بازدید 10079

اختلال‌ها؛ پاشنه آشیل بازار می‌شود

کد خبر: ۹۸۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱ 30 June 2020
اختلال‌ها؛ پاشنه آشیل بازار می‌شود
عظیم ثابت کارشناس بازار سهام نوشت: اصطلاح صف‌نشینی در بازار سهام که این روزها زیاد شنیده می‌َشود و درباره آن زیاد می‌خوانیم، به نوعی ارتباط مستقیم با اختلال در سامانه‌های معاملاتی دارد که چند روزی است به‌صورت ملموس سهامداران در حال تجربه آن هستند.
 
در این خصوص باید اذعان داشت پاسخگو نبودن زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل صف‌نشینی است. این اتفاق باعث می‌شود که سیستم‌ها مدام هنگ کنند. البته این اختلال‌ها می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای اینکه بتوانیم سامانه فعلی را از این وضعیت خارج کنیم، بنابراین به نظر می‌رسد لازم است به‌صورت آزمایشی دامنه نوسانات را افزایش دهیم و مقدمه‌ای برای کمتر کردن صف نشینی‌ها ایجاد کنیم.
 
راه دیگر در این رابطه اعلام فراخوان برای استفاده از پتانسیل شرکت‌های داخلی در رابطه با طراحی سامانه یا به روز کردن سامانه فعلی است. واقعیت این است که اختلال در سامانه معاملاتی یک بحث ملی است؛ چراکه اگر نتوانیم زیرساخت‌های داخلی لازم را ایجاد کنیم، مردم از بازار گریزان می‌شوند و با بازار قهر می‌کنند.
 
بنابراین بهتر است این موضوع در شورای عالی امنیت ملی یا هیات‌دولت مطرح شود و هشدارهای لازم در این رابطه توسط کارشناسان مطرح شود تا مجوز‌های لازم برای طراحی مجدد یا به‌روز‌کردن سامانه داده شود؛ چون اگر به هر دلیلی این اختلال اصلاح نشود و ادامه‌دار باشد، تبدیل به پاشنه آشیلی برای بازار سرمایه می‌شود. /دنیای اقتصاد
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار