بازدید 24344
در گفت‌وگوی زنده تصویری بررسی خواهد شد

آیا کنترل کرونا در کشورمان از دست رفته؛ چرا؟

در پنجمین ماه مبارزه با کرونا در کشورمان، به رغم مقابله تمام عیار و جانفشانی‌های فراوان، به شرایطی رسیده ایم که می‌توان گفت، دورترین فاصله را با شعار «#کرونا_را_شکست_می دهیم» داریم.
کد خبر: ۹۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 07 July 2020
تابناک اجتماعیدر پنجمین ماه مبارزه با کرونا در کشورمان، به رغم مقابله تمام عیار و جانفشانی‌های فراوان، به شرایطی رسیده ایم که می‌توان گفت، دورترین فاصله را با شعار «#کرونا_را_شکست_می دهیم» داریم.
 

به گزارش «تابناک»؛ در شبانه روز اخیر، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشورمان به ثبت رسید. عددی که هرگز تصورش را نمی‌کردیم؛ از دست دادن دویست بیمار، تنها در ۲۴ ساعت؛ یعنی هر ساعت بیش از هشت جان باخته و تقریبا هر هفت دقیقه یک مرگ!

درباره رویدادی سخن می‌گویم که مدت زیادی از شناسایی آن نمی‌گذرد، اما با سرعت چشمگیری خود را به سراسر گیتی تحمیل کرده و هنوز خیال از پا افتادن ندارد؛ بحرانی فراگیر و گسترده این که در کشورمان به نسبت بسیاری از کشور‌ها در ابعاد محدودتری بروز و نمود یافته بود.

البته درباره عواملی که منجر به کاهش آسیب‌های کرونا در کشورمان شد، حرف و حدیث بسیار است، ولی آنچه فعلا اهمیت دارد، این که ظاهرا بسیاری از موانع در راه شیوع ویروس در ایران برداشته شده است. این را آمار‌هایی نشان می‌دهد که حکایت از افزایش روزافزون شمار مبتلایان و جانباختگان دارد.

اما به راستی چرا؟ چرا بحرانی که تا آستانه مهار پیش رفته بود، یکباره در ابعاد بزرگ بازگشته، قدرت نمایی می‌کند و توانسته بار دیگر خود را به کانون افکار عمومی تبدیل نماید؟ آیا این بازگشت، نتیجه شتابزدگی در بازگشایی‌ها یا رها کردن نظات در امر اجرای پروتکل هاست یا همان گونه که وزیر بهداشت گفته، نتیجه قصور و کوتاهی مردم؟!

آیا واقعا کرونا اوج گرفته، چون مردم به تمنا‌های وزیر بی توجهی و کم توجهی نشان داده اند یا اساسا مهار چنین بحرانی به تدابیر و رای خواهش و تمنا نیاز داشته که در اتخاذ و اجرایشان قصور صورت گرفته است؟ تدابیری مانند توزیع ماسک رایگان و الزام به استفاده از آنها؟

آیا عمل نکردن مسئولان به وعده هایشان در خصوص بازگشت محدودیت‌ها در صورت اوج گیری بیماری و حرکت در مسیر عکس بازگشایی‌ها در بروز بحران این روز‌ها و افزایش آمار تاثیری نداشته است؟ به راستی با چنین وضعیتی اگر موج دوم شیوع ویروس از راه برسد، اوضاع چگونه خواهد شد؟

این‌ها بخشی از پرسش‌ها و ابهاماتی هستند که احتمالاً در ذهن بسیاری مان نقش بسته و تلاش برای یافتن پاسخشان کمتر به نتیجه می‌رسد. سوالاتی که قصد داریم در گفت‌وگویی ویژه با یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طرح کرده و پاسخ را به صورت زنده با شما به اشتراک بگذاریم؛ گفت‌وگوی ویژه تصویری با دکتر روح الامینی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم.

با ما همراه باشید؛
وعده ما چهارشنبه ۱۸ تیرماه - ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام تابناک
 
آیا کنترل کرونا در کشورمان از دست رفته؟ چرا؟
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
دیواری از مردم کوتاه تر که نیست
بسیاری از مردم اگر روزی کارنکنن شب گرسنه میمانند. مجبور است برود سرکار.ماسک ومواد ضد عفونی کننده را به قیمت گزاف میفروشند.الحق که عرضه اداره کردن یک ده را هم نداریم چه برسد به کشور.
یاد حرفشون افتادم که میگفتن از سراسر جهان تماس میگیرن میخوان ببینند ما چکار کردیم که کرونا را به زانو دراوردیم در ایران.مثل حرفهای محمود
تابناک همه چیو سیاسی کن
وزیر دلسوزانه حرف زد
همه چی در ایران از کنترل خارج شده
دو حالت بیشتر نداره .. یا از اول آمار کشته ها بالا بود و مسوولین حقیقت را پنهان می کردند تا جامعه آرام بماند و یا با برداشتن عمدی محدودیت ها ، قصد دارند آمار کشته ها را بالا ببرند تا با فشار بر سازمان جهانی بهداشت و کشورهای غربی ، تحریم ها را کاهش دهند
چون همه چیز رو انداختین گردن مردم.
وقتیکه دییس دولت حتی برای هشدار وزیر و وزارتخانه‌اش هم پشیزی ارزش قایل نیست و وضعیت کشور را عادی جلوه میدهد
اگه اپیدمی های زمان قاجار رو بخونید می بینید که به جز مظاهر مدرنیت فرق زیادی در عملکرد مقابله با اپیدمی نداریم
قرار بود اگه بیماری دوباره زیاد شد محدودیتها برگرده ولی کوووو؟ با حرف زدنوخواهش و تمنا که کار درست نمیشه باید ببینیم آمار تد کجا باید بالا بره بارمسئولیت به فکر اعمال دوباره محدودیتها بشن
بی فرهنگی وحشتناک اکثریت جامعه ایران مسبب این وضعیت شده. من از ایران مهاجرت کردم فقط فقط به خاطر عذابی که از بی فرهنگی مردم می کشیدم.
اگر یک ساعت خفگی را احساس کنند دیگر رعایت میکنند .... زجر تنفسی وحشتناکه ...پناه بر خدا
بهترین و آسان ترین راه حل کاهش مرگ و میر دست دولت است که با اجبار مراکز تجمعیی را تعطیل کند.
کادر درمان هر روز شاهد مرگ انسان هایی هستند که برای زنده ماندنشان از جان مایه گذاشتند
بله رفته . آخه نه وزیر بهداشت عنوان نمودند کشورهای اروپایی صف کشیدند و از ما می خوان که روش و فوت کوزه گری رو بهشون بگیم و ما هم چون خیلی توی صف بود غافل شدیم و حواسمون به صف رفت انتقال تجربییییییییییییییییییییییات . برای همین کنترل از دستمون افتاد . گند زدید به این پیشگیری هوشمند تان
کنترل کرونا از دست رفته! مگه کنترل بقیه مسائل و موارد در دستمون هست؟
دركل دنيا اول توصيه كردن بعد با حضور نيروهاي نظامي وانتظامي تمام مسير هاي رفت وآمد براي يه مدت چند ماه بستند.
آمار تلفات روزانه تقریبا ده برابر آمار رسمی کشوری هست.
بی کفایتی مسئولین در تمامی مسائل کشور انکار ناپذیر است .تمامی مشکلات کشور فقط از ارتباط نزدیک با چین است
مسئولین پارسال دی ماه ورود کرونا را تکذیب میکردند. نتیجه اش همین میشه
نتجه ترس دولت از رفتار مردم وزود باز کردن اماکن تجادی واداری وسهل اناشتن بیماری از سوی مردم ورئیس جمهور است
صفر تا صد این قضیه به دولت بر میگرده که هیچ چیزی بلد نیستن الا خرابکاری!!
بله از دست رفته
بلحاظ تئوریک با 28 روز کنترل کاملا سخت می توان بیماری را بطور کامل مهار کرد. اما ما تنها نیستیم این باید یک تصمیم جهانی باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر