/25 تداوم می یابد.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: استخراج کانه های فلزی

کمترین بازدهی متعلق به گروه: فعالیت های کمکی به نهادهای مالی و واسط

بیشترین ارزش معاملات: بانک ها و موسسات اعتباری

کمترین ارزش معاملات: ماشین آلات و دستگاه های برقی

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

در پیش گشایش چند نماد با صف فروش رو به رو بودند؟/عقب گرد 12 هزار واحدی شاخص کل/رنگ قرمز بر رخساره بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان