بازدید 27568

آیا بهبودیافتگان کرونا، مجدد کووید ۱۹ می‌گیرند؟

کد خبر: ۹۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 20 June 2020

یک متخصص بیماری های عفونی گفت:در مورد پرستاری که از کرونا رهایی یافته بود و مجدد به این بیماری مبتلا و فوت شده است، باید بررسی های بیشتری صورت گیرد تا ببینیم عفونت اولیه داشته یا نداشته و یا میزان عفونت چه قدر بوده است.

به گزارش میزان، افشین محمد علیزاده در خصوص امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا به این بیماری بیان کرد: تا به حال گزارشی از عفونت مجدد کوید ۱۹در جهان نداشته ایم و در مورد پرستاری که از کرونا رهایی یافته بود و مجدد به این بیماری مبتلا و فوت شده است، باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد تا ببینیم عفونت اولیه داشته یا نداشته و یا میزان آن چه قدر بوده است.

وی در خصوص اندازه ویروس کرونا با اشاره به اینکه کل ویروس موجود در دنیا ۵ گرم است و این ویروس در هوا معلق می ماند و به زمین نمی‌چسبد، گفت: کرونا یک بیماری تنفسی است و بیشتر از طریق هوا و ترشحات تنفسی منتقل می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد ماندگاری ویروس کرونا در هوا افزود: ممکن است این ویروس درحدود ۴ ساعت درهوا بماند، اما هم اکنون بحث انتقال کرونا از طریق هوا و سطوح در سازمان بهداشت جهانی کمتر مطرح است و کووید ۱۹ در بیشتر مواقع هنگامی از طریق هوا منتقل می‌شود که فرد بیمار در محیط حضور داشته باشد و ترشحات تنفسی را از طریق عطسه و سرفه به فرد دیگری که در فاصله کمتر از یک و نیم متر باشد، منتقل کند.

محمد علیزاده ضمن تاکید به نقش استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کاهش ابتلا اضافه کرد: ابتلا به کرونا از طریق خون، عرق، ادرار و مدفوع فرد بیمار بسیار نادر است و از آنجایی که کرونا یک ویروس تنفسی است، در اکثر موارد از طریق تنفس انتقال می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل