بازدید 8634

اتحادیه اروپا ۱۱ مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد

اتحادیه اروپا نام ۱۱ مقام ونزوئلایی را به بهانه آنچه نقش داشتن آن‌ها در «تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون» در ونزوئلا خوانده، به فهرست افراد تحت تحریم خود افزود.
کد خبر: ۹۸۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۶ 30 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اتحادیه اروپا روز دوشنبه از قرار گرفتن نام ۱۱ مقام ارشد دولت ونزوئلا در فهرست افراد تحت تحریم این اتحادیه خبر داد.

در بیانیه‌ای که شورای اروپا در خصوص تحریم این مقامات ونزوئلایی منتشر کرده، آمده است: «شورای اروپا امروز دوشنبه ۱۱ نفر دیگر از مقامات ونزوئلا را به دلیل نقش آن‌ها در اقدامات و تصمیماتی که به تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا منجر می‌شود، به فهرست افراد مشمول اقدامات محدودکننده [تحریم]اضافه می‌کند.»

شورای اروپا در ادامه این بیانیه افزوده است: «تحریم‌ها علیه این افراد شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شود. هدف این تحریم‌ها افراد هستند و عموم مردم تحت تأثیر آن‌ها قرار نمی‌گیرند.»

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا از اواخر سال ۲۰۱۷ (پاییز ۱۳۹۶) آغاز شده است. این تحریم‌ها شامل تحریم تسلیحاتی علیه دولت قانونی ونزوئلا و همچنین ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های مقامات ونزوئلایی می‌شود.

کشور‌های اروپایی به همراه آمریکا و متحدانشان در منطقه آمریکای لاتین، تلاش می‌کنند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، مهره دست‌نشانده خود را جایگزین وی کنند.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشار‌های واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان