بازدید 14968

اظهارات رئیس دولت مستعفی یمن علیه ایران

رئیس دولت مستعفی یمن در دیدار با سفیر آمریکا در این کشور با اتهام پراکنی علیه ایران مدعی شد که ایران دائما برای بازوهای منطقه‌ای خود سلاح قاچاق می‌کند.
کد خبر: ۹۸۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 30 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از فارس،‌ «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن در دیدار با «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن به اتهام پراکنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد: «ایران برای بازوهای [منطقه‌ای] خود سلاح قاچاق می‌کند.»

به گزارش وبگاه خبری شبکه «العربیه»، منصور هادی به سفیر آمریکا گفت که برای مقابله با دخالت ها در امور یمن با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این در حالی است که آمریکا خود با همکاری با ائتلاف سعودی و دخالت در امور یمن باعث کشته شدن جمع کثیری از شهروندان یمنی شده است.

هادی ادامه داد: «تلاش‌هایی از جانب دولت برای اجرای توافق ریاض با نظارت عربستان سعودی صورت می‌گیرد».

رئیس دولت مستعفی یمن همچنین مدعی شد: «برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم یمن به گزینه‌های صلح پایبند هستند».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به گفته منابع یمنی دولت مستعفی این کشور با همکاری با ائتلاف سعودی در کشتار عده‌ی زیادی از مردم یمن دست داشته است بطوریکه تنها در روز گذشته، این منابع گزارش دادند که در حمله مزدوران ائتلاف سعودی به یک خانواده‌ یمنی آن هم تنها به این علت که این خانواده زیر بار ظلم ائتلاف سعودی نرفته، ۷ تن از اعضای این خانواده از جمله چند کودک را کشتند.

از سوی دیگر،‌ سفیر آمریکا در یمن با اشاره به دولت مستعفی یمن گفت که «بر حمایت از یمن و رهبری قانونی این کشور حمایت می‌کنیم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار