بازدید 12961

ماجرای زمین لرزه های پی در پی بیرم چیست؟

علت زمین لرزه های پی در پی جنوب فارس و انتشار اخباری در فضای مجای درباره آن، از مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس پیگیری شد.
کد خبر: ۹۸۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 15 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره ماجرای زمین لرزه‌های پی در پی در جنوب استان فارس، موضوع از مدیریت بحران استانداری فارس پیگیری شد.

در اخبار منتشره فضای مجازی درباره ماجرای زمین لرزه‌های پی در پی جنوب استان فارس آمده است:

«زمین لرزه‌های متعدد در دهستان خلیلی از توابع شهرستان گراش که در بهمن ماه ۱۳۹۷ تا خرداد ماه ۹۹ همچنان ادامه دارد با توجه به تحقیقات محلی و پیگیری اهالی و خراب شدن کوه‌های اطراف روستا و صدا‌های مهیب این گمانه را تقویت می‌کند که از چاه‌های گاز بعد از ۱۳ سال برداشت می‌شود و همچنان حفاری می‌گردد، زمانی که حفاری نمی‌شود یا تعطیلات می‌باشد خبری از زمین لرزه نیست، ولی با نصب دکل حفاری بر روی چاه مثلا ۱۷ یا ۱۴ یا ۱۳ دوباره صدای‌های مهیب و وحشتناک باعث ایجاد زمین لرزه می‌شود همچنین بعد از اقدام مسئولان منطقه برای نصب دو دستگاه زلزله‌نگار و شتاب‌نگار که مدت ۸ ماه می‌باشد، دوستان محلی همزمان با نصب دستگاه‌ها یادداشت‌هایی با تاریخ و ساعت دقیق از زمین لرزه‌ها دارند که تمام زمین‌لرزه‌ها درکوه‌های خلیلی ثبت شده است. لطفا بررسی شود و برای مردم نگران شفاف‌سازی صورت گیرد تا از نگرانی درآیند.»

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بجران استانداری فارس در این خصوص با بیان اینکه تشخیص این موضوع با زمین شناسی و لرزه نگاری است، اظهار کرد: اما تحقیقات و بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.

او ادامه داد: به همین جهت یک دستگاه زلزله نگار در روستا نصب شده تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.

مدیرکل مدیریت بجران استانداری فارس اضافه کرد: در حال انجام کار‌های کارشناسی در این خصوص هستیم تا بتوانیم این مساله مطرح شده از سوی مردم را دنبال و نتیجه را به شهروندان اعلام کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل