بازدید 22379
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد/ همتی: گواهی سپرده یورویی برای جمع آوری ریال/ ریکاوری اقتصاد چین؛ اولین رشد سود صنعتی ثبت شد/ رونمایی کارگروه تنظیم بازار از نرخ جدید شیر، ماست و پنیر با طعم گرانی!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران تا کجا پیش رفت؟، کارمزد معاملات ۲۰ درصد کاهش یافت، افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران سنخیتی با حداقل دستمزد ندارد، دلار صرافی‌های بانکی به کانال ۱۹ بازگشت، عرضه ۱۲۰ میلیون دلار توسط بازارساز به بازار، رکورد فروش ارز در سامانه نیما شکسته شد و افزایش بی‌سابقه واردات نفت چین ازعربستان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 28 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران تا کجا پیش رفت؟، کارمزد معاملات ۲۰ درصد کاهش یافت، افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران سنخیتی با حداقل دستمزد ندارد، دلار صرافی‌های بانکی به کانال ۱۹ بازگشت، عرضه ۱۲۰ میلیون دلار توسط بازارساز به بازار، رکورد فروش ارز در سامانه نیما شکسته شد و افزایش بی‌سابقه واردات نفت چین ازعربستان را در بر دارد.

بورس تهران تا کجا پیش رفت؟

امروز شاخص کل با 25674 واحد صعود معادل 1.75 درصد به یک میلیون و 491 هزار و 952 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 6805 واحد افزایش معادل 1.75 درصد به 395 هزار و 460 واحد، شاخص کل هم وزن با 1443 واحد کاهش معادل 0.33- درصد به ۴40 هزار و 171 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 952 واحد کاهش معادل 0.33- درصد به ۲90 هزار و 392 واحد، شاخص آزاد شناور با 26620 واحد افزایش معادل 1.36 درصد به یک میلیون و 979 هزار و 966 واحد، شاخص بازار اول با 22018 واحد افزایش معادل 1.99 درصد به یک میلیون و 125 هزار 827 واحد و شاخص بازار دوم با 38680 واحد صعود معادل 1.36 درصد به ۲ میلیون و 874 هزار و 526 واحد رسید.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به کدام نماد بود؟/ سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

بیشترین افزایش قیمت مربوط به کدام نماد بود؟/ سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟

کارمزد معاملات ۲۰ درصد کاهش یافت

مدیریت نظارت بر بورس‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ کارمزد خرید و فروش شرکت‌های بورس اوراق بهادار، فرابورس، مدیریت فناوری بورس تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت‌های کارگزاری از معاملات سهام و حق تقدم به میزان ۲۰ درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله کاهش یافت.

وزیر راه و شهرسازی: حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد

محمد اسلامی درباره تصمیم امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه سقف افزایش قیمت اجاره مسکن، اظهار داشت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی را برای بازار اجاره اخذ کردیم؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت‌ماه امسال مصوبه صادر کرد که در آن مدت اجاره دو ماه تمدید شد و امروز هم مصوبه در این زمینه اعلام شد. وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق تصمیمات این ستاد مقرر شد همه قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا و اعلام عادی شدن وضعیت سلامت کشور توسط وزارت بهداشت تمدید شود، همچنین حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است و مالکان حق افزایش قیمت اجاره بیش از این نرخ را ندارند. این مصوبه دارای چند تبصره است به طوری که چنانچه مستاجران تکالیف خود را اجرا نکنند دادگاه ها حکم را صادر و باید مستاجر ظرف دو ماه تخلیه کند و چنانچه مالک به صورت رسمی واحد خود را فروخته باشد مستاجر ۲ ماه بعد از اعلام رسمی می‌تواند واحد را تخلیه کند و سومین و مهمترین تبصره آن است که همه معاملات باید در سامانه ثبت اسناد املاک و مستغلات کشور ثبت شود، متقاضیان باید کد رهگیری دریافت کنند و اگر خارج از بنگاه معامله‌ای منعقد شود باید حتماً کد رهگیری اخذ شود. از امروز همه معاملات املاک و مستغلات باید ثبت رسمی شود و متقاضیان کد رهگیری دریافت کنند.

افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران سنخیتی با حداقل دستمزد ندارد

مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ملت درباره صحبت های رئیس جمهور مبنی بر اینکه افزایش اجاره‌بها در تهران بیش از 25 درصد ممنوع است، گفت: آنچه در بازار مسکن و اجاره بها در ماه های اخیر رخ داده غیرطبیعی است بنابراین دولت و حاکمیت باید به موضوع ورود کرده و به التهابات موجود خاتمه دهند. وی با بیان اینکه دولت باید با برنامه ریزی مدون به دنبال تنظیم بازار مسکن باشد، افزود: صدور مجوز برای افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد در تهران، با شرایط اقتصادی کشور، حقوق و حداقل دستمزد تناسبی ندارد.

رونمایی کارگروه تنظیم بازار از نرخ جدید شیر، ماست و پنیر با طعم گرانی!

کارگروه تنظیم بازار نرخ جدید انواع فرآورده های لبنی را با احتساب افزایش ۲۲ تا ۲۸ درصدی که پیشتر تصویب کرده بود، اعلام کرد.

بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار، قیمت یک لیتر شیر بطری کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، شیر بطری نیم چرب ۲ درصد چربی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان، شیر بطری پرچرب ۳ درصد چربی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شیر کامل ۳.۲ درصد چربی ۶ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد. همچنین قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۴ هزار تومان است. قیمت هر ۹۰۰ گرم ماست کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و ماست پرچرب ۹۰۰ گرمی ۳ درصد چربی ۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد. نرخ ماست دبه ای کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۲۵۰۰ گرمی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ماست پرچرب ۳ درصد چربی ۲۵۰۰ گرمی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد همچنین قیمت پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی نیز ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شد.

 

دلار صرافی های بانکی به کانال 19 بازگشت

در معاملات امروز (یکشنبه هشتم تیرماه 99) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 18900 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 19050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، 200 تومان گران تر شده است.  همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها هم اکنون به نرخ 21000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 21100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان گران تر شده است.

عرضه ۱۲۰ میلیون دلار توسط بازارساز به بازار

پیگیری های تابناک اقتصادی نشان می دهد، که امروز (یکشنبه هشتم تیرماه 1399)، حدود 120 میلیون دلار به صورت اسکناس توسط بازارساز عرضه شده است و از این میزان 913 هزار دلار معامله شده است. همچنین میانگین نرخ اسکناس دلار امریکا حدود 18 هزار و 900 تومان گزارش شده است. گفتنی است حدود 3 میلیون یورو به صورت اسکناس عرضه شده که تاکنون 44700 یورو معامله شده است که نرخ میانگین آن 21 هزار تومان است.

رکورد فروش ارز در سامانه نیما شکسته شد

بر اساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای سال جاری تا روز گذشته معادل 3.3 میلیارد یورو در سامانه نیما ارز فروخته شده است. در این میان بالاترین میزان فروش ارز در هفته قبل (1399.3.31 الی 1399.4.5) انجام شده است. بر این اساس میزان فروش ارز در سامانه نیما طی هفته گذشته معادل ۴۲۹ میلیون یورو بوده که ضمن رشد ۹۲ درصدی نسبت به هفته قبل، نشانگر افزایش قابل توجه  میزان فروش ارز در سامانه نیما است.
 


همتی: گواهی سپرده یورویی برای جمع آوری ریال

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: در راستای چارچوب فعلی سیاستگذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز و به منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف ۲۲ درصدی بانک مرکزی به زودی گواهی سپرده یورویی را به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد داد بر این مبنا قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص و با فروش به نرخ بازار، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید. در این طرح بانک مرکزی با تکیه بر ذخایر کافی اسکناس یورویی خود متعهد می شود عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.

نرخ انواع سکه در بازار تهران

در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز یکشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۹ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

ریکاوری اقتصاد چین؛ اولین رشد سود صنعتی ثبت شد

در ماه می سود شرکت‌های صنعتی چین برای اولین بار پس از ۶ ماه رشد کرد. این نشان می‌دهد که ریکاوری اقتصادی این کشور قدرت گرفته و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در تولید و مشاغل روشن‌تر شده است. اداره ملی آمار چین روز یکشنبه اعلام کرد که سود شرکت‌های صنعتی در ماه می ۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد کرده و به ۵۸۲.۳ میلیارد یوآن (معادل ۸۲.۲۸ میلیارد دلار) رسیده است. این رشد به دنبال افت ۴.۳ درصدی ماه آوریل اتفاق می‌افتد و بزرگترین رشد ماهانه از مارس ۲۰۱۹ تا کنون است. پس از برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه‌ای مقابله با کرونا که صنایع این کشور را تقریباً فلج کرده بود، فعالیت‌های اقتصادی در چین به وضوح در حال بازگشت است، اما با ضعیف ماندن تقاضا در داخل و خارج، ریکاوری اقتصاد به صورت یکنواخت صورت نمی‌گیرد. برای ۵ ماه اول امسال سود شرکت‌های صنعتی چین نسبت به ۵ ماه ابتدایی ۲۰۱۹ با سقوطی ۱۹.۳ درصدی به ۱.۸۴ تریلیون یوآن رسید.

افزایش بی‌سابقه واردات نفت چین ازعربستان

واردات نفت خام چین در ماه مه به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و وارداتش از عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، تقریباً دو برابر شد. واردات چین در پی بهبود تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان افزایش یافت و پالایشگاه‌ها در ماه آوریل نفت خام را با قیمت ارزان‌تری خریداری کردند. براساس اطلاعات اداره کل گمرک چین، واردات نفت خام چین از بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک در سال جاری ۹۴.۹ درصد و در ماه مه ۷۱ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. سطح صادرات عربستان در ماه گذشته از روسیه که بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت چین بود پیشی گرفت. مقدار صادرات روسیه به چین یک میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز بود و نسبت به ماه مه ۲۰۱۹، ۲۱.۳ درصد افزایش یافت. سطح واردات نفت خام سالانه چین تا ماه مه، از عربستان ۲۰.۸ درصد افزایش یافت، این در حالی است که واردات چین از روسیه ۱۷.۸ درصد افزایش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
آقای همتی، هر کاری میخوای انجام بدی، خواهشا زودتر انجام بده، وگرنه این دلار سر ایستادن نداره، بخدا با چنگ و دندان این لپتاپ قدیمی سال 92 رو نگه داشتم ، اگه خراب بشه، یا حتی اگه موبایل داغون nokia 2.2 ام خراب بشه، تا مدت ها قادر به خرید نیستم. ماشین لباس شویی lg داریم متعلق به 15 سال پیش، اینم آخر عمرشه
افزایش اجاره بهادستوری درکشورماصحیح نیست درست استکه عقلا بایستی برابرنرخ تورم افزایش یابدولی درکشورمابامعرفتی که دراکثرمالکین هست وگاهاازمستاجرین خوبشان هیچگونه اضافه اجاره دریافت نمیکنندهمینکه دستوری شودخودبخودجزوعرف وعادت میشودکه بخشش درآن ازبین میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
آقای رئیس جمهور دستوری افزایش قیمت دلار رو نگه دار. قیمت دارو که نیاز اصلی مردمه ظرف 15 روز دو برابر شده ، پس چرا دستور نمی دهید که قیمت بالا نره. آخه میزنید همه چی رو داغون میکنید ،بعد دستور میدید،داغون نشه!!!!عجببببب
asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
متاسفانه خرید مسکن و زمین برای احتکار و سود فروش چند برابری به دلیل خلاّ قانونی موجود تبدیل به یک فرهنگ رایج شده تا از این راه هم سود فراوانی بدست بیاورند و هم دارایی خود را بدون دادن ماایات بردرآمد به راحتی چند برابر کنند نه احتتیاج به مدارک دانشگاهی دارید و نه مدارج بالا رو باید طی کنید و نه تجربه خاصی لازم داره با دارایی های خود چند تا خانه میخرید چند سال میزارید بمونه یا هتل آپارتمان میکنید و یا اجاره میدهید با هر قیمتی که لازم دارید نه طبق قانون و عرف جامعه دولت هم که خودش رو کنار کشیده به این بهانه که این مقوله ای شخصی است و ما نمیتوانیم در این امر دخالت کنیم راحت میتوانید سودهای کلان ببرید و مالیاتی هم که بابت خانه ها و اجاره انها نمیپردازید و دست آخر هر خانه رو در این اوضاع نابسامان اقتصادی بیشتر از ۵ برابر قیمت خریداری شده میفروشید و باز هم مالیاتی پرداخت نمیکنید چرا چون دلتون میخواد ملک و دارایی خودتونه کجای دنیا اینجوریه دلیل درست نشدن این اوضاع اینه که مسئولین در راس خودشون صاحب چند خانه و ملک و زمین هستند و دائم به فکر چند برابر کردن دادایی هاشون هستند و لنابراین با مافیای زمین و مسکن همدست میشوند و خودشون وارد کار بساز و بفروشی شدند ، قانون مالیات بر خانه های خالی کی اجرا میشه ،این قانون باید برای خانوادهایی که بیشتر از یک منزل برای اقامت دارند اجرا بشه از همین الان همه به فکر راههای دور زدن قانون هستند که مثلا خانه رو به نام افراد درجه یک خود کنند و یا با اجاره نامه های صوریبه افراد درجه اول خود با اجاره بسیار کم و ناچیز ثبت کنند تا نخواهند مالیاتی پرداخت کنند، تمام اجاره نامه ها و خرید و فروش های در بنگاههای املاک سالهاست که ثبت میشوند آیا در این قانون ذکر شده که طبق قولنامه خرید زمین و یا مسکن فقط مالکان میتوانند فقط ۱۰ درصد گرانتر خانه و یا زمین خود را در طی سه سال بفروشند یعنی اگر مالکی زمین و یا منزلی خرید طبق قولنانه فقط میتونه ۱۰ درصد هنگام فروش دریافت کنه و اگر این زمین و ملک در طول سه سال به ۲۰۰ نفر فروخته شد نفرات بعدی نمیتوانند سودی از خرید ملک و یا زمین ببرند تا سه سال از قولنامه فروش اولی طی شود و بعد از سه سال صاحب ملک فقط با ۱۰ درصد سود میتواند ملک و یا زمین خود را بفروشد در بحث اجاره باید بر طبق اجاره نامه سال قبل صاحب ملک فقط بتوانند ۱۰ و نهایتا ۱۵ درصد به اجاره سال قبل که طی قولنامه سال قبل ثبت شده مبلغ رو اضافه نماید در این صورت کسی به فکر خرید زمین و یا ملک برای احتکار نخواهد افتاد و میداند که در صورت خرید ملک و یا زمین باید مالیات داشتن زمین و یا ملک خریداری شده را بپردازد و کسی هم که ملک رو فروخته میداند که از ۱۰ یا ۱۵ درصدی که پس از سه سال فروش ملک خود بدست اورده باید مالیات پرداخت کند شاید اینگونه توزیع ثروت در جامعه کمی عادلانه تر شود وگرنه ابن مافیا نمیگذارد اب خوش از گلوی مردم بینوا پایین برود شاید این پولهای باداورده به جای خرید و احتکار زمین و خانه برای فروش ۵ برابری به سمت تولید هدایت شوند و کمی چرخ اقتصادی جامعه بچرخد و مشکل بیکاری و فقر در جامعه کمی برطرف شود و حداقل مردم دیگه حداقل دقدقه و نگرانی مکانی برای آرامش و زندگی نداشته باشند و به فکر مسائل مهم تر زندگی خود باشند
چگونه میشود با افزایش حقوق 15% افزایش 25 درصدی اجاره خانه را پرداخت کرد؟! آیا افزایش 25% فقط مربوط به اجاره ماهانه پرداختی بغیر از پول پیش است؟! یا هر دو باهم؟! اگر افزایش حداکثر 25% شامل هم اجاره ماهانه و هم پیش پرداختی باشد یک مبلغ هنگفتی میشود! مثلاً اگر رهن کامل ملکی 100 میلیون تومان باشد مستأجر باید 25 میلیون تومان به پیش ملک و یا معادل درصدی آن یعنی 750 هزار تومان به اجاره اضافه نماید در حالیکه حقوق حدوداً 500 هزار تومان افزایش یافته است! آنوقت با گرانی بقیه کالاها چکار کند؟!
میزان افزایش اجاره خانه باید متناسب با امکانات و قدمت و فقط مبلغ اجاره ماهانه باشد.
بانک مرکزی باید اقداماتی انجام دهد که نشان دهد ریال قدرت دارد و بتوان آنرا نگه داشت نه اینکه فقط بخواهیم ریال را سریع به کالا تبدیل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
هیچ راهی وجود ندارد. ریال قدرت ندارد. با حرکات نمایشی نمیشود. دلار امریکا بیش از صدسال با حداکثر سرعت داشته رشد صنعتی و علمی میکرده و واسه همین با ارزش شد. ملت ایران نه علم دارن نه تکنولوژی. فقط یه مشت دستگاه از چین میخرن و خرت وپرت میسازن..
وزرای ما صورت مسئله را دستکاری میکنند و یک پاسخ مطلوب خودشان میدهند و فکر میکنند مسئله را حل کرده‌اند! وقتی تورم سالانه بالای پنجاه درصد است و دولت نمی‌تواند جلوی آنرا بگیرد نباید از مردم انتظار داشته باشد نرخ اجاره را بیشتر از بیست و پنج درصد اضافه نکنند.
باید دولت درآمد مستأجران را بیش از تورم افزایش دهد این وظیفه‌ی دولت است. وقتی نمی‌تواند، چرا به مردم دستور میدهد که شما افزایش ندهید؟! دولت منتخب مردم است یا مردم منتخب دولت هستند؟
البته خودم خانه ندارم ولی واقعیت همینه.
فقط کافی هست قیمت در سند خودرو و حتی در سند خانه قید شود و طبق تفاوت قیمت این سند با رقم سند قبلی مالیات کسب شود ( مالیات بر عایدی آن )
با این کار جلوی افزایش های بی دلیل و عدم شفافیت گرفته می شود
سهامدارها هم بخوبی میدانند که قیمت ها در بورس واقعی نیست کمترین لغزش در بورس و توقف رشد میتواند سیل عرضه را بدنبال داشته باشد
تجربه نشان میدهد مناسب ترین و مطمئن ترین کار برای باز کردن سپرده دلاری یا یورویی این است که شخص ارز به بانک تحویل دهد و حساب باز کند
دولت باید حداقل مدت اجاره را ۳ یا ۴ سال تعیین کند تا افزایش ۲۵% معقول باشد. در اکثر کشورهای اروپایی قرارداد اجاره برای ۳ یا ۴ سال با اجاره بهای ثابت تنظیم می شود. در قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶ ایران هم اجاره بها هر سه سال یک بار تعدیل می شد.
برای بیرون آمدن ازاین چاه، دولت باید سیاست گذار باشد نه دلال و سازنده ی مسکن
باید زمینهای دولتی و زمینهای در اختیار پادگان ها که در شهرها هستن در جای مناسب که به محیط زیست هم‌آسیب نزنه به انبوه سازان معتبر و حرفه ایی بدون رانت واگذار بشه برای انبوه سازی بر اساس اصول شهرسازی نه دلالی تا زمین ارزان بشه . بافت فرسوده ی شهرها باید با مشارکت مالکین و نظارت شهرسازی و شهر داری نوسازی بشه. بانک‌ها وام درست و حسابی با بهره ی پایین بدهند. بر کار دفاتر مشاور املاک نظارت جدی بشه و کلیه امور خرید و فروش در یک سامانه ثبت بشه تا دلالی حذف بشه. فروشنده نتونه از قیمت‌واقعی کارشناسی شده بیشتر قیمت بگذارد و اگر خواست مالیات سنگین تر بده تا منصرف بشه از پول باد آورده و املاکی هم‌نتونه‌با قیمت بازی کنه! و باید از تولید کنندگان مصالح ساختمانی حمایت بشه تا قیمت مواد اولیه ساخت خانه ارزان بشود.
مهمتر از همه اینه که دولت دست از دلالی و ساخت و ساز مستقیم دست برداره! و بانک‌ها هم دندان طمع را بکشند!
چرا در شهرستانها حداکثر افزایش را پانزده درصدقرار داده اند؟ برخی افراد تنها راه درآمدشان همین اجاره یک واحد مسکونی خودشان است بانرخ تورم چهل پنجاه درصدی چطور خرج این افراد بگذرد؟ مخصوصا در شهرستانها که اجاره پایین است و مثلا حدود هفتصد هزارتومان در ماه برای آپارتمان یک خوابه است.بهتر بود برای شهرهای کوچک نرخ تعیین نمی شد چون اصلا کشش رشد اجاره بها زیاد نیست. و تعیین نرخ برای تهران وکلانشهرها اتفاق می افتادکه معلوم نیست چرا رشد زیادتری داشته است.
بفرما
این هم کشور دوست و برادر چین خریدش از ایران کم میکنه میره از عربستان میخره
به امید کسی تباید بود دست رو زانوت بذار بگو یاعلی و خودت حرکت کن

که سگ زرد برادر شغاله
اقایان !
اقتصاد علم است
مشکلات اقتصادی با بگیر وببند و بستن سایت هایی که قیمت هارا اعلام میکنند و اعلام قیمت های دستوری درست نمیشود
اقایان
علت اصلی بالا رفتن پی درپی قیمت ها تورم است اگرتورم راکنترل کنید قیمتها خودبخود کاهش می یابند
اقایان
بازارهای سرمایه گذاری همه باهم مرتبط و وابستگی مستقیم باهم دارند نمیشود درمقابل رشد غیرعادی وغیرمنطقی ۱۵ برابری بورس در مدت یک سال چشمهایتان راببندید و بقیه بازارها را زیر ذره بین بگذارید وسرکوبشان کنید ومانع از رشد انها متناسب با رشد بورس بشوید !
اقایان
چرا از تجربیات شکست خورده قبلی عبرت نمیگیرید؟
چرا تصورمیکنید با عرضه محدود دلار میتوانید جلوی رشد انرابگیرید؟
اقایان
تجربه ناموفق وشکست خورده پیش فروش سکه یک ونیم میلیون تومانی یادتان رفته ؟ ایا ابنکار توانست جلوی رشد قیمت سکه رابگیرد؟
ایا عرضه کنترل نشده دلار ۴۲۰۰ تومانی توانست مانع از رشد قیمت ارز شود؟
ایا اینگونه عرضه های بی هدف نتیجه ای جز بذل وبخشش وبرقز وبپاش ثروت ملی داشته است؟
ایا ممانعت از اعلام انلاین قیمت روز خودرو و قرعه کشی توانست مانع از رشد قیمت خودرو بشود؟
اگرمیخواهید جلوی رشد قیمت مسکن و خودرو وارز و طلا رابگیرید باید جلوی رشد بی دلیل بورس رابگیرید
قرار است بورس تا کجا رشد کند؟ ایا رشد روزانه ۴-۵ درصد بورس عادی است ؟ برخی میگویند رشد بورس متاثر از رشد دلار است دراینصورت چگونه میتوان رشد ۱۵ برابری بورس در مفابل رشد ۵-۶ برابری دلار را توجیه کرد؟!
اقایان
اقتصاد مثل بادکنک است اگر یکطرف را فشاردهید طرف دیگر متورم میشود
بازارهای مختلف درست مثل قانون ظروف مرتبط باهم در ارتباط وتعامل هستند وتورم ونقدینگی مثل سیال از یک بازار به بازار دیگر انتقال می یابد
اقایان
بادکنک بورس انقدر بادشده که بزودی باصدای مهیبی خواهد ترکید وخیلیها راکه اکنون سرمست ازسودهای باداورده هستند به خاک سیاه خواهند نشاند
اقایان تاخیلی دیر نشده جلوی رشد بی رویه بورس رابگیرید و ازرفتار دوگانه وتبعیض امیز و سرکوب بازارهای رقیب ان دست بردارید
جناب وزیر، خدا شاهده که حرفهای شما مثل نمک بر زخم دل مستاجران است. اگر کاری نمی توانید برای ما انجام دهید، لااقل درد ما را تازه نکنید
خرید دلاردرصرافی مجاز و بانکها همراه با مشکل و محدودیت میباشد برای کنترل ارز دلار باید در کف بازار و تمام صرافیها پخش بشه بعد ببینید ۱۲۰ میلیون دلار چند ساعت دوام میاره .۱۲۰ میلیون دلار تزریق کردند به بازارولی با وجود نبود خریدار قیمتها بالاتر رفته واقعا مسخره بازی شده
کی باید این مردم رنگ خوشی ببینند؟
دلار 20000تومان!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی رسما اعلام میکنید حداقل نرخ افزایش اجاره مسکن 25 درصد یعنی تا 25درصد تورم رو رسما قبول دارید حالا چطور میشه حقوق کارمند و کارگر حداکثر 15 درصد افزایش داره در حالی که در قانون صراحتا آمده حقوق کارگران و کارمندان باید معادل نرخ تورم افزایش پیدا کنه ؟!!!!!!!!!!!!
کارمند بیچاره وکارگر بیچاره 15درصد حقوقمان ما قراردادیها شده 415هزار تومان بعد 25درصد کرایه خانه ام می شود 400هزار تومان بقیه اجناس که گران شدن هیچ یعنی ما امسال باید علف بخوریم تا بتوانیم زندگی کنیم ؟...
ختم این راه به ترکستان است
بقول مولوی ؟خر برفت ؟ریال بی ارزش است
خر برفت ؟دلار وطلا بازارش سکه است
خربرفت ؟ بیچاره مستاجرها وکسانی که درامدشان ثابت است
خربرفت ؟هیاهو زیاد است ؟اما گرانفروش ومحتکر ورانت خوار و ... هرکدام کارخودشان را می کنند ؟
سال جدید وانتخابات جدید و یعنی وعده وعیدهای توخالی...
در رابطه با افزایش دستوری افزایش اجاره مسکن :اگه دولت می خواد دستور بده لطفا به تورم دستور بده متوقف بشه اقا
مگه دولت صاحب مال مردمه که می خواد با دستور همه بازار ها را کنترل کنه
با این روش صاحبخانه ها را با مستاجران درگیر میکنه و اخرش هم مستاجران بیشتر از همه متضرر میشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار