بازدید 41772

طرح ازدواج اجباری؛ احتکار و همسر یخ زده برزیلی!

چند روزی است که ماجرای طرح ازدواج اجباری در فضای مجازی به گوش می رسد؛ خبری جنجالی که با واکنش های متعددی رو به رو شد.
کد خبر: ۹۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 10 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرنیوز، ماجرا از این قرار است که شخصی به نام حجت‌الاسلام محمد ادریسی که سردبیری نشریه سراج را به عهده دارد خطاب به مجلس قوانینی را برای سرعت بخشیدن ازدواج جوانان مطرح کرد و راه علاج از انحراف جوانان را ازدواج دانست.

گفته شده که بنا بر طرح ازدواج اجباری، بازه زمانی ازدواج اختیاری ۱۷ تا ۲۸ سال تعیین شده و اگر کسی بعد از این بازه زمانی سنی ازدواج نکرد، یک چهارم درآمد ماهیانه‌اش کسر و در اختیار فقرا قرار می‌گیردو کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند شد از سربازی معاف می‌شود.

واکنش ها به طرح ازدواج اجباری/آیا طرح ازدواج اجباری از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد؟

مطرح شدن این طرح با واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی همراه بود، برخی از فعالان فضای مجازی که تعداد آن ها کم هم نیست بازهم مثل همیشه فعالانه به ساختن و انتشار لطیفه هایی بعضا با مزه پرداختند: « بازم ازدواج نکردن به‌ صرفه ‌تره. چون اگه ازدواج کنی کل حقوقتو باید بدی به زنت.»، «۴۰ روز مونده تا اینکه تصمیم بگیرم یک مجرم باشم یا نه زیبا نیست؟» بعضی ها هم در اظهار نظرشان دولت را مورد هدف قرار دادند: «با اجباری شدن ازدواج حالا یه عده همسر احتکار می‌کنند و دولت مجبور میشه همسر یخ‌ زده برزیلی وارد کنه.»

اما در این بین برخی هم به موضوع جدی تر نگاه کردند: «آقایی که نفست از جای گرم بلند می‌شه، به جای تصویب قانون اجباری به فکر ایجاد شغل و مسکن جوان‌ها باش. بحث ازدواج خودش درست می‌شه.»، «خوبه که علاوه بر طرح ازدواج اجباری طرح شغل اجباری و مسکن اجباری و هم برای خودتون تصویب کنید که اگر کسی تا سن ۲۸ سالگی به این‌ها نرسید. ماهانه یک‌ربع از حقوق همه‌ی نمایندگان مجلس انقلابی برای تامین بودجه این طرح‌ها کسر شود.»

یک وکیل و حقوقدان نیز در توئیتی نوشت: « اگر مشکل ازدواج جوانان با چنین قانون گذاری سخیفی قابل حل باشد، پس مشکل فقر و اشتغال و مسکن و همه چیز را هم به همین نحو می توان خیلی راحت حل کرد: هر کس به هر دلیل فقیر است باید از دولت پول و امکانات کافی دریافت کند (حل مشکل فقر)، هر کس فاقد شغل است باید در یکی از ادارات دولتی (ترجیحا وزارت امور خارجه) استخدام شود (حل مشکل اشتغال)، هر کس فاقد مسکن می باشد، دولت باید به وی یک باب منزل مسکونی ویلایی در مناطق خوش و آب و هوای هر شهر تحویل دهد (حل مشکل مسکن).»

این طرح علاوه بر عکس العمل کاربران با واکنش نمایندگان مجلس هم روبرو شد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: « اصلا چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌ کدام از نمایندگان مطرح نشده و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است. به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند.»

طرح ازدواج اجباری از دست کاریکاتوریست ها نیز در امان نماند و این موضوع به سوژه ای جذاب برای آنان بدل شد؛یک جستجوی کوتاه کافی است تا با انبوهی از کاریکاتور در این باره روبرو شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۵
خوب این حرف ها نشان از بی خبری شدید برخی مسئولان و بزرگان از حال و روز ملت دارد، مثل آن آقایی که به قید سوگند می گفت حال و روز مردم بسیار خوب است و پنکه روی سرش افتاد!!! اصولا حکومت ها در مرحله خاصی به اینجا می رسند، مثل آن ملکه خانم فرانسوی که وقتی فهمید مردم در غم نان شورش کرده اند، توصیه کرد اگر نان ندارند کیک بخورند، و یا یکی از شاهان قدیم انگلیس که برای ریشه کن کردن فقر دستور داد مردم یک شنبه ها حتما مرغ بخورند!!!! البته نباید همه را به شوخی گرفت. این نشانه جداشدن از واقعیت است که پیامدهای بسیار ویرانگری دارد، چنانکه چند سال پیش و در زمانی که کشور دچار آشوب شده بود، یکی از بزرگان حکم می داد ایران وطن دوم همه سیاهپوستان دنیاست!!! و آن دیگری مهمترین وظیفه را تشکیل کشوری در کرانه های مدیترانه می دانست!!! نتیجه این واقعیت گریزی همین می شود که مثلا رئیس جمهوری در پاسخ به گلایه های مردم درباره گرانی ها آنها را به بقالی سر کوچه شان حواله کند.
پاسخ ها
یک ایرانی کلافه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ای کاش افراد فعال!! (البته ظاهرا بهتره بگیم حراف) سیاسی و رسانه ای و ... قبل از اینکه حرفی بزنن، کمی فکر کنن و تمام جنبه های حرفشون رو بسنجن!! در غیر اینصورت بهتره سکوت کنن یا اگه نمیتونن لطف کنن و کلاً دست از فعالیت!! بردارن.
برادر عزیز ، کسی تو این دوره زمونه با شکم گشنه که نمی رود آتیش بازی ، بنده خدایی که نه کار داره نه پول داره و امکانات اولیه یه زندگی ساده چطور بره ازدواج کند فکر بعدش هم کردید آقای محترم که بنده خدا بدلیل عدم موراد فوق باید شرمنده زن و فرزند خودش بشه شما آیا اون موقع جوابگو هستید شما ندیده اید که چقدر سخت و سنگینه نگاه زن و فرزند آدم به دست های خالی پدر ، پس این راهی که شما می روید به ناکجا آباد است بیخیال اول کار درست کنید بعد ازدواج خدا خیرتان دهد.
اونی که همچبن فکری کرده نمیدونه که دلیل اصلی ازدواج نکردن درآمد کم و نداشتن مسکن هستش؟!
شما به چه حقی میگی از 3 تومن درآمد باید یک چهارمش رو بگیرید؟
خود 3 تومن یک چهارم حقوق شما نمیشه.
حرفش موقعی درسته که یک جوان همه شرایط ازدواج رو داشته باشه و ازدواج نکنه.
مسکن . شغل و درآمد مناسب . خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
تحت هیچ شرایطی اجبار در ازدواج درست نیست
جوان مجردی که کار و درآمد نداره یعنی ماهانه ی چیزی هم بدهکار میشه چون نمیتونن ازش کم کنن. زیبا نیست؟
این بیشتر یک شوی تبلیغاتی هست تا یک طرح مطالعه شده
اینها تازه اومدن مجلس و تا دیروز معلوم نیست در کجا مشغول خدددددددددمممتتتتتت بودند
الان اومدن برای مردم نسخه می پیچند

حتی در اسلام ازدواج اجباری باطل هست و حرام
نمیدونم اینها واقعا کجا درس خواند و کجا بودند
من ماندم این آقا واقعا چگونه یک نشریه را اداره می کند؟ وچه مسائلی در آن مطرح است. مطمئنا افکار جوانان را منحرف می کند.
با آپارتمان متری 40 یا 50 میلیون و اجاره خانه های نجومی کدام خری حاضر میشود تن به ازدواج بدهد؟ حتی حیوانات هم برای ازدواج از حداقل زندگی و معاش برخوردار میشوند!
یک چهارم حقوق ازدواج نکرده ها از چه طریقی بدست فقرا میرسد از طریق جیب حجت الاسلام؟!
چجوری بایدتا19 سالگی صاحب 4فرزند بشه تاازسربازی معاف بشه.
بایدشرایط ازدواج وبعدازآن آسان شودومجردی سخت تاامکان ازدواج فراهم شود.
خیلی هم طرح خوبیه
میتونم با ۱۰۰ میلیون وام ازدواج یه پراید بگیرم
باهاش مسافر کشی میکنم اینم از شغل
توش می خوابم اینم از مسکن
تازه جای زن و بچه هام هم توش هست
بقیه عمرمونمو عمودی میخوابیم
یک سیتی اسکن از مغز طراح ازدواج اجباری انجام بدید و در اینجا منتشر کنید. شرط می بندم نصفش تار عنکبوته
ازدواج اجباری الآن هم داریم هزاران بیمار روانی ویا افرادفاقدصلاحیت که فقطمجبورندازدواج کنند؛مثل پدر رومینایامثل بهمن خاوری که درازدواج اول شکست خورد وبا رفتارسادیسمی عاشق دخترک 9 ساله شدوآتش شهوتش خانواده ای راسوخت.طرح حجت الاسلام ادریسی باقیمانده امنیت روانی خانواده هاراهم ازبین میبردخدای سبحان درآیه 24 سوره نوراختیارازدواج رابه آدمی داده ، واین شیخ وامثال او همین راهم ازبشرسلب می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی