بازدید 14048

نخست‌وزیر‌اسبق‌قطر:‌اتحادیه‌عرب اصلا بی‌طرف نیست

نخست‌وزیر اسبق قطر در اظهاراتی شدیداللحن علیه اتحادیه عرب، گفت که این اتحادیه اصلا بی‌طرف نیست تا بخواهد در بحران لیبی داور باشد.
کد خبر: ۹۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 22 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر اسبق قطر، امروز (دوشنبه)، در حساب خود در شبکه اجتماعی توئیتر بشدت از اتحادیه عرب انتقاد کرد.

آل ثانی در این خصوص نوشت: «در رابطه با وضعیت لیبی، اتحادیه عرب صلاحیت ندارد و اصلا بی‌طرف نیست تا بخواهد حَکَم باشد همانطور که پیشتر هم گفتم. هنوز به یاد داریم زمانی را که نیرو‌های آن طرفی که از سوی برخی از کشور‌های عربی حمایت می‌شدند و تهدید می‌کردند که به طرابلس یورش خواهیم برد. می‌بینیم که طرف دیگر در طرابلس گدایی می‌کند و کسی پاسخگو نیست».

از سویی دیگر، نخست‌وزیر اسبق قطر با اشاره به سوریه و یمن گفت: «دخالت‌هایی که اکنون از سوی برخی کشور‌های خارج اتحادیه عرب شاهد آن هستیم، آیا علت آن این نیست که ما [آن‌ها را]تنها گذاشتیم؟ و اینکه برخی از ما به دنبال دست یابی به یک سری منافع محدود بودیم؛ منافعی که به امت آسیب می‌رساند؟».

آل ثانی در ادامه گفت: «چرا ترکیه را سرزنش می‌کنیم، دیگران را علیه او می‌شورانیم و این کشور را به دخالت در امور برخی کشورهایمان متهم می‌کنیم حال آنکه ما خود نه‌تن‌ها از مقابله با مشکلاتمان عاجز هستیم بلکه شعله‌های آن را دوچندان هم می‌کنیم».

این اظهارات درست پس از آن است که مصر از اتحادیه عرب درخواست کرد که برای بررسی تحولات اخیر کشور لیبی نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه برگزار کند.

انتهای پیام/.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار