بازدید 37182
پیمانه اقتصادی

ثبت نام ۷ میلیون نفر در طرح فروش فوری ۲۵ هزار خودرو/ متوسط نرخ تورم ایران در ۳ دهه گذشته/ تصمیم جدید آلمان برای مقابله با تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چین پتانسیل احیای تقاضای نفت جهان را داراست، توافق عربستان و روسیه برای تمدید یک‌ماهه طرح کاهش تولید نفت، بازار جهانی تا پنج میلیون بشکه در روز کمبود نفت خواهد داشت، چه باید کرد نفت موجب عقب ماندگی کشور نشود؟، کاهش فروش خودرو در استرالیا و رشد طلا با افت ارزش دلار در بازار‌های جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 05 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چین پتانسیل احیای تقاضای نفت جهان را داراست، توافق عربستان و روسیه برای تمدید یک‌ماهه طرح کاهش تولید نفت، بازار جهانی تا پنج میلیون بشکه در روز کمبود نفت خواهد داشت، چه باید کرد نفت موجب عقب ماندگی کشور نشود؟، کاهش فروش خودرو در استرالیا و رشد طلا با افت ارزش دلار در بازار‌های جهانی را در بر دارد.

چین پتانسیل احیای تقاضای نفت جهان را داراست

مدیران اجرایی صنعت نفت به رویترز گفتند که دومین مصرف‌کننده نفت خام جهان، چین، می‌تواند در نیمه دوم ۲۰۲۰ به رشد تقاضای نفت جهان شتاب بدهد. این در حالی است که کشورهای بیشتری در حال بازگشایی اقتصاد خود پس از قرنطینه مبارزه با کرونا هستند. جیم برک‌هارد، معاون آی‌اچ‌اس مارکیت، می‌گوید: بازگشت سریع تقاضای نفت خام چین به ۹۰ درصد سطح تقاضای پیش از کرونا تا پایان ماه آوریل نقطه روشنی برای اقتصاد جهانی است. او اضافه کرد: وقتی شما این تقاضای نفت در چین را در نظر بگیرید (با توجه به اینکه چین اولین کشوری بود که تحت تأثیر منفی ویروس کرونا قرار گرفت و تقاضای نفت آن حدود ۴۰ دصد سقوط کرد) شتاب بازگشت تقاضای این کشور می‌تواند باعث خوش‌بینی در مورد ریکاوری اقتصاد و بازگشت تقاضای نفت در بازارهای دیگری مانند اروپا و آمریکای شمالی شود. طبق اعلام شرکت مشاور انرژی وود مکنزی، میزان مصرف نفت خام چین در نیمه دوم امسال می‌تواند با ۲.۳ درصد رشد به ۱۳.۶ میلیون بشکه در روز برسد. افزایش میزان حمل‌ونقل و مصارف صنعتی مهمترین عامل رشد تقاضای نفت هستند. به نقل از مهر؛ این شرکت مشاور همچنین اعلام کرد تا سه ماهه سوم امسال تقاضای بنزین چین از میزان تقاضای آن در ۳ ماهه سوم سال قبل هم فراتر می‌رود و با ۳ درصد جهش به ۳.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. همچنین مصرف سوخت دیزل هم در این دوره ۱.۲ درصد رشد کرده و به ۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

توافق عربستان و روسیه برای تمدید یک‌ماهه طرح کاهش تولید نفت

منابع آگاه می‌گویند روسیه و عربستان برای تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت تا یک ماه دیگر موافقت کردند. روسیه و عربستان توافق کرده‌اند که حداکثر کاهش تولید را توسط گروه اوپک‌پلاس تا یک ماه دیگر ادامه دهند. این منبع آگاه که در مذاکرات حضور داشته، گفته است برنامه های آتی در مورد طرح کاهش تولید نفت  بستگی به وضعیت بازار خواهد داشت. این منبع آگاه با بیان اینکه هنوز وزیر کشور به طور رسمی در این زمینه اظهارنظر نکرده است، گفت: «ما توافق کرده‌ایم که حداقل طرح کاهش تولید نفت تا یک ماه دیگر ادامه یابد و پس از آن با توجه به وضعیت بازار تصمیم‌گیری شود.» این منبع آگاه گفته است که وزرای انرژی روسیه و عربستان در ارتباط مداوم با همدیگر هستند. همچنین از آمارهای ماه می درباره کاهش تولید نفت نیز رضایتی ندارند.  این منبع آگاه گفته است دو کشور عربستان و روسیه تأکید کرده‌اند تا زمانی که سهم تعهدی کشورها درباره طرح کاهش تولید نفت اصلاح نشود، نشست بعدی اوپک برنامه‌ریزی نخواهد شد. یک منبع آگاه دیگر تأکید کرد: «تنها یک جلسه تکنیکال توسط کشورهای اوپک‌پلاس برای چهارم ژوئن برنامه‌ریزی خواهد شد که در آن اعضا درباره تأثیر ویروس کرونا بر بازارهای نفت بحث و گفت‌وگو خواهند کرد و پیش‌بینی‌های خود را برای ماه آتی مطرح می‌کنند.» 

بازار جهانی تا پنج میلیون بشکه در روز کمبود نفت خواهد داشت

الکساندر نوواک به خبرگزاری اینترفاکس گفت: در ماه جاری، بازار جهانی عرضه و تقاضای خرید نفت تعادل یافته است اما در ماه جولای (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد ماه) روزانه بین ۳ تا ۵ میلیون بشکه کمبود نفت وجود خواهد داشت. به گفته وزیر انرژی روسیه، خطر پر شدن مخاذن نفت جهان که در ماه آوریل بروز کرده بود، برطرف شده است و وضع بازار جهانی نفت بهبود یافته است و ما شاهد افزایش تقاضا برای خرید نفت هستیم و در ماه جاری عرضه و تقاضا متعادل می‌شود. به گفته نوواک، اگر در ماه جولای، رشد تقاضا و کاهش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس ادامه یابد، شاهد کمبود نفت در بازار خواهیم بود. وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر کشورهای عضو اوپک پلاس، تمدید توافق برای کاهش تولید نفت برای یک یا دو ماه دیگر را که در ماه‌های می و ژوئن اجرا می‌شود، مورد بحث قرار می‌دهند. وی افزود: در ماه آوریل سطح تقاضا برای خرید نفت در ماه آوریل گذشته بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. به گفته وی در ماه می، تا ۷ میلیون بشکه در روز مازاد تولید وجود داشت. 

چه باید کرد نفت موجب عقب ماندگی کشور نشود؟

داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد بیان کرد: نفت نباید موجب عقب ماندگی کشور شود بلکه باید کاری کرد که نفت موجب پیشرفت مملکت شود. کارهای زیادی می شود با نفت کرد، اول اینکه بجای فروش نفت خام و صرف در آمد حاصل از نفت در حوزه هزینه های جاری دولت می توان این ماده با ارزش را تبدیل به ارزش افزوده بالا کرد و سپس روی ریل صادرات قرار داد. فروش نفت خام تحولی در اقتصاد مملکت بوجود نخواهد آورد از اینرو باید کاری کرد که در آمدهای حاصل از نفت صرف توسعه زیر ساخت ها، افزایش تولید، گسترش صادرات و صدها کار خوب دیگر در اقتصاد ایران شود. اقتصاد ایران در سال های گذشته نه تنها منابع حاصل از فروش نفت را بلعیده بلکه از بانک های تجاری، بانک مرکزی و همینطور در سال های اخیر از مردم هم استقراض کرده است.

متوسط نرخ تورم ایران در ۳ دهه گذشته

بررسی آمارهای منتشر شده توسط مرکز آمار ایران درباره نرخ تورم نشان می دهد، متوسط نرخ تورم بلندمدت (سال های 1370 تا 1398) اقتصاد ایران نزدیک به 20 درصد بوده است.

ثبت نام ۷ میلیون نفر در طرح فروش فوری ۲۵ هزار خودرو

اجرای طرح فروش فوری 25 هزار دستگاه خودرو که از 4 خرداد تا 14 خرداد ماه آغاز شده بود به اتمام رسیده و درحال حاضر واحدهای راهداری، خودروسازان و ثبت احوال مشغول راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام کنندگان هستند. براساس آمار مقدماتی حدود 7 میلیون نفر در طرح فروش فوری 25 هزار دستگاه خودرو شرکت کرده اند.  البته این آمار با راستی آزمایی ریزش خواهد یافت و در نهایت با قرعه کشی واجدین شرایط خرید خودرو اعلام خواهند شد. البته سرپرست امور صنایع وزارت صمت اعلام کرده "اگر متقاضی در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده خودرو اطلاعات غلط ثبت کند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت". /تسنیم

کاهش فروش خودرو در استرالیا

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده از سوی اتاق فدرال صنایع خودروسازی در استرالیا در ماه گذشته، مه ۲۰۲۰ میلادی، ۵۹ هزار و ۸۹۴ دستگاه خودرو در این کشور فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی مه ۲۰۱۹ میلادی که ۹۲ هزار و ۵۶۱ دستگاه خودرو به فروش رفته بود، ۳۵.۳ درصد کاهش داشته است. به عبارتی دیگر با این که اوضاع فروش خودرو در استرالیا اندکی نسبت به ماه قبل از آن یعنی آوریل ۲۰۲۰ بهبود یافته اما همچنان وضعیت بحرانی را تجربه کرده و پیش رو دارد. طبق گزارش وب‌سایت ۷news، میزان فروش خودرو در بازار استرالیا در آوریل، ۴۸.۵ درصد سقوط کرده بود. همچنین به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، ماه گذشته میلادی کمترین میزان فروش خودرو در ماه مه در ۳۰ سال گذشته را به نام خود به ثبت رسانده است.

رشد طلا با افت ارزش دلار در بازارهای جهانی

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5.3 دلار افزایش نسبت به روز قبل به قیمت 1706 دلار و 10 سنت معامله شد. خبرگزاری رویترز نوشت: شاخص دلار در هفته جاری یک درصد کاهش یافته است. قیمت اونس جهانی با دلار رابطه عکس دارد زمانی که شاخص دلار افت می‌کند قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد. دلیل بالا رفتن قیمت طلا در شرایط کاهش ارزش دلار این است که کاهش قیمت دلار خرید این فلز گرانبها را برای صاحبان دیگر ارزها ارزانتر می‌سازد، بنابراین با افزایش تقاضا در بازار قیمت بالا می‌رود.

تصمیم جدید آلمان برای مقابله با تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از توافق اعضای دولت ائتلافی این کشور برای تخصیص ۱۳۰ میلیارد یورو دیگر به مقابله با تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا خبر داد. بخشی از این مبلغ شامل کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۱۹ درصد به ۱۶ درصد و تخصیص ۳۰۰ یورو به خانوار آلمانی در ازای هر فرزند خواهد بود. ۵۰ میلیارد یورو نیز به مقابله با تغییرات آب و هوایی و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتالی تخصیص یافته است. مرکل که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود گفت: واضح است که شرایط کنونی نیازمند پاسخی قاطع است. باید راجع به حفظ شدن شغل ها و حرکت رو به جلوی اقتصاد خود مطمئن شویم. اقتصاد آلمان در سه ماهه نخست امسال وارد رکود شد و انتظار می رود عملکرد بزرگ ترین اقتصاد اروپایی در سه ماهه دوم سال حتی از سه ماهه نخست سال نیز بدتر باشد. نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد افزایش پیدا کرده است و هفت میلیون آلمانی با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
نرخ تورمی که یکی از ملاک های محساباتی میزان خرید مردم هست کلا اشتباست.
مثلا اگه جنسی قیمتش دو برابر بشه. 1000 تومن بشه 2000 تومن.. و مردم خرید جنس رو نصف کنن مثلا 100 تا بشه 50 تا... اونوقت نرخ تورم میشه 50 درصد و نه صددرصد. مسخره تر از اینم داریم مگه..؟ طبیعی هست وقتی قیمت ها بالا میره قدرت خرید میاد پایین.. اینجوری دارن نرخ تورم رو پایین نشون میدن برای همینه مردم نرخ تورم رو خیلی بیشتر از اعدادی که دولت اعلام میکنه میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
در سال 1381 من خونه خودمو فروختم و بعد از یکماه قیمت خونه ام کاملا دو برابر شده بود که دیگه حتی توان خرید خونه خودمم نداشتم.
بعد12 سال بی خونه شدم
تورمش را زدن زیر بیست درصد.
Reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
در حال حاضر تحریمها نیست که تورم ایجاد کرده و این خود مردم هستند که از حرص و طمع دارند این بلا رو سر کشور میاورند . مردم دیگه مفتخور ی و رباخواری و قمار و بورس در ذاتشون رخنه کرده . الان از هر جمع ۵ نفره ۴ نفرشون میگن زمین بخریم تو شمال ۴ برابر میشه ، اونیکی میگه بورس پولم ۶ برابر شده نیهویی توی همین جمع زمین متری ۳ تومانی تو شمال رو میکنند متری ۱۰ تومان ، باید جلوی مردم رو بگیرند وگرنه هیچ کس مقصر نیست ، فقط و فقط ۱۰ درصد مردم ایران مقصرند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تورم میانگین ۲۰ درصد یعنی قیمت ها طی ۳۰ سال ۲۳۷ برابر شده. چون تورم چند سال میشه تورم سال به توان تعداد سال
یعنی تورم ۳۰ سال میشه ۱.۲ به توان ۳۰
وقتی این فرمول رو بدونین متوجه میشین اگر متوسط تروم ۱۹ درصد باشه به جای ۲۰ درصد به جای ۲۳۷ برابر قیمت ها ۱۸۴ برابر میشه یعنی این اعداد خیلییییییی زیادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
عزیز تورم از هزار کالا محاسبه می شود حتی اجناسی که به ذهنت نمی رسد و وقتی تقسیم در عدد بشود همین تورم است که میبینید
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
فرشاد جان، یک کمی مطالعه کن. طرز محاسبه تورم را یاد بگیر بعد کامنت بزار. وقت زیاد است عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
واقعا بازنشستگان تامین اجتماعی، چطور میتوانند با ماهی ۱/۶۰۰ تومان زنده بمانند ؟
چرا هیچ کسی پس از گذشت ۳ ماه از سال ۹۹ هنوز از دولت سوال نمی کند ؟
که چرا بدهی ات را به تامین اجتماعی نمی پردازید ؟
تا افزایش حقوق و همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشگری از اول فروردین ماه انجام گیرد ؟
این ظلم آشکار به ۴ میلیون خانواده سالخوردگان بازنشسته محترم را چرا تمام نمی کنید ؟
بهتر است بگویی متوسط نرخ تورم در ایران از سال 1350 تا الان 20 درصد است وقتی قیمت نفت افزایش یافت و امد در بودجه
اینجا سیاره دیگری است
اینجا ملت برای محصولات بی کیفیتی مثل خودرو سرودست میشکنند
اینجا تبلیغات برای فروش بی معنی است چون هرچه تولیدکنید مردم بدون توجه به کیفیت وقیمتش برای خریدش صف میکشند
اینجا بورس دربحرانی ترین شرایط بجای سقوط رکوردمیزند
اینجا قوانین وفرمولهای رایج اقتصاد مصداق پیدانمیکند
اینجا ایران است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بله من خودم ترجبح دادم بنز نخرم محصولات بی کیفیت سایپا رو بخرم چون خیلی بیفرهنگم و اصلا به انحصاری بودن بازار ربطی نداره و همش تقصیر مردمه همیشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بارها در این مورد تحلیل شده دوست عزیز. شما هرجای دنیا هر چی رو بدی 1 دلار و بدونی 2 ماه دیگه میشه 2 دلار، همه میرن میخرن تا 100% سود کنن. اینجا ایران است و با اکثر جاهای دنیا فرق داره، ولی نه بخاطر مردمش، بلکه بخاطر شرایطش که باید ببیند مسئول بروز این شرایط چیه.
محمد
| Malaysia |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
یکم اشتباه نوشتی دوست عزیز. اینجا کشوری هست که مردم مجبور هستند بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند. ...شما اگه ماشین نداشته باشی و بخوای ماشین بخری زیر ۱۰۰ میلیون مگه به غیر از این ماشین های داغون داخلی گزینه دیگری داری؟ مگه آپشن دیگه ای هم داری وقتی ۲ ساله میخوای ماشین بخری و بجز همین ها گزینه دیگری هم نداری. روز به روز هم میبینی بدتر میشه. یا باید نخری و درد نداشتن ماشین و سختی هاش رو بپذیری و یا باید از همین چیزاهای آشغال موجود در بازار یکی رو بخری. ایران کشور انتخابهای بین بد و بدتر است. مگه مرز رو باز کردن و آزاد گذاشتن که بشه آپشن بهتری داشته باشی برای خرید. حالا همین رو نگاه کن واسه همه چی و همه اقلام. یا نباید بخری که نمیشه و یا باید از همین داغون های داخلی یکی رو انتخاب کنی. اگرم خیلی روشنفکر باشی و نخری دو سال دیگه باید سه برابر بخری.
behi
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اشتباه نکن مردم دنبال این هستند پولشون بی ارزش نشه چون تورم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بهی جان، این که میگی مردم با این خرید ها میخوان پولسون بی ارزش نشه صرفا یک تحلیل مضحک و اشتباهه. بی ارزش همین خرید محصولات بی کیفیت باعث افزایش فروش تولیدات آن دو کارخانه شده و یک جورایی میشه گفت بله گفتن به سیاست های غلط اقتصادی کلان است. کمک به گرانی و تورم بیشتر و بی ارزش تر کردن پول است. ببینی جان من، نمیدونم چند ساله هستی، کوپن را یادته یا خیر. ولی من خوب یادمه. سیاست اقتصاد کلان جامعه از زمان جنگ و حتی قبلش به مردم آموزش داد که زمانی که نرخ ها رو به افزایش هست هجوم بیارید بخرید تا بعدا گرانتر نخرید!!!! در صورتی که منطق میگه آقا مقاومت کنید در مقابل نرخ های گران تا تولید کننده ضرر کند و لاجرم بعد از اونکه ضرر کردن نرخ را پایین می‌آورند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. اما تو ایران این تفکر عکسه و هر زمان صدای گرانی به گوش میرسه مردم برای خرید صف میکشند و هجوم می آورند حتی اگر احتیاج ندارند. این است تفکر مردمی که روی موج‌ها زندگی میکنند.

این رویه سالیان ساله که هست و جزیی از ژنتیک مردمشده و دولت مردان هم به خوبی ازین نقص استفاده میکنند.
تا زمانی که تفکر ما مثل امثال بهی هست همین آش و کاسه هست و نمیشه به گرانی ایراد گرفت چون عامل اصلی گرانی خود ما مردم سودجو هستیم.
یه سوال، نکنه این آمار رو خود خودروسازا بردن بالا که به خودرو ها رو کم بدن بیرون بعد بگن چون ثبت نامی زیاد بوده به کسی نرسیده! کی مسئول رسیدگی به این ادعاس؟ کجا چک و کنترل میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
احتمالش هست چون 7 میلیون خیلی زیاده با اون شرایط سختی که گذاشته بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
[آفرین
۷ تا ۸ میلیون ثبت نام شانس!!!!!!!
در سالهای ۷۵ تا ۸۰ موبایل نویسی یادتان هست؟
ان زمان هم قرعه کشی و خط موبایل و ۴۰۰ هزار تومان ثبت نام میکردند و ۸۰۰هزار تا ۱ میلیون در بازار ازاد!!!!!
۸ میلیون تحریک تقاضای خودرو!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
این سیاست تو ایران چندین دهه است جواب داده و خواهد داد
شک نکنید این سیستم ثبت نام و قرعه کشی وضعیت بازار خودرو رو بدتر میکنه. هفت نیلیون نفر ثبت نام کردن ولی 25هزارتاماشین میخان بدن. تکلیف بقیه که قرعه بنامشون درنیومده و مصرف کننده واقعی که توقرعه کشی انتخاب نشده ان چیه؟نتیجه اینکه هین افراد که مصرف کننده واقعی هم هستن و انتخابم نشدن و نیاز شدید به ماشین دهرن باید بازم به بازار ازاد ازاد مراجعه کنن. به نظر من خواستن ابروشو درست کنن زدن جفت چشماشو کورکردن جاش چشم مصنوعی گذاشتن.... خداوکیلی من پلاک جاری ندارم ماشینم ندارم ولی چون مطمن بودم از بین هفت میلیون محاله قرعه بنامم دربیاد اصلا ثبت نام نکردم و باید پول جورکنم از بازار هزاد بخرم. ماشالا به اینهمه تدبیر مسولین ...
میگن وارداتو ممنوع کردیم برای حمایت ازتولیدداخل. وقتی تقاضا بسیاربالاترازتولیدوعرضه است این نوع حمایت ازتولیدداخل چه معنایی میدهد.؟؟ صرفنظر ازاینکه اصل ممنوعیت واردات ومحروم کردن مردم ازخودروهای روز واینکه بگوییم مردم ایران نباید چیزی بیشتر از بدل (ونه حتی اصل) خودروهای 30-40 سال پیشو سواربشن اساسا توهین به ملت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تقاضای واقعی اتفاقا خیلی پایینه ولی افراد سودجو این تقاضا را به بازار سیاه تبدیل کردن
25 هزار خودرو هفت میلیون ثبت نام کننده یعنی احتمال زیر نیم درصد یعنی احتمال نزدیک صفر یعنی هفت میلیون نفر همه سر کارند ...
مردم ماشین خوب میخوان بهشون بی کیفیت میدن اونم با قرعه کشی...
چرا وقتي براي يك خودري بي كيفيت داخلي ٧ ميليون ثبت نام
مي كنن وبك خودروي خارجي دست دوم كه در كشورهاي همسايه ٧٠٠٠ يا ٨٠٠٠ هزار دلار تو ايران ٧٠٠ ميليون بايد چي گفت ؟ ايا اينا بفكر مردم هستن يا جيب خودشان یا ديگران؟
پاسخ ها
نعشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
خودشان
یک اشتباه که وزیر صنعت کرد واریز 50 درصد پول پیش خودرو را حذف کرد اینجوری هرکی پول هم نداشت برا فامیل و دوست و اشناها خودرو ثبت نام میکرد یک جورایی شانسشونو مردم با ثبت نام های زیاد بیشتر کردن ولی اگه شرط واریز 50 درصد از پول بود دیگه این قدر ثبت نام های الکی نمیشد
خیلی عجیبه هفت میلیون نفر
پس این همه نالیدن الکیه
من که فکر می کنم هر کس بیشتر داره بیشتر می ناله
تا این طرز تفکر در بین قاطبهٔ مردم حاکمه
که پولشونو تبدیل کنن
با توجه به محدودیت منابع و ذخایر
و حجم بالای پولهای سرگردان
سونامی تورم سرسام آور
و گرانیهای وحشتناک
و بدبختیهای بیشتر دور از انتظار نیست .
جامعه ای سالم محسوب میشه
که افراد اون
به فکر هم و جامعه شون باشن
نه فقط خودشون را ببینن
و بفکر خودشون باشن
و منافع ملی رو
فدای منافع و حرص و طمع خودشون بکنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
داداش پول ایران داره تضعیف میشه...میفهمی
من گفتم اگه قراره برسه دست مصرف کننده واقعی باید علاوه بر شرایط گفته شده این دسه تا شرطم میزاشتن.
1. افراد بالای 30 سال
2. عدم ثبت نام خانمهایی که ازدواج کردن
3. واریزی کل پول خودرو
چون پول دریافت نمیشه همه ثبت نام کردن و اکثرا واسه دلالیه. کسی که تو 30 سالگی ماشین نداره واقعا دلال نیست مصرف کننده واقعیه. باور کنین مصرف کننده واقعی حداکثر 100 هزار نفر بیشتر نیست تو کشور
پاسخ ها
نعشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
گفته های شما بررسی میشه، چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
آفرين دقيقا
خودروساز ومسولين ميبيند وقتي يك جا 7 ميليون نفر براي خودرو ثبت نام كرده اند شما باشيد قيمت پرايد را تا 90 ميليون بالا نمي بريد از ماست كه بر ماست
7000000÷25000=280
از هر 280 متقاضى 1 نفر برنده ميشود...!!!
پاسخ ها
نعشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آفرین ریاضی ۲۰
افای ربیعی فروروین فرمودند بنزین سفر باشد برای تعطیلات تابستانی
خبری نیس؟
به نظرتون بزرگترین ین خودروسازهای جهان در اروپا، آمریکا و آسیا با محصولات باکیفیت جهانی شون مشتری میلیونی دارن؟اونم تو ده روز ثبت نام؟ تازه شک نکنید تعداد زیادی نتونستن ثبت نام کنن...
آقا اگه به اندازه تقاضا مردم نمیتونید خودرو تولید کنید خب خودرو وارد کنید.اکثر کمپانی های خودرویی که در ایران تولید می کردند جمع کردن رفتن به جای اونها ظرفیت تولید ایران خودرو و سایپا بالا نرفته درسته بعضی از مردم برای خرید و فروش و دلالی میخوان خودرو ثبت نام کنن ولی خیلی از مردم نیاز دارن به خودرو و برای مصرف شخصی میخوان بعضی هاشون میخوان با خودرو خریداری شده در تاکسی های اینترنتی کار کنن
پاسخ ها
نعشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
چشم
وقتی معیارها و هدف غایی مادیات میشه
این میشه که
اگر فردا روزی خواستن
برای هر چیزی بازار ثبت نام راه بندازن
صف تشکیل میشه
و اهدافی که بخاطر اونا انقلاب شد
جایگزین چیزایی میشه
که زمینه ساز انقلاب شد .
همه جاي دنيا فروش خودرو بسيار كم شده ايران برعكسه، مشتري بايد التماس كنه...
تورم از 1000 درصد هم بالاست
برای مثال زمین صد متری که سال 70 حدود 80000 تومان بود اکنون 800000000 میلیون یا 1000000000 تومان است .
خونه ای که 100000 تومان بود اکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومانه !!!!!!!!!!!!!
بقیه موارد هم همین طور.
پاسخ ها
نعشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
خوب شد که شد چی میگی تو
این تورم نیست توهم دولتی و سیستمی هست.کشوری که اعلامی خودش برای خط فقر 4/5 میلیون ولی حقوق 2 میلیون تکلیف روشن هست.
حتی اگر نصف 7 میلیون نفر نیاز واقعی باشه که به نظر من همه نیاز واقعیه در بهترین شرایط خودرو سازهای داخلی 1/5 میلیون خودرو در سال تولید میکردند یعنی اگر نیاز جدد هم نباشه حداقل3/5 سال طول میکشه که به نصفم متقاضی ها خودرو بدهند . این چه حمایت از تولید داخله... عدم واردات چیزی که ندارید هم از اصوله ....؟
ماشین را سه ماه بعد تحویل می دهند_ تازه اگر بدهند - باز میگن تحویل فوری!!
مگه همه چیز خودرو هست . شما خبرنگارها هم مقصرید . چونکه به گرانی ها در بخش های دیگر توجه ندارید
اینجانب در سال 1396 یک خودرو تندر پلاس در نمایندگی ایران خودرو زرند ثبت نام کرده ام و اکنون پس از گذشت نزدیک به 3 سال از زمان ثبت نام، خودرویی دریافت نکرده ام.
پیگیری بنده از طریق نمایندگی، تلفن، ایمیل و پیامک و سایر ارتباطات مجازی و غیر مجازی تا کنون حاصلی نداشته است . لذا از سایت محترم خواهشمندم که صدای مرا به گوش مسئولین برسانید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار