بازدید 14581

واکنش دولت وفاق به ابتکار قاهره درمورد بحران لیبی

دولت وفاق لیبی مخالفت خود را با ابتکارعمل جدید قاهره برای حل و فصل بحران این کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 06 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، خالد المشری، رئیس شورای عالی لیبی در سخنانی نسبت به ابتکارعمل جدید قاهره برای حل و فصل بحران این کشور واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: مخالفتمان را با هرگونه ابتکارعملی که برپایه توافق سیاسی نباشد، اعلام می‌کنیم. لیبی یک کشور دارای حاکمیت است و مداخله مصر در امور داخلی آن را محکوم می‌کنیم.

محمد قنونو، سخنگوی نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی نیز در این باره گفت: ما این جنگ را آغاز نکرده‌ایم، اما ما زمان و مکان پایان آن را تعیین می‌کنیم.

قنونو ادامه داد: دولت وفاق ملی لیبی وقت خالی برای تماشای بدعت‌گذاری‌های جنایتکاری جنگ (خلیفه حفتر) در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارد و نیرو‌های ما با قدرت و جدیت تمام به پراکنده کردن نیرو‌های فراری خلیفه حفتر ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهوری مصر، رئیس پارلمان در شرق لیبی و فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی این کشور امروز (شنبه) در کنفرانس خبری مشترک پس از نشست خود در قاهره، ابتکارعمل جدیدی را برای پایان دادن به بحران لیبی اعلام کردند.

عبدالفتاح سیسی در نشست خبری مشترک با عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق وابسته به نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر و خود خلیفه حفتر گفته‌اند، ابتکارعمل جدید قاهره این پیام را به جهانیان می‌رساند که باید خواست و اراده ملت لیبی درباره ثبات، حفظ حاکمیت و اتحاد کشور و مقدم قرار گرفتن منافع لیبی اجرایی شود.

ابتکارعمل جدید قاهره درباره حل بحران لیبی شامل پیشنهاد‌ها برای اعلام آتش‌بس در سراسر لیبی از روز دوشنبه هشتم ژوئن و تجدید فراخوان برای از سرگیری مذاکرات صلح در ژنو تحت نظارت سازمان ملل در قالب ۵+۵ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار