بازدید 17871

معترضان‌لبنانی ‌خواهان برگزاری ‌انتخابات ‌زودهنگام شدند

منابع خبری از تظاهرات مجدد شهروندان لبنانی در بیروت و درخواست آن‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر دادند.
کد خبر: ۹۸۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 06 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات ضددولتی لبنان امروز (شنبه)، به منظور تحت فشار قرار دادن دولت برای انجام اقدامات عملی در زمینه مبارزه با فساد و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور از سرگرفته شد.

طبق این گزارش، میدان «الشهداء» در مرکز بیروت شاهد تظاهرات مردمی در میان تدابیر شدید امنیتی بود.

معترضان لبنانی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

این تظاهرات به درخواست فعالان و در اعتراض به نظام سیاسی حاکم بر لبنان و همچنین اوضاع اقتصادی نابسامان بی‌سابقه آن برگزار شد.

معترظان لبنانی با سردادن شعار‌هایی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

معترضان لبنانی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند
معترضان لبنانی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

یکی از تظاهرکنندگان پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده است: شما کرونای کشور هستید.
در همین حال، یک معترض لبنانی گفت: به دولت یک فرصت دادیم، اما هیچ اقدامی نکرد؛ برق و آب وجود ندارد و ارزش یک دلار به ۴۰۰۰ لیره لبنان رسیده است.

وی افزود: این «انقلاب» مسالمت آمیز است؛ ما تجاوزگری نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم که به ما نیز حمله و تجاوز شود. از فرماندهی کل ارتش می‌خواهیم که به صف ما بپیوندد.

یک معترض دیگر نیز به خبرنگار اسپوتنیک گفت: لبنان را غارت کردند، اقتصاد و بهداشت را نابود کردند. ما خواستار دستگاه قضایی عادل و مستقل و بازگرداندن اموال غارت شده هستیم.

معترضان لبنانی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

یک شهروند لبنانی دیگر نیز خواستار سرنگونی دولت این کشور و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد. وی معتقد است که دولت طی ۱۰۰ روز گذشته هیچ اقدامی انجام نداده است.

در همین راستا، حزب سوسیالیست پیشرو به رهبری ولید جنبلاط و جریان المستقبل به رهبری سعد حریری تأکید کردند که برای جلوگیری از سیاسی شدن جنبش مدنی ملت لبنان از حامیان خود می‌خواهند که در این تظاهرات‌ها مشارکت نکنند.

معترضان لبنانی همچنین خواستار تجمع در مقابل سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» شدند. شهروندان لبنانی اقدامات دولت آمریکا علیه معترضان و مداخله این کشور در امور داخلی لبنان را محکوم کردند.

چند تن از معترضان لبنانی نیز اقدام به پرتاب سنگ به سمن نیرو‌های ارتش لبنان حاضر در بیروت کردند و همین مسأله باعث شکل‌گیری درگیری میان آن‌ها شد و نیرو‌های ضد شورش این کشور نیز برای کنترل اوضاع در مناطق مختلف بیروت مستقر شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی