بازدید 13724

ابتلای بیش از ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار نفر به کرونا در جهان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، به ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۶۱۴ نفر افزایش یافته و شمار جان باختگان به ۴۵۰ هزار و ۳۹۸ تن رسیده است.
کد خبر: ۹۸۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 18 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است:

پکن در شرایط بحرانی
با توجه به ورود دوباره کرونا به شهر پکن و افزایش شمار مبتلایان، این شهر در شرایط حساسی قرار گرفته و آن طور که کارشناسان بهداشتی چین می‌گویند سه روز آینده برای ساکنان پایتخت بسیار حیاتی است.

موارد جدید از ابتلا به کرونا در پکن
خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت بهداشت چین روز چهارشنبه، ۲۱ مورد جدید از ابتلا به بیماری کرونا را در پکن گزارش داد.
شمار مبتلایان به کرونا در پکن در روز سه شنبه ۳۱ نفر بود.
از آغاز مجدد شیوع کرونا در پکن در هفته گذشته میلادی، تاکنون ۱۵۸ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند.

اعتراض کرونایی رانندگان اتوبوس در برلین
عده‌ای از رانندگان اتوبوس به دلیل محدودیت‌های سفر در دوره شیوع کرونا و کاهش درآمدشان در برلین دست به اعتراض زدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین در این تجمع رانندگان با ۱۰۰۰ اتوبوس از مناطق مختلف آلمان در پایتخت حضور یافتند و با به صدا درآوردن بوق خودروهایشان و ایجاد ترافیک سنگین اعتراض کردند.
نیمی از شرکت‌های اتوبوس رانی در آلمان به خاطر بحران کرونا نگران ورشکستگی هستند.

بایدن: این رئیس جمهور (ترامپ) نتوانسته کشور ما را رهبری کند
جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش سی ان ان مبنی بر احتمال مرگ ۲۰۰ هزار آمریکایی به علت ابتلا به ویروس کرونا تا ماه اکتبر در حساب توئیتری خود نوشت: دونالد ترامپ متخصصان را نادیده گرفت، تهدید ناشی از کووید-۱۹ را کم اهمیت جلوه داد و نتوانست اقدامات لازم را برای مهار آن به عمل آورد و در حال حاضر در بسیاری از ایالت‌ها موارد ابتلا به کووید-۱۹ بار دیگر در حال افزایش است. این رئیس جمهور نتوانسته است کشور ما را رهبری کند.

از بیم گسترش ویروس در شماری از شهر‌های روسیه مراسم رژه لغو شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، شهر پتروزاودسک روسیه روز چهارشنبه رژه نظامی را که قرار بود ۲۴ ژوئن برای گرامیداشت پیروزی بر نازی‌ها برگزار کند، از بیم آلودگی به ویروس کرونا لغو کرد. مقامات جمهوری کارلیا که پتروزاودسک مرکز آن است، در بیانیه‌ای خاطر نشان کردند ”اختیار داشتند این تصمیمات را به طور مستقل در اوضاع همه گیری که برگزاری مراسم یادبود را نیز شامل می‌شود، اتحاذ کنند“.
رژه قرار بود برای جشن هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم برگزار شود که به ویژه اعلام شده بود امسال با شکوه‌تر برگزار می‌شود. این مراسم نخست قرار بود نهم ماه مه برگزار شود، اما به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان ماه مه اعلام کرده بود بعد از ”گذشت“ اوج همه گیری، ۲۴ ژوئن رژه برگزار خواهد شد.

اکثر اسپانیایی‌ها، تابستان امسال به تعطیلات نخواهند رفت
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، بر اساس یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، بیش از دو سوم اسپانیایی‌ها برغم لغو تقریبا کامل قرنطینه فکر نمی‌کنند تابستان امسال به تعطیلات بروند و آن‌هایی نیز که پیش بینی می‌کنند تعطیلات بروند، اکثریت بالایی از آن‌ها در کشور خود خواهند ماند.
بر اساس نظرسنجی ماهانه مرکز تحقیقات اجتماعی که ارگانی دولتی است و در این نظر سنجی از چهار هزار و ۲۵۸ نفر نظرسنجی کرده است، حدود ۶۷ و ۷ دهم درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند قصد ندارند تابستان امسال به تعطیلات بروند و ۷ درصد نیز هنوز تردید دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر