بازدید 10193
۱

پلمپ ۱۴ مشاور املاک متخلف در لرستان

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد گفت: ۱۴ واحد صنفی معاملات املاک به علت اخلال در نظم اجاره‌ بهاء مسکن و جابه‌جایی غیرقانونی در خرم‌آباد پلمب شدند.
کد خبر: ۹۸۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 03 July 2020

به گزارش «تابناک»، سعید رازانی روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: کسانی که با اقدامات خلاف قانون و تبلیغات واهی موجب اخلال در نظام معاملاتی مسکن و اجاره بهاء شده اند بزودی شناسایی خواهند شد.

وی افزود؛: برای این افراد پرونده کیفری تشکیل و بدون هیچ اغماصی برخورد قانونی خواهدشد.

رازانی همچنین به کلیه مشاورین املاک که بدون پروانه فعالیت می کنند یا مشاورین املاکی که در محلی غیر از محل مندرج در "پروانه کسب" فعالیت می کنند هشدار داد بزودی تعطیل خواهند شد.

دادستان خرم‌آباد اضافه کرد: هیچ موجری حق ندارد در قرارداد جدید نسبت به سال قبل بیشتر از ۱۵درصد اجاره بهاء اضافه درخواست کند.

وی گفت: مردم هرگونه اجحاف و درخواست بیشتر از ۱۵درصد اجاره مسکن نسبت به سال قبل را به اتاق اصناف، صمت و یا این دادستانی گزارش کنند تا قاطعانه با آنها برخورد شود.

دادستان خرم‌آباد افزود: در وضعیت کنونی که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، افزایش ۱۰۰درصدی و بلکه بیشتر رهن و اجاره مسکن کاری غیرقانونی و غیراخلاقی است.

وی افزود: اگر مردم با ما همکاری نکنند و زیر بار این خواسته غیرقانونی بروند در حق خودشان ظلم کرده اند لذا برای شناسایی و برخورد با مشاورین و موجران متخلف به کمک آنها نیاز داریم.

رازانی افزود: واحدهای معاملات املاک که مجوز فعالیت قانونی ندارند، تعطیل می‌شوندو گشت‌های بازرسی فعالیت آن‌ها را به‌شدت رصد می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دنبال گران شدن غیرمتعارف نرخ اجاره‌بهاء، تعداد گشت‌های بازرسی اداره صمت افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
طرف دیگر قضیه این است که افزایش ۱۵ درصدی اجحاف در حق موجر است با این تورم زیاد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان