بازدید 24414
کارشناس اقتصادی مسکن در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

مردم عادی در بازار مسکن حضور ندارند/ سوداگران به دنبال منافع خود، نه صحبت‌های آقای وزیر/ پیگیری سیاست‌های مالیاتی به جای توصیه به نخریدن

آقای وزیر بهتر است به جای این صحبت‌ها، سیاست‌های مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات سالانه املاک را دنبال کند تا کسانی که با انگیزه‌های سوداگرانه وارد بازار مسکن شده اند، به سختی تنبیه شوند. اینکه توصیه کنند مردم مسکن نخرند، کمکی به تقاضای مصرفی نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 08 June 2020

مردم عادی در بازار مسکن حضور ندارند/ سوداگران به دنبال منافع خود نه صحبت‌های آقای وزیر/ پیگیری سیاست‌های مالیاتی بجای توصیه به نخریدن

تابناک اقتصادیتنها دوازده روز دیگر به آغاز زمان جابجایی و نقل و انتقالات مسکن باقی مانده است اما قیمت مسکن و همچنین قیمت اجاره بها همچنان در مدار صعودی قرار دارند و این باعث نگرانی مستاجران و کسانی شده که قصد خرید مسکن دارند.

به گزارش تابناک اقتصادی، طبق آخرین آماری که دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است در اردیبهشت ماه سال جاری، رکورد جدیدی برای متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به ثبت رسید. این آمار‌ها نشان می‌داد که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۷ میلیون و ۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده که این قیمت در مقایسه با فروردین ماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۹.۴ درصدی و ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مردم عادی در بازار مسکن حضور ندارند/ سوداگران به دنبال منافع خود نه صحبت‌های آقای وزیر/ پیگیری سیاست‌های مالیاتی بجای توصیه به نخریدن

با افزایش قیمت مسکن طبیعتاً اجاره بها نیز که رابطه مستقیمی با قیمت مسکن دارد در حال رشد است و این نگرانی مستاجران را با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات مسکن افزایش می دهد.

در این شرایط، تنها راهکاری که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای مقابله با گرانی مسکن به مردم پیشنهاد کرده است، نخریدن مسکن است. وی در مصاحبه ای عنوان کرد: تعدادی از متقاضیان تمایل دارند که مستأجر باشند و این در شرایطی است که ما تعیین نمی‌کنیم، چون تعیین قیمت بازار مسکن در دست دولت نیست و تا زمانی که نوسان و تحولات قیمتی در بازار ارز وجود داشته باشد، شرایط این گونه خواهد بود. بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تأثیر می‌گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند. زمانی که قیمت یک کالا گران می‌شود، مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب‌های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت، خریداری نکردن مردم است.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی یک بار دیگر نیز همین راهکار را برای ارزان شدن قیمت مسکن ارائه داده بود. وی در ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ و در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست، بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند. به‌ تبع این آسیب کلان، بخش مسکن هم امروز به این آفت مبتلا شده و نکته مهم این که مردم باید متناسب با وضع موجود احتیاط کرده و خرید نکنند تا شرایط آرام شود و در وضعیت هیجانی تصمیم نگیرند.

حالا پرسش اساسی این است که آیا تنها راهکار ارزان شدن قیمت مسکن، نخریدن مسکن توسط مردم است؟ راهکارهای دیگر برای کاهش قیمت مسکن چیست؟ به طور کلی چه ارزیابی می توان از سیاست های دولت تدبیر و امید در این هفت سال در حوزه مسکن داشت ؟ آیا راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان یک راهکار، می تواند به ارزان تر شدن مسکن کمک کند؟ پیش بینی از وضعیت قیمت مسکن در سال جاری چیست؟

مردم عادی در بازار مسکن اصلا حضور ندارند/ سوداگران به دنبال منافع خود

فرشید ایلاتی کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش ها با بیان اینکه قطعا راهکار آقای وزیر، راهکار درستی نیست، افزود: شرایطی که هم اکنون بر بازار مسکن حاکم است، شرایطی است که اولاً مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و ثانیا کسانی که در بازار مسکن برای خرید حضور دارند مردم عادی نیستند و تقاضا برای خرید مسکن، تقاضای مصرفی نیست. بنابراین اصلا مردم عادی در بازار مسکن در حال حاضر حضور ندارند که بخواهند به حرف آقای وزیر گوش دهند یا ندهند. کسانی که هم اکنون در بازار مسکن حضور دارند، کسانی هستند که با انگیزه های سوداگرانه وارد این بازار شده اند و خیلی هم توجهی به صحبت های آقای وزیر نخواهند داشت. این افراد با توجه به منافعی که دارند وارد بازار شده اند.

پیگیری سیاست های مالیاتی و تولید در حوزه مسکن به جای توصیه به نخریدن

ایلاتی گفت: آقای وزیر بهتر است به جای این صحبت ها سیاست های مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات سالانه املاک را دنبال کند تا کسانی که با انگیزه های سوداگرانه وارد بازار مسکن شده اند به سختی تنبیه شوند. اینکه توصیه کنند مردم مسکن نخرند، کمکی به تقاضای مصرفی نخواهد کرد.

این کارشناس اقتصاد مسکن افزود: البته سیاست های مالیاتی در بازار مسکن باید در کنار بحث تولید دنبال شود. وی ادامه داد: متاسفانه در دوره گذشته دولت تدبیر و امید با کاهش تولید مسکن به زیر سیصد هزار واحد در سال، ما شاهد بدترین دوره تولید مسکن در چهل ساله گذشته بودیم. این عقب ماندگی در تولید مسکن باید جبران شود که متاسفانه با این اعداد و ارقامی که برای تولید مسکن اعلام می شود، به نظر جبران شدنی نیست.

طرح مسکن ملی خوب، اما ناکافی؛ نیاز به تولید سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیون واحد مسکن

ایلاتی در پاسخ به این پرسش که اجرای طرح مسکن ملی چقدر می تواند به افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت آن کمک کند، گفت: مسکن ملی در کل طرح خوبی است؛ اما هدف گذاری انجام شده برای تولید چهارصدهزار واحد در این طرح، با نیاز و شرایط فعلی بازار اصلا همخوانی ندارد. نیاز فعلی به مسکن بسیار بیشتر از این رقمی است که در طرح مسکن ملی هدف گذاری شده است.

وی در مورد میزان نیاز فعلی به مسکن گفت: برآوردی که در پنج سال قبل انجام شد نشان می‌داد که سالانه به تولید یک تا یک و نیم میلیون واحد مسکن نیاز است، اما اگر بخواهیم این عقب ماندگی در تولید مسکن در هفت ساله گذشته جبران شود، نیاز است تا سالانه ۱.۵ تا دو میلیون واحد مسکن تولید شود.

وزارت راه و شهرسازی نمره قابل قبولی در این هفت سال نمی گیرد

این کارشناس اقتصاد مسکن در مورد ارزیابی خود از سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن در این سال ها گفت: در چهار سال اول شاهد سیاست های ضدتولید و ضدشفافیت بودیم. ضدشفافیت از این جهت که در دوره وزارت آقای آخوندی سامانه هایی که نیاز بود برای ایجاد شفافیت راه اندازی شوند، راه اندازی نشدند و ضدتولید هم از این جهت که مثلاً مسکن مهر را به بهانه اجرای طرح مسکن اجتماعی متوقف کردند، اما در چهار سال حضور ایشان بر مسند وزارت، یک واحد هم مسکن اجتماعی ساخته نشد. همچنین در دوره وزارت آقای اسلامی هم طرح های تولید مسکن عنوان شده است اما تا به حال خروجی این طرح ها نداشته اند. ایلاتی ادامه داد: در مجموع عملاً در دروه آقای روحانی در هیچ یک از حوزه های تولید و یا بحث نظارت بر بازار مسکن خروجی وجود نداشته است و وزارت راه و شهرسازی در این هفت سال نمره قابل قبولی نخواهد گرفت.

راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان پیش نیاز مالیات ستانی از بخش مسکن

ایلاتی در مورد راه اندازی سامانه املاک و اسکان هم گفت: اگر این سامانه راه اندازی شود اولاً می توان مالکین را شناسایی کرد. یعنی هم ساکنین و هم مستاجران را می توان برای سیاست های حمایتی شناسایی کرد و پی برد که مثلاً به چه خانواری در چه خانه ای و به چه میزان یارانه اختصاص داد، ولی چون این سامانه هنوز راه اندازی نشده است و شفافیت وجود ندارد، عملاً در یک اتاق تاریکی سیاستگذاری ها انجام می شود.

ثانیاً در بحث سیاست های مالیاتی هم، راه اندازی این سامانه پیش نیاز است. اگر دولت بخواهد از خانه های خالی از سکنه و خانه هایی که خانه های دوم و سوم افراد محسوب می شوند مالیات ستانی کند، باید این سامانه راه اندازی شود که این سامانه متاسفانه از سال 1394 تاکنون راه اندازی نشده است.

این کارشناس اقتصاد مسکن گفت: البته خبر خوب این است که همکاری هایی برای راه اندازی این سامانه در حال رخ دادن می باشد. از جمله این همکاری ها این که دیتای مالکین توسط سازمان ثبت در حال ورود به این سامانه می باشد.

پیش بینی از قیمت مسکن در سال جاری

ایلاتی در مورد پیش بینی خود از وضعیت مسکن در سال جاری نیز گفت: بازار مسکن در مقایسه با گذشته، شرایط جدیدی پیدا کرده است و بخاطر سرمایه ای شدن در مقایسه با بازارهای رقیب خود واکنش های سریعتری نشان می دهد. از جمله این بازارهای رقیب، بازار سرمایه است و با رشد کاذبی که در بورس در حال رخ دادن می باشد، قیمت مسکن در حال اصلاح خود می باشد. اگر بورس بخواهد همین روند رو به رشد خود را ادامه دهد قطعاً در بازار مسکن هم ما شاهد رشد قیمت خواهیم بود، مگر اینکه دولت، چاره ای برای هدایت بازار سرمایه در مسیر درست بیندیشد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
تا مسوولین درد بی خانمان ها رو درک نکنند تا مسوولین دغدغه ی اجاره و رهن و جابجایی نداشته باشن تا مسوولین مثل خیلی از مردم عادی دنبال کمترین ها نباشند تا مسوولین درک نکنند زندگی با دو بچه ی کوچیک در یک خانه ی چهل متری یعنی چی؟ هیچ کاری انجام نمی شه فقط ادعا دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مسئولین برای درد کشیدن و بی خانه ماندن و بدبختی مسئولیت قبول نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مسکن و تولید مسکن در شرایط فعلی تنها محرک اقتصاد می باشد و دولت باید کمک کند تا تولید و عرضه مسکن به شدت افزایش پیدا کند و اگر موفق
شود میتواند بازار تقاضا را متعادل کند وگرنه با بگیر
وببند و مالیات و حرکتهای پوپولیستی تنها چراغ کم
نور اقتصاد نیز خاموش میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
در این شرایط بحرانی که مردم فشار بیماری کرونا و بیکاری و فروش کم مواجه هستند وزارت مسکن هنوز برنامه ای هم ندارد ..... مجلس قبلی با مردم چه کرد ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خریداران مسکن مهر پردیس
تا به حال بیش از ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده اند
و هنوز پس از ۹ سال منتظر هستند
و این دولت هیچ کاری برایشان نمی کند
به فکر ارزون شدن نباشند آقای وزیر چون این موضوع به نفع هیچ وزیر و حکیم و آقازاده و ملاکی نیست. فکر ساخت کانکس هم نباشید چادر وارد کنید پورسانت هم به جیب بزنید. با این روند از ماههای آتی نیاز خیلی از مردم میشه که تو حاشیه شهرها چادر برپا کنند..... کار از این حرفها گذشت....
**** حقوق مهندس 4 تا 7 میلیون ماهانه کفاف خرید که نه کفاف رهن رو هم نخواهد داد*****
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خیلی ها از تهران باید به شهرهای اطراف یا شهر زادگاهشون مهاجرت معکوس کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
جناب آقای مهندس شما با ماهیانه 7 تومن حقوق و
پس انداز سالیانه عاجز از رهن یک آپارتمان می شوید

چطور یک کارگر / بازنشسته زحمتکش و آبرومند و شاید هم بیکار شده، با حقوق ناچیز 1400 هر ساله پس اندازی جمع کند
مطمئن باشید برخی از مسئولین دلسوز به این دغدغه
واقف شده اند و بزودی شاهد تصمیات جهادی خواهید
بود

به فرموده امام علی(عليه السلام) الطَّامِعُ فِی وِثَاقِ الذُّلِّ. طمع کار در بند ذلت گرفتار است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
گفتن تهرانی ها باید به شهرهای اطراف یا زادگاهشون مهاجرت کنن.
همه جا آسمان یک رنگ است.
فکر میکنی تو شهرستان خانه خیلی ارزونه.
در خیلی از شهرها آپارتمانی که سال ۹۷ متری ۲ میلیون میفروختن و مشتری نداشت حالا تو سایت ... متری ۱۳ تا ۱۴ میلیون آگهی میشود.
حداقل کاری که وزیر مسکن میتونه انجام بده این هست که از درج قیمت در سایتها جلوگیری کنن.
بخش مسکن متصدی ندارد و دست دلالان هست وزیر هم می بفرمایند مردم نخرند .
مردم پول ندارند جناب وزیر.
یه دلال دیدم که می خواست خونشو به چندتا دلال دیگه بفروشه
برای هرکدومشون ۱۰ دقیقه وقت گذاشته بود اونم پشت سرهم
می خواست ببینه کی بیشتر می خره
درواقع خونشو به مزایده گذاشته بود
تحلیل شماها چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
آنوقت پدر من سال 96 زمینی داشت، املاکی بهش زنگ زده که ما می خریم 2 میلیارد و چهارصد، بابام گفت خوبه می فروشم، فرداش بهش گفتم آقا جان، ملک شما کارشناسی کردیم قیمت واقعی 3 میلیارده، گفت حالا چی به املاکیه بگم؟ گفتم بگو 2400 اشتباه کردم، شما که قولنامه نداری فقط شفاهی گفتی، گفت نه نمیشه زشته !!!!! گفتم چی زشته، تفاوتش 600 میلیونه اونم سال 96 ، یکی مثل بابای ما ، یکی مثل این گرگ های بازار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
باید رفت ریشه ی اینو پیدا کرد که
چرا مردم رو آوردن به دلالی
مقصر فقط و فقط ساختار تصمیم گیری تو این کشور هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بیشتر این دلال ها کارمندان دولت هستند که با انواع وام ها وارد این بازار شده اند
از قدیم گفتن
خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یعنی چی؟
اگر دولت در زمان اخوندی که طرح مالیات از خانه های خالی به اضافه از کسانی که در سال بیشتر از یک بار خرید و فروش کنند مالیات می گرفت و تا الان ادامه دار می بود الان صحبت از رشد 300 درصدی فیمت در طول این دولت نمی کردیم بلکه صحبت از رشد 20 نهایتا 40 درصدی می کردیم ولو این که ارز 4 برابر هم شده باشد
و چرا نکردن باید دستگاههای نظارتی و قضایی پیگیر این باشند که چرا عملیاتی نکردن و چه سودی می بردن از این کار که رشد بی حد بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اشتباه می کنید با مالیات قیمت ها کاهش نمی یافت بلکه مبلغ مالیات ها هم به قیمت ها افزوده می شد مالیات فقط درآمدی برای دولت است و هیچ تاثیری در کاهش قیمت و رشد آن ندارد قیمت بیشتر مالیات بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
جناب اشتباه
مالیات گیری یکی اصول اولیه برای مدیریت هر کشوری است که قیمت ها متعادل می کند
در ضمن مالیات قرار نیست قیمت فعلی را به قیمت 5 سال قبل برگرداند بلکه اجازه رشد بی حساب و کتاب نمی دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
به نظرم فقط قوه قضایه می تواند این کار رو انجام دهد و با کسانی که از این قضیه سود برده اند برخورد جدی شود
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
الان قیمت مسکن و گرانی زیاد ان باعث خروج ارز از کشور میشود و صاحب ملک پس از فروش ملکش با قیمتهای فعلی به راحتی در ان طرف دنیا خانه خواهد خرید چون گرانی مسکن بسیار بالا بوده و بازار نابسامان مسکن باعث نابسامانی های بسیار زیادی خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
عزیز من گران شدن مسکن چند شاخصه داره
اول اینکه قیمت مصالح و دستمزد کارگری فوق العاده بالا رفته و این به خاطر افزایش نرخ ارز هست
و دوم اینکه با لا رفتن نرخ ارز مسکن که خودش یک کالای سرمایه ای هست برای حفظ ارزش ذاتی خودش مجبور به بالا رفتن هست
وسوم اینکه دولت همچنان در تشخیص افراد واقعی و نیازمند به مسکن خوب عمل نمی کنه و نمی خواد کالا رو به دست جامعه هدف برسونه
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
هر روز نمیدانید که ارز چهار برابر نشده است بلکه ارزش پول ما 4 برابر کاهش یافته است
باید مالیات تا 50 درصد ارزش ملک در صورت خرید بیش از دوخانه اعمال شود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اونم 50 درصد میکشه روی قیمت
ملکش بدون گوچکترین مشکلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مالیات بدهد هر قیمتی خواستید بفروشید مالیات بدهید هر تعداد خانه خواستید داشته باشید آیا مالیات قیمت ها را کاهش می دهد فقط درآمد برای دولت و هزینه ای اضافی برای مصرف کننده نهایی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
وقتی می کشد روش ان 50 درصد می شود 100 درصد ان وقت دولت پول 100 درصد را می گیرد و نه 50 درصد ان را
بعدش چی می شود هیچی ان دلال دستش را داغ می کند که دیگر به دلالی بپردازد کاری که همه کشورها می کنند و تورمشان کم شده
اجناس دیگر ویا حتی ماشین در دو ماه کرونا که کشور تعطیل بود و تقاضا برای ان نداشت افزایش دادین در بازار ان وقت الان می گویید نخریم؟
بچه گول می زنید ان هم در اقتصاد ایران که معلوم نیست دنبال چی هستید که به دلال ها اجازه افزایش قیمت می دهید
...
شرایطی را رقم زدید که مردم به جون هم افتادن
یه سری به املاکیا بزنید یه نگاهی به پیش فروش خودروها بندازید اونوقت متوجه عمق فاجعه می شید
بخدا هیچ راهی برای مسکن نیست جز افزایش ارزش ریال و کاهش قیمت ارز خارجی ، چون بسیاری از محصولات از پکیج و شوفاژ، کاشی، سرامیک و میلگرد و .... مستقیما با قیمت دلار ارتباط داره. البته دلالی زیاده، و مشاوران املاک با هدف سودجویی تلاش میکنند که با نظارت روی بنگاه های املاک و آموزش به مردم میشه تا حدی کنترل کرد. هرچند دوای اصلی مسکن کاهش قیمت ارز خارجی ست. دولت هم برای جبران کسری بودجه نه میخواد و نه در توانش هست که دلار رو پایین بیاره، کشور بدون منابع ارزی نمی تونه خودش رو بالانس کنه. باید فکری به حال صادرات در شرایط تحریم کنیم، هرچند ایده آل اینه که تحریم رو از سر راه برداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دقیقا درست است
تمام اجناس و کالاها و حتی مواد غذایی
با بالا رفتن نرخ دلار و تورم بصورت ساعتی اضافه میگردد
چه دلیل منطقی وجود دارد که مسکن گرانتر نشود ؟
هر روزه ارزش پول ملی دارد تنزل می یابد
چگونه مسکنی که 90 درصد ان داخلی است به ارز ربط می دهید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
وقتی بنزین که 100 درصد تولید داخل است و با قیمت ارز بالا می رود پس مسکن هم ارتباط دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بنزین را چند سال ثابت نگه داشته بودن و این در اقتصاد رانتی و تورمی به درد خودشون می خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
عزیز من چرا وقتی تو بازار نیستی میای می نویسی تولید داخل باید ارزان باشه؟
تو خونه از مصالح استفاده میشه که قیمت تمامی مصالح بر اساس نرخ ارز تعین میشه. شما خواب تشریف دارید.نرخ مصالح بنائی،نرخ تجهزیات برقی،نرخ تجهیزات تاسیسات،نرخ دری و پنجره و فولاد همش بر اساس دلار 16 تومنی محاسبه میشه
مردم اگر خانه نخرند قیمتش پایین می آید، اگر اجاره نشین هستند خانه اجاره نکنند تا صاحبخانه ها خانه هایشان خالی بماند و قیمت آن را کاهش دهند، اگر بنزین گران است مسافرت نروید با ماشین جا به جا نشوید تا قیمتش پایین بیاید، الان هم که کرنا است و با وسایل نقلیه ی عمومی مردم جا به جا نشوند چون احتمال خطر دارد، ماشین گران شد نخرید مگر اینکه دولت با کمک خودروسازان آنرا قسطی بفروشند و مردم دوباره صف بکشند برای ماشین ها گران قیمت کم کیفیت، اگر اگر اگر و .... بالاخره مردم باید جور همه ی اینها را بکشند و صدایشان در نیاید چون کلید را اشتباه برداشته اند انشاالله در هشت سال بعدی که دوباره رییس جمهور شدند کلید را درست بر می دارند تا قفل این مشکلات را باز نمایند. علی برکت الله.
آفرین. ای کاش آقای وزیر ابتدا برنامه های کنترل بازار مسکن را ارائه و عملی میکرد و درضمن درخواست عدم تقاضا تا متعادل شدن بازار مسکن رو میداد.
قطعاً مردم عادی و خریدار واقعی چه خود بخواهند و چه نخواهند در بازار مسکن توهمی و فضائی از سالها قبل وجود ندارند! بازار مسکن در انحصار املاکی ها، دلالان که اکثراً از همان املاکی ها هستند و مافیای مسئولان دارای برج و ساختمانهای متعددند است! این اقشار با در انحصار داشتن مسکن امید دارند تا با ایجاد جوهای روانی و لطایف الحیل مختلف بتوانند خریداران را قناع به خرید مسکن با قیمت های فضائی نمایند ولی از این موضوع غافلند که اکثر خریداران اگر هم بخواهند نمی توانند با قیمتهای توهمی خانه بخرند و تنها بخش کوچکی از خریداران که دارای سرمایه کافی اند می توانند خانه بخرند ولی این عده هم چون سرمایه باد آورده ندارند هیچ وقت حاضر به خرید با قیمتهای فضائی نخواهند بود و فقط به اندازه ارزش واقعی مسکن که شامل هزینه واقعی ساخت مسکن است اقدام به خرید خواهند نمود حتی اگر سالهای متمادی صبر نمایند!
بنابراین مافیای مسکن باید در انتظار قفل شدن سرمایه خود در ملک های خود باشند که ضررهای خیلی بیشتری را نصیب آنان خواهد نمود و افزایش قیمتهای مقطعی کاذب نمی تواند آنها را در رسیدن به سودهای باد آورده یاری کند!
تنها راه مسکن سقوط آزاد قیمت و واقعی شدن قیمت آن است.
مهم اینه که ندبیر و امید داریم. مگه نه سلبریتی های عزیز؟؟؟ خوابید یا بیدار؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
سلبریتی ها الان نگران پلیس های آمریکا هستند
1- بنظر می رسد این وزیر و این دولت فرصت اجرای هیچ طرحی در حوزه مسکن را با توجه به مدت باقیمانده ندارد و اقدامات بیشتر در حد تبلیغات است.
2- چگونه انتظار دارند مردم باور کنند که مشکل افزایش ماهانه قیمت مسکن از سال 96 تاکنون قابل رسیدگی نیست. سیاست دولت بر مبنای عدم مداخله در بازار است که نتیجه آن ظهور و ثبوت دلال بازی ست. بعبارتی دیگر این دولت نمی خواهد کنترل کند نه اینکه نمی تواند!
قیمت اجاره سر به فلک گذاشته
مسئولین محترم برن ببینن دیگه تو چادر هم نمیشه زندگی کرد
چرا هیچ کسی هیچی نمیگه
فقط به فکر شلوغی امریکا و شعار مرگ بر آمریکا چه دردی و دوا می کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
برسد به دست وزیر محترم و نمایندگان انقلابی مجلس جدید. فکری کنید
تابناک نه گزارشات به درد میخوره نه نظرات مخاطبانت کلا از دور خارج شدی قبول کن مخاطب خودت رو از دست دادی...
بابا چه املاکی . چه دلالی . مردم دستمزد زحمات چندین ساله شان با تورم ونزولایی داره از بین میره شما میگید مسکن نخرید ...
کدوم کشور تو دنیا اینطوری با حیاتی ترین نیاز مردمش دلال بازی میکنه؟از آقای رئیسی و قالیباف خواهش میکنم در این موضوع سریعا دخالت کنن .اینحا مملکت شیع اس.چرا اجازه میدن مشتی سودجو عمر مردم را تلف کنن به بهای تلیاردر شدن...
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اینایی که منفی میدن حتما از خانه دار شدن قشرضعیف وحشت دارندو دوست دارن قانون مثل الان هیچکاری بکارشون نداشته باشه
هر نسخه ای که مردم یا مسئولین بپیچند بی فایده است . مشکل اصلی ما دلار و یورو و ریشه اش تحریم ها میباشند . چنانچه تو این 40 و اندی سال هم همه اینو میدونند.
برید تو این ۴۰ سال رابطه دلار را با تورم همه چی مقایسه کنید اخر سر به این نتیجه خواهید رسید که افزایش قیمت دلار باعث افزایش تورم شده است .


15 سال است در چین هر صد دلار ، از ۶۵۰ یوان تا ۷۹۰ یوان نوسان دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
از ۴۰ سال پیش هر ۳/۶۵ درهم امارات یک دلار امریکا بوده است
و نرخ اجناس در امارات هم سالی حداکثر ۲ تا ۳ درصد ، و طبق تورم گرانتر شده اند
تا روابط خارجی ما با دنیا عادی نشود
و تا اقتصاد مان و تولیدات مان و صادرات مان رواج نگیرد
و تا ارزش پول ملی مان تثبیت و آرامش نگیرد
و نرخ تورم ما کم نگردد
هر روزه تمام اجناس و خدمات گرانتر و گرانتر و گرانتر خواهد شد
یعنی در حقیقت ، ارزش پول ملی مان کمتر و کمتر و کمتر میگردد
وزیر مثلاً محترم مسکن بهتر است به سیاست های کشورهای مترقی دنیا مثلاً تعیین قیمت کارشناسی منطقه و فروش املاک از طریق شهرداری‌ها مراجعه و مطالعه بیشتری داشته باشند و از کلی گویی بدون تفکر پرهیز کنند و در صورتیکه نمی توانند هم از سمت خود برای رضای خدا کناره گیری کنند و این قدر احساس تکلیف نکنند.واقعا که دولت تدبیر و و امید ...
مگر مردم عادی و فقیر پولی در بساط دارند که در بازارهم حضورداشته باشند؟
همان چهارصد که آقای قالیباف فرمودند کل بازار را در دست دارند...
فقط مالیات بر خانه های خالی خوب است
مالیات بر املاک یا عایدی بشکل غیرمتعارف میتواند فاجعه درست کند مسکن تنها گزینه سرمایه گذاران نیست طلا ، دلار و یا حتی خروج سرمایه از کشور گزینه های دیگر است اگر سرمایه گذاران از بازار مسکن خارج شوند میلیونها شغل از بین خواهد رفت و کارخانجات بسیاری ورشکسته خواهند شد
فقط مالیات بر خانه های خالی خوب است
مالیات بر املاک یا عایدی بشکل غیرمتعارف میتواند فاجعه درست کند مسکن تنها گزینه سرمایه گذاران نیست طلا ، دلار و یا حتی خروج سرمایه از کشور گزینه های دیگر است اگر سرمایه گذاران از بازار مسکن خارج شوند میلیونها شغل از بین خواهد رفت و کارخانجات بسیاری ورشکسته خواهند شد
واقعا خانه ای که ۹۰ درصدش داخلی چه ربطی به ارز دارد .
...مسکن نیاز اولیه مردم است چه ربطی به سودجویی و ارز و طلا دارد !!!
یکی می مورد زـدردبینوایی یکی دیگه میگفت داداش.ــــ.ـبرای جبران این کوتاهیه چند ساله درمعقوله مسکن بهجون همدیگه باید از صنعت نوین خاته سازی که در کشورهای پیش رفته استفاده میشه استفاده کرد .باقیمتی که بشه گفت خدا باباتو بیامورزه صاخب خونه بشی امکاناتشم به عهده دولت بهجون همدیگه میشه ارنوقت اختکارکنندها بشینن سماق میک بزنن هشتکشو بزنیم هم وطن بنام صنعت نوین ساخت مسکن
سیاست دولت اینه که هرکسی در تهران زندگی نکند . تا جمعیت کاهش یابد و بتواند کنترل ترافیکی ، محیط زیستی ، مواد غذایی و سایر کنترل ها رو داشته باشه . توجه داشته باشیم خود بانک ها دلال اصلی املاک هستند و بانکها در جهت سیاست کنترل جمعیتی تهرانو شهرهای بزرگ فعالند . تا جلوی مهاجرت به کلان شهرها گرفته شود . واقعا هم لازم نیست کسی که صد میلیون پول رهن داره و سه میلیون حقوق حتما بایستی تو تهران دو تومن اجاره بده . میتونه بره شهر خودشون . هرچند رفاه و ملزومات اولیه زندگی ایرانیان برای دولت اصلا مهم نیست
اخذ مالیات سنگین از خانه های دوم وبه بعد هرکس بصورت ماهانه و تعیین قیمت ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری تنها راه برای کنترل و کاهش قیمت مثل سایر کشورها
قانون ۲۵ درصد مالیات برای خانه دوم فرد و ۵۰ درصد مالیات خانه خالی احتکار شده و قانون محدود کننده ۳ درصد حداکثر افزایش سالانه اجاره بها مسکن خواسته قانونی ماست دولت را هم موظف کنید هر سال تعداد مشخصی خانه بسازد و بدون ثبت نام و مجانی دادن رسما به فروش برساند فقط مستاجرها قسطی بدهند تا کم کم تعدادشان کم شود با اینکار جوانها تشویق به ازدواج میشوند و جرم و جنایت کمتر میشود و زن و بچه مردم آرامش پیدا میکنند
تا سیاستهای زیربنایی تغییر نکنه اوضاع همینه.
همه چی در ایران دست مسئولین هست مردم فقط مالیات میدن.
وقتی شهرداری به تبع از شورای شهر نسبت به دو سال پیش نرخ فروش تراکم و عوارض صدور پروانه را یازده برابر کرده چجور انتظار دارید سازنده قیمت فروش را بالا نبره؟
همش گردن تورم و مردم نندازید اختیارات انحصاری دولت و شهرداری ها محرک اصلی این افزایش است
این جناب کارشناس هم می گوید بخش مسکن را با مالیاتهای متعدد سرکوب کنند و هم می گوید ساخت و ساز باید رونق بگیرد .
دلال ها مردم عادی نیستن چون پول ندارن خودکارمندان با حقوق بالا هستن که وام کلان میگیرن من نوعی برای سه میلیون وام دوتا ضامن با دوتا چک گذاشتم ما مستاجران جنم نداریم وگرنه توهما هنگ بشیم توپارک ها وبلوارها چادربرپا کنیم تا خانه ها خالی بمانندوی عده ای با پارتی بازی وخلاف ودزدی وراندخواری پول گرفتن وصاحب چندتا خانه شدن اینقدرمستاجربدبخت تحت فشارنزارند اجاره بهای کمرشکن وهیچ قانونی نداریم به کجا بریم خدا خدا خدا به دادمان برس
من دوتا خونه کوچیک داشتم فروختم که یه خونه بزرگتر بخرم
خلاصه یه زمین ۱۰۰متری خریدم وهرچی داشتم ریختم توش وبعلاوه پول خونه ها وام هم گرفتم به شهرداری هم باید پول می دادم
حالا که دوسال گذشته میخام بفروشم با اون همه هزینه میگن گرونه نمیارزه بخدا ضرر کردم با این که قیمتا چوبله شده ولی اگر من خونمو بفروشم با پولش مثل این نمیتونم بخرم پولشو لازم دارم صد میلیون بدهکارم ومیخام صد میلیون خرج خونه بابام بکنم
قیمت های نجومی مسکن کمر مردم ایران را شکسته است. مسئولان به داد مردم برسید! تا کی باید بازار مسکن رها و افسار گسیخته باشد؟؟؟
چرا برای کسانی که خانه ها را خالی نگه داشته و احتکار میکنند مالیات وضع نمیکنید؟ چرا از کسانی که چندین خانه می خرند مالیات نمی گیرید؟ مگر یک نفر یا یک خانوار به چند آپارتمان نیاز دارد؟ والله در اغلب کشورهای دنیا جلوی سودجویی و دلالی را می گیرند. چرا این جا این قدر شیر تو شیر و هر کی هر کی است؟ شما مدیران چه حق مدیریتی پس دارید دریافت می کنید؟ آقایان نماینده مجلس چکار می کنند؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی