بازدید 23436
پیمانه اقتصادی

بورس تهران رکورد زد؛ دلار به قله ۲۲ نزدیک شد/ رشد اقتصاد چین علی رغم شیوع کرونا / ایران در تولید چادر مشکی خودکفا شد / معیار خالی یا پر بودن خانه برای اخذ مالیات چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون علت اصلی رشد بورس چیست؟ عرضه اولیه چهارشنبه کدام شرکت است؟ معاملات شستا ابطال شد، افزایش تعرفه ۴۰۰ قلم کالای وارداتی به ترکیه، هشدار همتی؛ دو سال معطلی برای فروش دلار‌های ۱۹ هزار تومانی، اتحادیه طلا و سکه از افت نرخ سکه به کانال ۹ میلیون خبر داد و عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 06 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون علت اصلی رشد بورس چیست؟ عرضه اولیه چهارشنبه کدام شرکت است؟ معاملات شستا ابطال شد، افزایش تعرفه ۴۰۰ قلم کالای وارداتی به ترکیه، هشدار همتی؛ دو سال معطلی برای فروش دلار‌های ۱۹ هزار تومانی، اتحادیه طلا و سکه از افت نرخ سکه به کانال ۹ میلیون خبر داد و عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان را در بر دارد.

بورس تهران رکورد زد

امروز در نیمه دوم بازار در روز جاری، بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با ۸۲۴۸۸ واحد صعود معادل ۴.۹۸ درصد به یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۹۱۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۱۸۰۹ واحد افزایش معادل ۴.۹۸ درصد به ۴۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۳۹۰۹ واحد رشد معادل ۲.۹۶ درصد به ۴۸۳ هزار و ۸۲۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۹۱۶۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۶ درصد به ۳۱۸ هزار و ۶۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۵۲۵۶ واحد افزایش معادل ۴.۳۷ درصد به دو میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۴۷۰۹۲ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به یک میلیون و ۳۰۷ هزار ۵۳۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۱۱۲۳ واحد صعود معادل ۷.۰۴ درصد به ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۳ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۴۲۲ هزار نوبت معاملاتی، ۶ هزار و ۳۲۹ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۵ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد. ۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، وامید و پارسان.

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رشد 74 هزار واحدی شاخص در یک ساعت

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رنگ سبز بر رخساره نقشه بازار

علت اصلی رشد بورس چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه به علت اصلی رشد این روزهای بورس اشاره کرد و افزود: علت اصلی این موضوع، وضعیت پولی اقتصاد کلان و افزایش رشد نقدینگی در کشور و مهمتر از آن روندی است که نشان می‌دهد، در حالا تبدیل شدن فرآیند شبه پول به پول هستیم. با توجه به بالا بودن انتظارات تورمی و پایین بودن نرخ سود سپرده‌ها انگیزه در اقتصاد کشور برای نگهداری سپرده‌های مدت‌دار کاهش پیدا کرده و در نتیجه روند قوی برای تبدیل شدن شبه پول به پول اتفاق افتاده که این موضوع تاثیر خود را به شکل‌های مختلف در کشور گذاشته است. بیشتر بخوانید

عرضه اولیه چهارشنبه، کدام شرکت است؟

شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ تعداد ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت “لیزینگ پارسیان” به عنوان پانصد و چهلمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “واسطه‌‌گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی” گروه “سایر واسطه‌گری‌های مالی “و طبقه ” اجاره‌داری مالی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ولپارس به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. بر این اساس در روز چهارشنبه، هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند حداکثر ۳۰۰ سهم در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۳۲۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای آن ۹۶ هزار تومان خواهد بود.

معاملات شستا ابطال شد

ارزش سهام شستا امروز ۳۷ درصد رشد کرده و کشف قیمت نهایی، ۳,۸۴۰ تومان اعلام شد؛ قیمت سهام شستا در معاملات دیروز، ۲,۷۸۹ تومان بود که با این رشد ۳۷.۶ درصدی، بازدهی بزرگی برای سهامداران رقم زد. با این حال، بر اساس اعلام ناظر بازار، معاملات این نماد در روز جاری ابطال شده است.

دلار به قله ۲۲ نزدیک شد

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۱۷۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۱۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۲۰۰ تومان گران‌تر شده است. افزایش قیمت دلار در روز‌های اخیر در صرافی‌های بانکی، در حالی است که امروز در بازار آزاد، نرخ دلار در کف کانال ۲۲ هزار تومان در نوسان بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۴۱۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۲۰۰ تومان افزایش نرخ داشت.

هشدار همتی؛ دو سال معطلی برای فروش دلارهای ۱۹ هزار تومانی

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: مجدداً تأکید می کنم؛ بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه اقتصادی کشور اعمال خواهد کرد. بانک مرکزی یک‌ بار در مهرماه ۹۷ توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دو سال برای فروش دلارهای ۱۹ هزار تومانی خود معطل ماندند. امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به شدت افزایش پیدا کرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد کنم.

اتحادیه طلا و سکه از افت نرخ سکه به کانال ۹ میلیون خبر داد

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران: در پایان بازار امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه نیز به رقم ۵ میلیون تومان رسید و هر ربع سکه در بازار امروز ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

قیمت طلای جهانی پایین آمد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک‌پذیری که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را محدود کرد، با کاهش روبرو شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷۷۳ دلار و ۴۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره اظهار کرد: ما شاهد رشد بزرگی در بازارهای سهام هنگ کنگ و چین بوده‌ایم و به نوعی انتظارات برای رشد اقتصادی مثبت روی قیمت طلا فشارهای کاهشی ایجاد می کند. با این حال، میزان عظیم تدابیر محرک مالی و شواهد در بازارهای دیگر نشان می دهد که توجهات به افزایش نرخ ابتلا ممکن است به طلا کمک کند قیمت بالای خود را حفظ کند.

رشد اقتصاد چین علیرغم شیوع کرونا

بر اساس نظرسنجی انجام شده از کارشناسان اقتصادی به احتمال زیاد اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال جاری به خاطر بهبود تولید و افزایش مصرف مردم، رشد مثبت ۱.۱ درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال ۲۰۲۰ اقتصاد چین به خاطر بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا رشد منفی ۶.۸ درصدی داشته است. از ۲۶ کارشناسی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند ۲۲ نفر برای اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری رشد مثبت پیش‌بینی کرده بودند و تخمین آن‌ها در بازه منفی ۵.۲ درصد تا مثبت ۳.۶ درصد متغیر بود. کن لیائو، کارشناس ارشد اقتصادی در بانک بین‌المللی CITIC چین پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور ۱.۹ درصد رشد خواهد کرد. تامی وو، کارشناس مؤسسه آکسفورد اکونومیکس هم برای سه ماهه دوم سال جاری رشد ۱.۵ درصدی را برای اقتصاد چین پیش‌بینی کرده است. وو می‌گوید بر مبنای توسعه تولیدات صنعتی و سرمایه‌گذاری ما انتظار داریم که روند بهبود اقتصاد چین پس از سه ماهه دوم نیز ادامه یابد.

عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که طرح عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان در مرحله اعلام جامعه هدف از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ایران در تولید چادر مشکی خودکفا شد

مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی از رونمایی گرید TG۶۷۰S چادر مشکی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط تولید سالانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین می‌کند و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاً بی نیاز خواهد شد.

معیار خالی بودن یا پر بودن خانه برای اخذ مالیات چیست؟
 
محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شخصی دو اقامتی باشد یعنی به عنوان نمونه یک منزل در شهر تهران داشته باشد و منزل دیگری در شمال کشور داشته باشد و گاهی به آن مراجعه کند، ملک دوم مشمول مالیات خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: بر مبنای سامانه ملی املاک که وزارت راه تهیه می‌کند شاخصه‌هایی در این باره تعریف خواهد شد. اگر بر اساس آن معیارها احراز شود که خانه دوم خالی نبوده مشمول مالیات نخواهد شد. ضمن اینکه هر جایی که اشتباهی صورت گیرد حق اعتراض باقی است و مالکان می‌توانند با مراجعه به هیئات حل اختلاف مراحل شکایت را طی کنند. وی در پاسخ به این که در مالیات بر خانه‌های خالی فرقی بین ملکی که با سند رسمی معامله شده با ملکی که با قولنامه مبادله شده وجود دارد یا خیر، گفت: هر جا و به هر طریقی احراز شود که ملکی خالی نبوده است مشمول مالیات نمی‌شود چه نقل و انتقال آن از طریق سند رسمی انجام شده باشد چه به صورت قولنامه ای. /مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
چرا مجلس در مورد شرکتهایی که عملا ورشکسته شده اند و تولید ندارند اما سهامشان در بورس خرید و فروش میشود تحقیق و تفحص نمیکند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اگر دولت از طریق بانک سکه فروشی کند.سکه پایین می آید.اگر خریدوفروش دلاربرای مصرف کننده و تولید کننده واقعی در انحصار یک شرکتی که در دید عوامل سه قوه باشد ثابت می ماند.همین طور مسکن.ظاهرا همه می خواهند تورم باشد.سود اصلی را دولت میبرد
مهدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مجلس مگه بیکاره تو این امور بیخودی وارد بشه مگه چقد حقوق میگیرن ..توفع هم حدی داره
معیار خالی بودن یا پر بودن خانه برای اخذ مالیات چیست؟

۱- بساز و بفروش بودن
۲- نداشتن قرارداد اجاره
۳- مصرف آب
۴- مصرف برق
۵- مصرف گاز
۶- مالکیت چندین خانه مازاد بر نیاز(بدون داشتن قرارداد اجاره)

پیدا کردن خانه های خالی مثل آب خوردن است اگر بخواهید آن ها را شناسایی کنید راهش را پیدا می کنید اگر نخواهید بهانه اش را پیدا می کنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مصرف اب وبرق وگاز معیار نباید قرار گیرد بی جهت افزایش بیدا میکند
ناشناس
| Finland |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من دانشجو هستم و سالی دو ماه در ایران
هستم و بقیه ماه ها با خانواده ام در اروپا زندگی می کنم و به همین خاطر خونه ام حدود ده ماه از سال خالیه جون اگه اجاره اش بدم وقتی میام ایران چطوری دو ماه بریم هتل و یا جایی رو اجاره کنیم!؟
قادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اگه واقعا میخوان خانه های خالی پیدا بشه ، اگه واقعا بخوان بهش مالیات ببندن ، اگه واقعا میخوان اجاره یا قیمت خانه ارزون بشه، خب یه سایتی رو معرفی کنن تا مردم با ذکر آدرس دقیق خونه هایی که توی محله شون هست و میدونن خالیه رو معرفی کنن، بازرسی بشه و بهش مالیات ببندن، اونوقت ببینن قیمت اجاره و فروش چقدر کاهش پیدا میکنه....
جناب ! دلار را ۲۲۰۰۰ تومان کردی و هشدار میدی که چی ؟ اگر دلار لازم برای ورود کالاهای لازم را داده بودی که وضع اینجوری نمیشد. دلار از آمریکاست، سکه که از خودتونه و مردم قاچاق نمیکنندش، چرا سکه طلا را بمردم ندادی که هم نقدینگی را جمع کنی و هم بورس بی خاصیت اینقدر رشد کاذب نکنه؟ ...
با این تعداد زیاد تلفات کرونا باید در مورد کفن سفید خودکفا می شدیم!
مرسیییی بعد از ۴۰ سال تو چادر خودکفا شدیم
بین این همه خبر بد واقعا خبر خودکفایی تو تولید چادر بهم انرژی داد . ممنون . خبر خوب بیشتر بزارید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عالیه نوع هسته ای روش هم بسازین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خودکفایی در تولید چادر مشکی حرف بی ربطی است مگر اینکه پا به پای کشورهای تولید کننده در تولید طرحهای جدیئ و به روز پیش برویم والا کسی نمیخره و یک کارخانه ورشکسته رو دست میمونه
اقا فن اوری تولید چادر مشکی در مرزهای دانش است که ایران بلاخره پس از چهل سال تحقیقات شبانه روزی به اون دست یافت.الان دیگه راحت میتونیم بمیریم.
این چادر مشکی رو کی اختراع کرده؟
اینهمه 0ادرهای رنگی و زیبا رو نمیشد بیرون پوشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
شما کاری رو که ن0تخصص نداری اظهار نظر نکن چند سال درس میخونن تا کشف کنن که چادر مشکی بهتره
مرسی که در تولید چادر مشکی خود کفا شدید ، نمیدونید چقدر خوشحال شدیم ، اصلا وصف نشدنی
... مایه تاسف و شرم
مشکلا ت مملکت حل شد با خودکفایی در تولید چادر مشکی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حتی یک نفر هم بره سرکار با این خودکفایی ارزش داره
در تولید چائر مشکی خودکفا نشدیم به برکت فعالیتهای فرهنگی احتمالا میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده !!!!!
یاد چادرهای رنگی مادرها و مادربزرگها به خیر. شهرها رنگی بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
الان نظر شما اینه که خانم ها چادر رنگی بپوشند تا شما یاد مادر بزرکت بیوفتی ؟؟
شما چرا لباس پدر بزرگت را نمی پوشی تا خانم ها یاد پدر بزرگشون بیوفتن ؟؟
کی شما ها یاد می گیرین لباس پوشیدن افراد به شما مربوط نیست
5چرا مردهای دیگر کشورهای مسلمان این همه فضول و خود خواه نیستند ؟؟
توقف دلار توقف بورس را بدنبال دارد و نتیجه ان ایجاد صف های سنگین فروش سهام خواهد بود
می دونستید از همون آغاز کرونا توی چین که شروع شد خود چینی ها ماسک می زدن؟
اگه به فیلم های اغازین کرونا نگاه کنید متوجه می شوید اونا یکی از راه های پیش گیری رو از قبل می دونستن
چرا سیاست مدارهای چین کرونا نگرفتن ؟
چرا در اوضاع اقتصادی الان که همه کشورها رشدشون منفی هستش ولی چین رشد اقتصادیش مثبت شده
(می دونستید تابناک چاپ نمی کنه )
چین برای اینکه قدرت اقتصادی اول جهان بشه این ویرو سو به عمد گسترش داد الانم تنها کشوری هستش که رشد اقتصادی مثبت داره
وای به حال اونایی که از چین و کالای چینی حمایت می کنن
خیلی ها به خاطر سیاست چین مردن یا مریض شدن یا بیکار شد
وااای من و این همه خوشبختی محاله. خدا رو شکر که در تولید چادرمشکی خودکفا شدیم. دیگه مشکلات و دغدغه هامون از بین رفت.
امروز براي ماشين رفتم لاستيك قيمت كنم در عرض دوروز لاستيك چيني 1ميليون تومان گرانتر شده است
باید بنویسید دلار به ارتفاع ۲۲ هزار تومان نزدیک شد
هنوز به قله نرسیده ایم
متاسفانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر