بازدید 26718

ویروس کووید-۱۹ به سرعت درحال شیوع است

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک بیانیه با تأکید بر شتاب گرفتن روند همه گیری بیماری کووید-۱۹ در جهان، به صراحت اعلام کرد که این ویروس به سرعت در حال شیوع است.
کد خبر: ۹۸۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 20 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، طبق آخرین داده های سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۸.۳۳ میلیون مورد ابتلا به کووید -۱۹ در سرتاسر جهان ثبت شده است که از میان این مبتلایان ۴۴۹،۱۸۲ نفر از ۲۱۶ کشور و قلمرو در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

با وجود گذشت چندین ماه از آغاز شیوع این بیماری جدید و ناشناخته در سرتاسرجهان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از شتاب گرفتن روند همه گیری این بیماری در جهان خبر داد و اعلام کرد که این ویروس همچنان به سرعت در حال شیوع است.

آدهانوم همچنین خاطرنشان کرد که در روز هجدهم ژوئن بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ به این سازمان گزارش شده است که نیمی از این موارد ابتلا مربوط به قاره آمریکا است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود که «جهان در مرحله ای جدید و خطرناک قرار دارد. قابل درک است که بسیاری از افراد از ماندن در خانه خسته شده اند. کشورها نیز خواهان بازگشایی جوامع و اقتصاد خود هستند. اما این ویروس به سرعت در حال شیوع است و همچنان مرگبار است و بسیاری از افراد هنوز در معرض خطر هستند».

تدروس آدهانوم همچنین گفت که سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورها و تمام افراد جهان می خواهد که «میزان بالایی از حزم و احتیاط را بکار گیرند و به حفظ فاصله (اجتماعی) از دیگران ادامه دهند».

همزمان با طرح این درخواست از سوی سازمان بهداشت جهانی، تحقیق برای تولید یک واکسن مؤثر علیه ویروس کووید -۱۹ در سرتاسر جهان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان