بازدید 26391

قیمت دلار و یورو در بازار امروز سه شنبه سوم تیرماه ۹۹/ دلار ۲۰ هزار تومانی هم از راه رسید!

پس روند صعودی روزهای اخیر، بالاخره امروز نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال بیست هزار تومانی شد. هرچند شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی روند بازار ارز در شرایط کنونی را شوک‌های گذرا و موقتی دانست و اظهار داشت برای شوک‌های موقتی نمی‌توانیم سیاست‌های پولی را تغییر دهیم.
کد خبر: ۹۸۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 23 June 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز سه شنبه سوم تیرماه ۹۹/ دلار ۲۰ هزار تومانی هم از راه رسید!

تابناک اقتصادیپس روند صعودی روزهای اخیر، بالاخره امروز نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال بیست هزار تومانی شد. هرچند شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی روند بازار ارز در شرایط کنونی را شوک‌های گذرا و موقتی دانست و اظهار داشت برای شوک‌های موقتی نمی‌توانیم سیاست‌های پولی را تغییر دهیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه سوم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد رشد نرخ در صرافی های بانکی و بازار آزاد هستیم. در این میان دو رکورد جدید در تاریخ ارزی کشور نیز به ثبت رسید؛ نخست ورود نرخ دلار صرافی های بانکی به کانال 19 هزار تومان و دوم قیمت گذاری دلار آزاد در کانال 20 هزار تومانی است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های به نرخ 19495 از مردم خریداری می شود و به قیمت 19595 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 795 تومان گران تر شده است. یادآور می شود که نرخ دلار در ابتدای امروز با رشد 495 تومان نسبت به روز قبل، قیمت گذاری شده بود.

بیشتر بخوانید:

شوک ایجاد شده در بازار ارز دلیل اقتصادی ندارد

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، هم اکنون به نرخ 21959 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 21695 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 795 تومان رشد داشته است.

در کنار نرخ های صرافی های بانکی، در بازار آزاد نیز نرخ ارز رشد داشته است. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار آمریکا در حاشیه بازار ارز به رقم 20400 تومان رسیده است. رقمی که برای اولین بار در تاریخ اقتصاد کشور به ثبت رسیده است.

واکنش همتی به گرانی کم سابقه دلار

قیمت دلار و یورو در بازار امروز سه شنبه سوم تیرماه ۹۹/ دلار ۲۰ هزار تومانی هم از راه رسید!

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نوسان‌های اخیر بازار ارز را شوک‌های گذرا و موقتی دانست و گفت: قیمت واقعی ارز در سامانه نیما قابل رصد است و امروز زیر ۱۶ هزار تومان معامله شده است. همتی دوشنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی با بیان مطلب فوق افزود:‌ تمام تلاش خود را برای کنترل بازار ارز انجام می دهیم تا تعادل به این بازار بازگردد.

همتی افزود: در یک سال گذشته رشد نقدینگی ۳۱ درصد بوده که اگر با میانگین بلندمدت مقایسه کنیم ۰.۶ درصد زیاد شده که این ۰.۶ درصد نمی‌تواند التهابی را در بازار ارز ایجاد کند.

او گفت: اتفاقاتی در اواخر سال گذشته و دو ماهه اول سال به خاطر کرونا افتاد و از نظر ارزشی نیز برخی از کالاهای صادراتی ما مانند نفت و پتروشیمی دچار مشکل شده‌اند، همچنین بعد از این که مرزها باز شد و ورود کالا به کشورهای طرف تجاری راه افتاد، طبیعی بود که ناترازی بین عرضه و تقاضای ارز در بازار وجود آمد که همه این موارد و جو روانی که بعد از تصمیم آژانس انرژی اتمی و صدور قطعنامه علیه ایران ایجاد شد، عوامل بر هم خوردن بازار بود.

همتی درباره دخالت بانک مرکزی در بازار ارز افزود: یک کار این است که ارزپاشی بشود در بازار که اگر لازم نباشد انجام نمی دهیم و برای نوسان‌های کوتاه مدت ذخایر را صرف این کار نمی کنیم ولی اگر احساس شود نوسان بلندمدت خواهد بود مداخله می کنیم. اجازه نمی دهیم از نرخ ارز مناسب فاصله بگیریم و بیشتر دخالت بانک مرکزی برای تامین منابع مورد نیاز واردات است و فقط امروز ۱۲۰ میلیون دلار برای تامین کالا ارائه کردیم. اگر دخالت ما این باشد که با نرخ پایین ورود کنیم که کاری ندارد و این همان است که آمریکا می خواهد و برای ما ثبات بازار مهم است.

نرخ رسمی ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۴ ارز افزایش، نرخ ۱۲ ارز کاهش و ۱۱ ارز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز سه‌شنبه سوم تیرماه ۹۹ بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۴۷۹ ریالی به قیمت ۵۲ هزار و ۴۲۹ ریال و هر یورو نیز با افزایش ۳۴۶ ریالی  به قیمت ۴۷ هزار ۳۵۳ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۴۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۸۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۷۸ ریال، کرون دانمارک۶ هزار و ۳۵۲ ریال، روپیه هند ۵۵۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۰۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۷۶ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۱۹۴ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۲۷ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۳۱ ریال، روبل روسیه ۶۰۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۷۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۵۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۵۱ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۶۱ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۳۶۸ ریال تعیین شد.

همچنین،   نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۵۳ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۳۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۵۶۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۲۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۷۲۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۹۴ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۷۶۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۵۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۷۴۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۷۳۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
همتی خدا قوت
ما باید از NPT سریعا خارج بشیم و بمب اتمی بشازیم و فورا به منافع آمریکا در هر کجای جهان حمله کنیم.
به راحتی تا 25 تومان خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
خیر. امروز کلی عرضه شده به بازار.
نمیشه حقوق ما رو به افغانی بدن.خدایا خدایا امروز یک افغانی 270 تومن.
سیاه نمایی نکنید آقاجان ! حبابه ، چند وقت دیگه میشه 3600 تومن ، حالا ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
هنوز دولت نرخ رسمی دلار را 4200 اعلام می کنه !!!
ولی بازار آزاد رها شده .....
فقط دوست دارم ببنیم کتاب های تاریخ در آینده برای امروز ما چه چیزی می نویسند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
.دیگه از حباب گذشته بادکنک یا بالنه
مهم اين كه كشتي هامون ميرن ونزوئلا و برميگردن هيچكس هم جرات نداره نگاه چپ بهشون بندازه. اينها كه مهم نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نابود کردیم دشمن رو
دولت تدبیر و امید !!!
دلار 25 هزار تومان مملکت را به هم می ریزد پس منتظر چه هستید کاری انجام دهید کارستان نابود کنید شبکه های دلالی را در ارز و مسکن و.... وگرنه همه با هم غرق خواهیم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
دقیقا یادمه یه تحلیلگر گفته بود اگه دلار بره بالا 5 هزار تومن اقتصاد ایران نابود میشه و تاب آوری لازم رو نداره.الان 20 تومن به خوبی مه دارن زندگی می کنن. خخخخ
ناشناس
| Ukraine |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
با ۵۰ تومن هم به هم نمیرسه همون طور که از ۷ تا یک تومنی شد ۲۰۰۰۰ تومن یا خیلی راه دوری نیست دلار ۱۰۰۰ تومنی ۲۰ برابر رفت بالا حالا ۲ یا ۳ برابر همه چی نابود میشه ؟؟
این بانک مرکزی معلوم هست داره چی کار میکنه؟؟؟؟
می خوان مردم رو بدبخت کنن ؟ می خوان همه به ذلت و‌خواری بیوفتن؟ خوب افتادن ؟ بس نیست؟؟؟
سه شنبه ۳ تیر ساعت ۱۴:۲۰
دلار (اسکناس) ۲۰۵۵۰
دلار(حواله) ۲۱۱۵۰
سکه ۸۹۰۰۰۰۰
علی برکت الله !!!
بدبختیم به خدا. 5 تومن 5 تومن میاد پایین 500 تومن 500 تومن میره بالا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مگه پایین هم میاد؟؟؟
قرار بود کاهش سود سپرده ها هیج تاثیری نداشته باشد
تا 100 تومن جا داره، یه شوک وارد میشه بعد میره تو شوک بعدی فقط ولتاژش قویتر میشه.
هر وقت گفتند داریم - یعنی نداریم
هر وقت گفتند ارزون میشه - یعنی گرون میشه
هر وقت گفتند حباب داره - یعنی خیلی جا داره
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
استغفرالله !!! دروغ اون هم تو مملکت ما!!! خدایا توبه!!!
کاهش در راهه. امروز در بازار بودم، کلی ارز تزریق شده از سوی بانک مرکزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
خخخخخخخ
ملت یادتون رفته قیمت دلار لحظه ایی عوض می شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مديريت نداريد شعار ندهيد قيمت همه اجناس از لاستيک گرفته تا خودرو و مسکن و اهن و ... دو برابر شده حالا مي فرماييد شوک ندارد اقتصاد و توليد و توان خريد ملت را بهم ريختين و قدرت خريد مردم را نابود و ثروتشان را بي ارزش کردين ...
این آقای همتی نبود که در جواب دلار 20 هزار تومانی میگفت آرزو بر جوانان عیب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
جوان است و جاهل
یعنی پول ما از پول ونزوئلا هم کم ارزش تره؟

بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال
با حذف چهر صفر، دلار می شود 2 تومان! صفاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
ای جان اگه بشه چی میشه:))
اگر احساس شود نوسان بلندمدت خواهد بود مداخله می کنیم. نه داداش اصلا عجله نکن
بالاخره کسری بودجه باید از جیب مردم جبران بشه دیگه. پول نفت که نیست دولت فقط همینو بلده
ميشه ٢٠ تومن نه ٢ تومن الكي خوشحال نباش
ما واقعا خواب نمیبینیم این چیزا رو؟؟؟ بیداریم یعنی؟؟
من بعد از 30 سال کار پارسال بازنشسته شدم اواخر اسفند کل مطالباتم حدود 120 تومن واریز شد که در سالهای اخیر کلی روش حساب کرده بودم تصمیم داشتم دلار بخرم که همین خبر آقای همتی رو خوندم که همه رسانه ها منتشر کردند که آرزو بر جوانان عیب نیست و غیرممکنه دلار 20 تومن بشه متاسفانه پول رو سپرده کردم حالا ظرف سه ماه ببینید چه ضرری کردم. الان من موندم و هزار چاله توی زندگیم و کل سرمایم که روز به روز از ارزشش کم میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی