۲۱ شرکتی که احتمال عرضه اولیه آن‌ها وجود دارد

تاکنون در سال جاری سهام 5 شرکت برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شده است. مصاحبه ها و خبرها حکایت از آن دارد که احتمالاً سهام 21 شرکت دیگر در سال جاری برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شود.
کد خبر: ۹۸۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 06 June 2020

در سال گذشته سهام 23 شرکت برای اولین بار در بورس و فرابورس عرضه شد. در سال جاری نیز تاکنون سهام 5 نماد در بازار سرمایه برای اولین بار عرضه شده است. این 5 نماد عبارتند از: صبا، شستا، غگیلا، پیزد و آریا.

به گزارش بورس تابناک، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون با نماد غزر منتشر شد. این نماد هر چند تا یک قدمی عرضه اولیه رفت اما این اتفاق رخ نداد و گفته شد که بخاطر یک افشای اطلاعات بااهمیت عرضه اولیه آن به تعویق افتاده است. همچنین گفته شد که قرار است سهام شرکت پتروشیمی ارومیه نیز تا آخر خرداد ماه سال جاری عرضه اولیه شود. رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت پترول طی مصاحبه ای در این باره گفت: پتروشیمی ارومیه به زودی بورسی می‌شود و برنامه داریم حداکثر تا آخر خرداد ماه سال جاری پتروشیمی ارومیه عرضه شود.

Avalon Mining Rig Maker Canaan Files for $400M IPO on Nasdaq ...

پویا و عالیس هم در صف عرضه اولیه

در دو روز اخیر نیز دو خبر دیگر از عرضه اولیه های احتمالی در روزها و ماه های آینده داده شد. در ابتدا و در مورخه 16 خرداد ماه 1399 افسانه اروجی معاون بازار فرابورس ایران طی مصاحبه ای گفت: هیات پذیرش شرکت ها را مکلف به ثبت افزایش سرمایه پیش از عرضه اولیه، کرده و سرمایه گذاری پویا نیز همچنان درگیر مسائل افزایش است و هنوز به عرضه نرسیده است. اروجی گفت: فعلا تنها شرکت درج شده برای عرضه اولیه در فرابورس، پویا است و نماد درج شده دیگری نداریم. امیدواریم تا پایان خرداد بتوانیم عرضه اولیه دیگری داشته باشیم.

همچنین در خبر دیگری که در روز جاری مورخه 17 خرداد ماه سال جاری منتشر شد، اعلام گردید که احتمالاً سهام شرکت عالیس تا دو الی سه ماه آینده برای اولین بار در بازار فرابورس عرضه شود. محمدتقی فیاض مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی عالیس با اعلام خبر برنامه این شرکت برای ورود به بازار سرمایه بیان کرد: در حال طی کردن مقدمات ورود به بازار سرمایه هستیم و احتمالا تا ۲ الی ۳ ماه آینده سهام “عالیس” در بازار فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

17 نماد دیگر در صف احتمالی عرضه اولیه امسال

به علاوه شرکت های مذکور، خبرها حکایت از آن دارد که احتمالا سهام شرکت های دیگری نیز در سال جاری برای اولین بار در بورس و فرابورس عرضه شود. این شرکت ها عبارتند از:

شرکت رایان هم افزا (رافزا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، ایمن خودرو شرق (خیمن)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، تولید نیروی جنوب غرب صبا (بصبا)، ترانسفورماتور توزیع زنگان (برانسفو)، پتروشیمی ایلام (شایلام)، پتروشیمی مروارید (شمروارید)، پالایش نفت جی (شجی)، راه آهن حمل و نقل (حرآهن)، صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، فن آوا کارت (رکارت)، اصفهان کش، شیمی بافت، بارز کردستان و پتروشیمی بندر امام.

بنابراین به نظر می رسد که در مجموع سهام 21 شرکت دیگر در سال جاری برای اولین در بورس و فرابورس عرضه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی