بازدید 15219

شکایات شیوه‌نامه بهداشتی مدارس رسیدگی می‌شود

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه‌ای برخلاف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کند، والدین و معلمان می‌توانند شکایات خود را به این وزارتخانه ارسال کنند که طی ۷ تا ۱۰ روز رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 05 June 2020

به گزارش «تابناک»، زهرا مظفر در گفت و گو با ایرنا درباره شکایت والدین و معلمان برای رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در مدارس برای برگزاری امتحانات در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: تاکنون شکایتی در این زمینه ارسال نشده است اما والدین و معلمان می توانند به سامانه شکایت آموزش و پرورش مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

وی با بیان این که به جز پایه نهم مابقی پایه ‌های تحصیلی به صورت مجازی امتحان می دهند، تصریح کرد: شیوه برگزاری امتحانات پایه اول دبستان در اختیار مدیر و معلم مدرسه است، اگر آنها به این نتیجه برسند که دانش‌آموزان، دانش کافی را در این پایه کسب کرده اند می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری امتحانات را برگزار کنند.

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با یادآوری این که چگونگی برگزاری امتحانات سایر پایه‌های ابتدایی به شورای مدارس واگذار شد، تصریح کرد: آنها می توانند در زمینه نحوه برگزاری امتحانات و حضور دانش آموزان تصمیم گیری کنند اما اگر در این زمینه هم مشکلی وجود داشت، می‌توانند شکایت خود را در سامانه یا پرتال شکایات آموزش و پرورش ثبت کنند.

مظفر همچنین درباره برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم اظهار داشت: دوره‌های متوسطه اول و دوم به جز پایه نهم و دوازدهم بقیه امتحانات سایر مقاطع الزاما غیرحضوری است، اگر احیانا مدرسه‌ای غیر از این عمل کند، والدین و معلمان می ‌توانند به سامانه شکایت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها دو مورد شکایت درخصوص اینکه مدارس با رضایت والدین امتحانات را حضوری برگزاری می کنند، ارسال شده است که آن هم از سوی آموزش و پرورش بررسی و مشکل حل شده است.

نوبت‌دهی در فرآیند ثبت‌نام

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش همچنین درمورد ثبت نام مدارس گفت: ثبت نام مدارس در پایه اول شروع شده و ثبت نام مقاطع هفتم و دهم نیز در تیرماه انجام می‌شود و بقیه پایه‌ها پس از اتمام امتحانات و کسب شرایط قبولی در امتحانات مدرسه آنها را به پایه بالاتر منتقل می‌کند و نیازی به حضور والدین نیست.

مظفر تصریح کرد: اما ثبت‌نام پایه‌های ورودی یعنی هفتم و دهم در واقع با حضور والدین انجام می شود که دستوالعمل ثبت نام به مدارس ابلاغ شده، از این رو مدارس باید وقت‌دهی کنند که ازدحام جمعیت صورت نگیرد و بحث انتتقال بیماری انجام نشود.

وی افزود: والدین متتقاضی در یک روز و یک ساعت نباید در مدرسه تجمع کنند، از مدیران خواسته شد که وقت دهی کنند تا به نوبت کار ثبت‌نام انجام شود. همچنین دانش‌آموزان ابتدایی که ثبت نام شده اند نیز در مرداد ماه طرح سلامت جسمانی آنها انجام می‌شود که نتیجه از پایگاه‌های سنجش به صورت الکترونیکی به مدارس اعلام می شود و دیگر نیازی به حضور والدین نیست.

رییس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: سال‌های گذشته والدین باید به پایگاه‌های طرح سنجش مراجعه می‌کردند و پس از دریافت نتیجه دوباره به مدرسه می رفتند اما امسال با سیستم الکترونیکی تهیه شد و سامانه به صورت هوشمند ثبت نام می کند، برای ثبت نام سلامت جسمانی نوبت دهی می شود و در آنجا نتیجه برای مدیر مدرسه ارسال می‌شود و نیازی به چندین مرتبه حضور والدین نیست.

مظفر خاطرنشان کرد: اگر والدین در روند ثبت نام با مشکل رو به رو شدند، می توانند از طریق سامانه ثبت شکایت یا به صورت حضوری به ستادهای مستقر در مناطق، استان‌ها و وزارتخانه مراجعه کنند، بی شک سازمان مراحل پاسخگویی را تا یافتن جواب اقناع کننده ادامه می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر