بازدید 23513

اهدای اعضای بدن جوان ۲۰ ساله در چهارمحال‌وبختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی در استان جداسازی و برای اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو به تهران منتقل شد.
کد خبر: ۹۸۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 30 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش روابط ‌عمومی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، فریدون رحمانی اظهار کرد: اعضای بیمار مرگ مغزی فاطمه مختاری، ۲۰ ساله از اهالی شهر چلیچه با اعلام رضایت خانواده سخاوتمند وی ساعاتی قبل در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.

به گفته وی، مرحوم مختاری در ششمین روز از تیرماه جاری به دنبال خونریزی عروق مغزی در بخش ICU مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی تحت مراقبت ویژه قرار گرفت که یک روز پس از آن مرگ مغزی وی توسط تیم پزشکی مجرب مرکز تایید شد.

وی تصریح کرد: کبد، کلیه‌ها، قلب و نسوج این بیمار مرگ مغزی با همکاری تیم پیوند وزارت بهداشت و طی عملیات ویژه با مدیریت سازمان اورژانس کشور به تهران منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ مورد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در استان صورت گرفته است که با ایثار و گذشت خانواده مختاری اولین اهدای قلب در سال ۹۹ به نام مرحوم فاطمه مختاری به ثبت رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر