بازدید 12398

درخواست تحقیقات مستقل درباره مرگ جورج فلوید

خانواده شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور به شکلی وحشیانه کشته شد، از سازمان ملل خواستند تا درباره پرونده کشته شدن او تحقیق کند.
کد خبر: ۹۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 08 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، خانواده «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور به شکلی وحشیانه کشته شد، از سازمان ملل خواستند تا درباره پرونده کشته شدن او تحقیق کند.

این خبر را وکیل خانواده فلوید اعلام کرد.

وکیل خانواده فلوید طی نامه‌ای به کارگروه متخصصان مردم آفریقایی‌تبار جزئیات قتل این شهروند و دیگر خشونت‌های صورت‌گرفته از سوی پلیس آمریکا را تشریح کرده و آن را نقض حقوق سیاه‌پوستان خوانده است.

در این نامه تصریح شده است که این کارگروه باید از رهبران آمریکایی، در سطح محلی و فدرال، بخواهد تا چهار افسر دخیل در قتل جرج فلوید را به قتل درجه یک متهم کنند.

خانواده فلوید همچنین از سازمان ملل خواسته تا ۱۰ اتهام دیگر را در این رابطه به سیستم قضایی‌جنایی ارائه کند، از جمله پایان یافتن مصونیت افسران پلیس آمریکا و اجباری شدن انتشار تصاویر ضبط‌شده بر روی لباس فرم ماموران پلیس در پی وقوع حادثه مشابه و همچنین تشکیل کمیسیون تحقیقاتی مستقل.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل