بازدید 22028
آخرین تحولات خاورمیانه

تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا / واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز/ اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری / آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی

واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز، اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری، آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی و رد لایحه پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 03 July 2020

واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز، اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری، آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی و رد لایحه پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز پنج‌شنبه رویترز گزارش داد که چند تن از دادستان‌های فدرال، اداره تحقیقات امنیت داخلی و همچنین پلیس فدرال آمریکا طی شکوائیه‌ای که به دادگاه واشنگتن دی‌.سی ارائه شده، خواستار صدور حکم مصادره محموله نفتکش‌هایی که از ایران به ونزوئلا سوخت حمل می‌کنند، شده‌اند.

در سند شکوائیه تنظیم شده توسط دادستان‌های فدرال، اداره تحقیقات امنیت داخلی و پلیس فدرال آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی، ادعا شده است که انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا را می‌توان تلاشی برای افزایش تأثیرگذاری ایران بر ونزوئلا قلمداد کرد. آنها همچنین مدعی شده‌اند که ایران درآمد به دست آمده از صادرات فرآورده‌های سوختی به ونزوئلا را صرف انجام آنچه «فعالیت‌های شرورانه، اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و حمایت از تروریسم» خوانده شده، می‌کند.

تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا/واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز/ اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری/ آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی

تنظیم‌کنندگان این شکوائیه علیه ایران در ادامه مدعی شده‌اند، هم اکنون چهار فروند نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا هستند که مجموعاً بالغ بر ۱.۱ میلیون بشکه بنزین با خود حمل می‌کنند.

با وجود فشار‌های آمریکا، ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا کرد تا به مهار بحران سوخت در این کشور کمک کند.

اوایل تیرماه نیز یک فروند کشتی ایرانی که حامل مواد غذایی است، در بندر لاگوایرا واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کاراکاس پهلو گرفته است.

گروه بین المللی بحران هشدار داده است که پس از سال‌ها سقوط اقتصادی، ونزوئلا اکنون در آستانه قحطی است. افزایش تحریم‌های آمریکا نیز واردات مواد غذایی و نفت را برای این کشور به شدت سخت کرده است.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا هستند، تأکید کرده‌اند که روابط تجاری خود را بدون توجه به فشار‌های آمریکا حفظ خواهند کرد.

واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز

آژانس بین المللی انرژی اتمی به وقوع حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد.

در این ارتباط، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد، از گزارش‌ها درباره حادثه آتش سوزی در تأسیسات هسته‌ای نطنز باخبر بوده و در حال بررسی تأثیرات این حادثه بر پادمان‌های نظارتی آژانس است.

این واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از آن اعلام شده که بامداد امروز یک سوله در سایت هسته‌ای نطنز دچار حریق شد که عملیات اطفا با موفقیت در این سایت انجام شد.

تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا/واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز/ اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری/ آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی
همچنین «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد حادثه رخ داده در تأسیسات غنی سازی نظنز، اظهار داشت: حادثه‌ای در سایت نطنز در بامداد امروز داشتیم که یکی از سوله‌های ما که در فضای باز است، دچار حادثه شد. وی ادامه داد: این سوله فاقد مواد هسته‌ای بوده و آلودگی هم وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این نکته را نیز باید بیفزاییم که در حال حاضر در روند تولید و غنی سازی اورانیوم هیچ‌گونه خللی وارد نشده و سایت ما به مانند گذشته در حال انجام وظایف خود است.

اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری

دو جنبش فتح و حماس در کنفرانس خبری مشترکی روز پنج‌شنبه بر لزوم نادیده گرفتن اختلافات و ورود مشترک به نبردی علیه اشغالگران تاکید کردند. این در حالی است که وزیر خارجه سابق اسرائیل گفته بود، همکاری فتح و حماس نگران‌کننده است.

دو جنبش فتح و حماس این مرحله جدید از اقدام ملی مشترک را در کنفرانس خبری مشترک صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کردند.

العاروری تاکید کرد: این کنفرانس فرصتی برای آغاز مرحله جدید در جهت خدمت استراتژیک به ملت ما در خطرناک‌ترین مرحله است.

تلاش جدید آمریکا علیه روابط تجاری ایران و ونزوئلا/واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز/ اعلام اتحاد فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری/ آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: اگر اشغالگران بتوانند طرح الحاق بخشی از کرانه باختری را اجرایی کنند، این یعنی  الحاق سلسله وار ادامه خواهد یافت. ما باید با این طرح‌ها مقابله کنیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم سکوت کنیم و دست روی دست بگذاریم.

العاروری تاکید کرد: گام الحاق به منزله لغو راه حل دو کشوری است، زیرا با این پروژه نمی‌توان کشور فلسطین را در غزه و کرانه باختری ایجاد کرد. اشغالگران، کرانه باختری را سرزمین موعود می‌دانند و آماده‌اند برای عملی شدن آن راهکارهای خطرناک را هم امتحان کنند.

این رهبر حماس گفت: باید مقابل این طرح، واقعی و صادقانه ایستاد و آن را به ناکامی کشاند و ما قبلا این کار را کردیم و می‌توانیم آن را دوباره تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از الحاق اشغالگران به فکر حل و فصل مساله فلسطینی‌ها در کرانه باختری می‌افتند و سوابقی در زمینه کوچاندن و اخراج آنها دارند.

العاروری تاکید کرد: ما و فتح در مقابله با اشغالگر و ایستادن مقابل طرح‌های آن حتی اگر با هم اختلاف داشته باشیم یکسان عمل کرده‌ایم. تجربه می‌گوید تلاش مشترک در دو انتفاضه اول و دوم در شکست طرح‌های اشغالگران موفق افتاد. به ملت و جوانان و پایگاه‌ها در فتح و حماس این پیام را می‌دهم که در تمام مواضع با هم هستیم و نباید منتظر دستورهای مستقیم بود. همه باید وارد تلاش مشترک در مقابله با طرح و دفاع از ملت فلسطین شوند. ما از انواع مقابله و مبارزه علیه طرح الحاق استفاده خواهیم کرد.

العاروری تصریح کرد: ملت ما در غزه آماده هستند و سخنگوی گردان‌های القسام تاکید کرده اعلام الحاق به منزله اعلان جنگ علیه ملت ماست.

جبریل الرجوب نیز اظهار کرد: ما با برادران در حماس برای تقویت سازوکارهایی که وحدت ملت را محقق کنند، تلاش خواهیم کرد.

او اضافه کرد:‌ واکنش ملت ما اجماع ملی در رد توطئه آمریکایی اسرائیلی را نشان داد.

الرجوب افزود: ما از وحدت مبارزه مشترک و میدانی در بالاترین سطح انسجام و وحدت صحبت می‌کنیم. از گروه‌های ملی می‌خواهیم با وحدت ما به عنوان فرصتی تاریخی تعامل کنند.

آغاز عملیات گسترده در شمال عراق به دستور الکاظمی

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه خود آورده است: به دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و زیر نظر فرماندهی عملیات مشترک، فرماندهی عملیات بغداد بامداد امروز عملیات نظامی گسترده ای را در شمال بغداد آغاز کرد.

وی افزود: در این عملیات، یگان های فرماندهی عملیات بغداد و یگان های تیپ نیروهای ویژه و ریاست ستاد ارتش و تیپ 37 پیاده نظام زرهی و تیپ واکنش سریع و تیپ ماموریت های ویژه پلیس فدرال و یک تیپ از الحشد الشعبی با پشتیبانی هوانیروز و نیروی هوایی ارتش عراق شرکت داشتند.

این ستاد تاکید کرد: این عملیات براساس اطلاعات دقیق برای پیگرد بقایای باندهای تروریستی داعش و بازرسی و تفتیش این مناطق به منظور تقویت امنیت و ثبات و دستگیری افراد مورد پیگرد و پاسداری از منافع شهروندان این مناطق اجرا شد.

رد لایحه پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان

مجلس سنای آمریکا لایحه پایان اشغالگری این کشور در افغانستان را -که در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز شد- رد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سناتورهای آمریکایی با ۶۰ رأی مخالف در مقابل ۳۳ رأی موافق لایحه پیشنهادی «رند پائول» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و «تام اودال» سناتور دموکرات ایالت نیومکزیکو که به عنوان متمم لایحه بودجه دفاعی ارائه شده بود را رد کردند.

گفتنی است، در لایحه مذکور ادعا شده بود که نظامیان تروریست آمریکایی تدریجی از افغانستان خارج خواهند شد.

گفتنی است، از سال ۲۰۰۱ میلادی که ناتو به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی و به بهانه مبارزه با عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر به افغانستان لشکرکشی کرد، آمار تلفات نظامیان و غیرنظامیان دائم در این کشور افزایش یافته و مرتب موضوع گزارش‌های نهادهای بین المللی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۱
اگر ایران هم در دوشیدن گاو شیرده سهم داشته باشد ایران حاضر می شود دست از یکسری کارها بردارد.
چرا فقط امریکا امتیاز ببرد، امریکا اگر به ایران طلا دهد ایران دست از صادرات بنزین برمی دارد.
امریکا حواسش به نظامیان بیچاره اش باشد دوباره ضربه مغزی نشوند.
ترامپ باعث تجزیه و تحقیر امریکا شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
خخخخخ
ناشناس
| France |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
فکر کنم ساندیسش کمی الکل هم داشته!!!!!
چقدر این بیچاره ها منتظر اروپا شدند حالا اون قرارداد را با چین بستند حالا یک رییس جمهور اصول گرا کم است، حلا پژو، رنو و... ایران هی تحریم کنند هی برای رابطه تجار برای ایران کلاس بذارن، حالا رییس جمهور اصولگرا بیاد.
من می گم باز عین الاسد رو نزنیم .
اگر عربستان سعودی یک جوری کنیم خیلی خوب می شود.
تیتر شمال عراقه متن شمال بغداده (یعنی اینقدر سواد جغرافیا ضعیفه؟)
من تنها و تنها کسی بودم و هستم که بارها از مذمت ازدواج دختران ایران با اتباع بیگانه صحبت کردم و در پیج جناب خامنه ای هم صریحا این نکته را به ایشان گفتم که این ازدواج ها(چه ازدواج دختر اقای سلیمانی با شخصی غیر ایرانی باشه چه ازدواج دیگر دختران با خارجی ها) با توجه به اینکه واقعا بیشتر ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی است موجب میشه که آمار زنان آماده ازدواج در ایران کم و کمتر بشه و امثال من و دیگران که کانکشن(connection) اجتماعی نداریم تا اخر عمر مجرد بمونیم و اصلا کسی را برای ازدواج در ایران پیدا نکنیم ناگفته نماند که در خیلی از کشورهای خارجی مثل آمریکا که بنیان خانواده در آن متلاشی شده و خیلی از زنان میل ازدواج ندارند مردان این کشورها که گزینه ازدواجی در کشور خود پیدا نمی کنند کسری خود را از کشورهای خاورمیانه چون ایران جبران‌می کنند مگه نمیگید کالای ایرانی بخرید و در اقتصاد اجازه تسلط خارجی ها را ندهید چرا در مبحث مهم ازدواج سکوت می کنید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
زن کالا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
اسلام مرز نمی شناسد.
شما هم برو یک دختر افغان یا عراقی بگیر. از خداشون هم هست شناسنامه بگیرن
خب ما هم یکی از قاضی هامون رای بده به اینکه کشتی های آمریکایی که دارن به سمت آمریکا سوخت میبرن یا به سمت عربستان بار میبرن رو توقیف کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
صادر کردن حکم کاری نداره اجرا کردنشه که مشکله
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
بزار ترامپو بازداشت کنن انشالله بعدش
ما رابطه با آمریکا را میخواهیم چکار وقتیکه کشور بزرگی مانند ونزوئلا خواهان روابط با ماست !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
موی گندیده ی ونزوئلا ارزشش از تمام خاک آمریکا بیشتره
ما اخر نفهمیدیم اسرائیل قویه یا ضعیف
یه بار میگن اسرائیل هیچی نیست
یه بارم وقتی بارون نمیاد میگن داره ابرامونو میدزده
رشد غیر متعارف بورس منجر به افزایش تورم و نقدینگی می‌شود.
کامران ندری استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق:
رشد نامتعارف و غیر منطقی بازار سرمایه در شرایطی که قیمت‌گذاری‌ها غیرواقعی بوده، تهدیدی برای اقتصاد است.
رشد غیرمنطقی بازار سرمایه می‌تواند منجر به افزایش نقدینگی و تورم شود. آثار منفی این ابزار‌ها در میان مدت و بلندمدت ظهور خواهد کرد، در شرایطی که دیگر امکان جبران وجود ندارد.
این مصادره کشتی های ایرانی بدعت خوبی هست. چون به ما هم مشروعیت میده کشتی های این ها رو مصادره کنیم دستامون به این ها میرسه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر