بازدید 7833

تشدید کرونا رشد قیمت نفت را مهار کرد

کد خبر: ۹۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 17 June 2020

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار گزارشی که رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا را نشان داد و چشم انداز مازاد عرضه همزمان با خطر شیوع موج دوم بیماری کووید ۱۹ و ضعیف ماندن تقاضا را ترسیم کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۸۹ سنت معادل ۲.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۱۳ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش، به ۳۷ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز سه شنبه پس از این که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش داد و انتشار آمار جهش خرده فروشی آمریکا در ماه مه، بیش از سه درصد صعود کردند.

با این حال رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا نگرانیها نسبت به مازاد عرضه را برانگیخت و قیمتهای نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان از مرز هشت میلیون نفر عبور کرده و چندین ایالت آمریکا شاهد افزایش موارد روزانه ابتلا به بیماری بوده اند.

کیم کوانگ رائه، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ فیوچرز در این باره گفت: آمار موسسه امریکن پترولیوم رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و چین به انتظارات برای بهبود تقاضا برای سوخت در دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان لطمه زد.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژوئن، به ۵۴۳.۲ میلیون بشکه رشد کرد. این آمار برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش ذخایر به میزان ۱۵۲ هزار بشکه بود. ذخایر بنزین و سوختهای دیگر ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرد. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس روز پنج شنبه برای بررسی راه‌های تحکیم پایبندی به توافق کاهش تولید و بازبینی پایبندی اعضای این گروه دیدار خواهد کرد.

عراق صادرات نفت خود را در ژوئن هشت درصد معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده که نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک تلاشهایش را برای بهبود پایبندی به توافق اوپک پلاس مضاعف کرده است.

اوپک، روسیه و سایر کشورهایی که گروه اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند، شنبه گذشته با تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت نفت شیل آمریکایی دون انرژی هم اعلام کرد تولید نفت خود را ۱۰ هزار بشکه در روز محدود کرده است. شرکتهای نفت و گاز آمریکایی در پی سقوط قیمتهای نفت در مارس و افت تقاضا با گسترش شیوع کووید ۱۹، به کاهش هزینه و تولید اقدام کردند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید نفت شیل این کشور در ژوییه به ۷.۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که پایین‌ترین رکورد دو سال اخیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار