گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رنگ سبز بر رخساره نقشه بازار

شاخص کل بورس امروز با رشد تاریخی 85 هزار و 426 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 740 هزار و 856 واحدی آرام گرفت. نکته جالب بازار امروز این بود که در پایان نیمه اول بازار تنها یک نماد با صف فروش رو به رو بود.
کد خبر: ۹۸۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 06 July 2020

شاخص کل بورس روز گذشته با رشد بیش از 34 هزار واحدی در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 655 هزار و 408 واحدی آرام گرفت.

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 16 تیرماه سال جاری در پیش گشایش بازار از 647 نماد حدود 250 نماد با صف خرید و حدود 4 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. 

معاملات تالار بورس تبریز ۹۵ درصد افزایش یافت - ایرنا

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

- عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشت اینستاگرامی نوشت: تلاطم این روزهای بازار، عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع شده ماه های قبل و افزایش عرضه درنیما تعدیل خواهد شد. گزارشات خوبی از افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده های نفتی و صادرات غیرنفتی و خبرهای مثبت از آزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روند تأمین ارز را متحول خواهد کرد.

-علی صحرائی، مدیر عامل بورس تهران گفت: طبق اطلاعات دریافتی، دومین صندوق قابله معامله که قرار است در بورس عرضه شود مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است.

-پترول شرکت مدبران اقتصاد را به ارزش ۹۶۱۹ میلیارد تومان از طریق مزایده به هلدینگ خلیج فارس واگذار کرد.

-زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: با کاهش هزینه معاملات، حجم معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش یافته و این موضوع موجب تداوم استقبال از بورس شده و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد. بازار بورس تنها بازاری است که طی چند سال گذشته و در تحریم‌ها هم نشان داده بازار خوبی است که می‌توان نقدینگی را به سمت آن و تولید هدایت کرد و در نتیجه تورم را کاهش داد.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 9 تا 10:45)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 80578 واحد صعود معادل 4.87 درصد به یک میلیون و 736 هزار و 7 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 21304 واحد افزایش معادل 4.87 درصد به 458 هزار و 995 واحد، شاخص کل هم وزن با 13338 واحد رشد معادل 2.84 درصد به 483 هزار و 258 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 8785 واحد افزایش معادل 2.84 درصد به 318 هزار و 308 واحد، شاخص آزاد شناور با 93366 واحد افزایش معادل 4.28 درصد به دو میلیون و 273 هزار و 600 واحد، شاخص بازار اول با 45769 واحد افزایش معادل 3.63 درصد به یک میلیون و 306 هزار 215 واحد و شاخص بازار دوم با 216958 واحد صعود معادل 6.9 درصد به 3 میلیون و 359 هزار و 918 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در 740 هزار و 364 نوبت معاملاتی، 3 هزار و 249 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 75 هزار و 395 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، وامید و پارسان.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 647 نماد حاضر، 339 نماد در صف خرید و 1 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: شپنا، فولاد، شتران، فارس، شبندر، وبصادر و خگستر.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: انرژی 1، فاسمین، فسرب، شیران، وتوسم، وبملت و شستا.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: غمارگ، شفا، مرقام، سپ، شسپا، فجر، شتران و وبانک.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز:  چکاوه، وآذر، سغرب، سکرما، ساروم، سدور و سیلام. 

نقشه بازار در نیمه اول بازار

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رشد 74 هزار واحدی شاخص در یک ساعت

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 10:45 تا 12:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 82488 واحد صعود معادل 4.98 درصد به یک میلیون و 737 هزار و 918 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 21809 واحد افزایش معادل 4.98 درصد به 459 هزار و 500 واحد، شاخص کل هم وزن با 13909 واحد رشد معادل 2.96 درصد به 483 هزار و 829 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 9161 واحد افزایش معادل 2.96 درصد به 318 هزار و 684 واحد، شاخص آزاد شناور با 65256 واحد افزایش معادل 4.37 درصد به دو میلیون و 275 هزار و 490 واحد، شاخص بازار اول با 47092 واحد افزایش معادل 3.74 درصد به یک میلیون و 307 هزار 538 واحد و شاخص بازار دوم با 221123 واحد صعود معادل 7.04 درصد به 3 میلیون و 364 هزار و 83 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 422 هزار نوبت معاملاتی، 6 هزار و 329 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 135 هزار و 571 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، وامید و پارسان.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 647 نماد حاضر، 303 نماد در صف خرید و 15 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شپنا، فولاد، فارس، شبندر، وبصادر، شتران و فملی.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: انرژی1، فملی، چکاوه، غپاک، امین یکم، وبملت و شپنا.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: پاکشو، شسینا، سپ، شسپا، فجر، شتران و وبانک.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: چکاوه، سرود، سکرما، سغرب، ساروم، سدور و کماسه. 

نقشه بازار در پایان

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رشد 74 هزار واحدی شاخص در یک ساعت

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 14)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شصدف، غگیلا، پیزد، آریا، سیتا، خساپا و خودرو بازار امروز در ساعت 15 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رنگ سبز بر رخساره نقشه بازار

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 740 هزار و 856 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت پتروشیمی خراسان(خراسان) سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)گروه صنایع پمپ سازی ایران(تپمپی)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف وبا توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام ،صنایع سیمان غرب(سغرب) سیمان قاین(سقاین) صنعتی بهشهر(غبشهر)، سیمان مازندران(سمازن)، سیمان دورود(سدور)، سیمان سپاهان(سپاها)، مارگارین(غمارگ)، سیمان شرق(سشرق) سیمان بجنورد(سبجنو)، سیمان فارس(سفار)، سیمان ایلام(سیلام)، سیمان هرمزگان(سهرمز)، گروه صنایع سیمان كرمان(سكرما)، سیمان شاهرود(سرود)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف با توجه به انتشار اصلاحیه اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف كارخانجات كاشی و سرامیك حافظ(كحافظ)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، دارویی و بهداشتی لقمان(دلقما)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی،سیمان هگمتان(سهگمت)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ،حق تقدم شركت گسترش صنایع و خدمات كشاورزی(تكشاح)با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی ،  بورس كالای ایران(كالا)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی -عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و نمادهای معاملاتی(اكالا)،(تكالا)،(نكالا) با توجه به بازگشایی نماد اصلی، حق تقدم استفاده نشده بیسكویت گرجی(غگرجیح)جهت عرضه حق تقدم استفاده نشده بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت پتروشیمی‌ خارك‌ (شخارك1)، معدنی‌ دماوند (كدما1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر گروه صنعتی پاكشو (پاكشو1)، سیمان‌اصفهان‌ (سصفها1)،سیمان‌ بهبهان‌ (سبهان1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، كاشی‌ وسرامیك‌ حافظ‌ (كحافظ1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، فرآوری مواد معدنی ایران(فرآور)، سرامیك های صنعتی اردكان(كسرا)، صنعتی محورسازان ایران خودرو(خوساز)، پتروشیمی نوری(نوری)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای كدال به نشانی codal.ir توقف نماد معاملاتی شركت پتروشیمی جم (جم1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.

همچنین نماد معاملاتی شركت معدنی‌ املاح‌ ایران‌ (شاملا1) البرزدارو (دالبر1) خوراك‌ دام‌ پارس‌ (غدام1) پارس‌ الكتریك‌ (لپارس1)پالایش نفت اصفهان (شپنا1) پالایش نفت بندرعباس (شبندر1) س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیكو1) گروه‌بهمن‌ (خبهمن1) زامیاد (خزامیا1) شیشه‌ همدان‌ (كهمدا1) س. صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت های لیزینگ خودرو غدیر(ولغدر)، مهندسی تكنوتار(تكنو)، سیمان آرتا اردبیل(ساربیل)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: زراعت و خدمات وابسته

کمترین بازدهی متعلق به گروه: خرده فروشی به استثنای وسایل نقلیه موتوری

بیشترین ارزش معاملات: بانک ها و موسسات اعتباری

کمترین ارزش معاملات: ماشین آلات و دستگاه های برقی

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

بورس پیش گشایش را چگونه آغاز کرد؟/ رنگ سبز بر رخساره نقشه بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی