بازدید 21309
۲
روحانی:

افتتاح‌ها پاسخ محکمی به آمریکای جنایتکار است

رئیس‌جمهور با اشاره به تظاهرات سراسری در آمریکا به‌دلیل تبعیض نژادی، گفت: رفتار دولت آمریکا و کاخ سفید را که فرمان این جنایات را صادر می‌کند، به‌شدت محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 04 June 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از فارس حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور،‌ پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 15 خرداد) در آیین بهره‌برداری از چند پروژه ملّی وزارت نیرو، با اشاره به نهضت امام خمینی و 15 خرداد گفت: مردم می‌دانند ۱۳ خرداد در سال ۴۲ روز عاشورا بود و امام(ره) در آن روز سخنرانی بسیار مهمی را در مدرسه فیضیه قم مطرح کردند.

وی ادامه داد: فردای آن روز در منزل ایشان سخنرانی‌های مهمی ایراد شد و شب ۱۵ خرداد امام دستگیر شد و ایشان را به تهران آوردند و به زندان منتقل کردند. صبح زود مردم در قم، تهران و شهرهای دیگر مطلع شدند که مرجع بزرگ تقلید آن‌ها و رهبر بزرگ نهضت اسلامی را برخلاف همه قوانین دستگیر کرده و تصمیم رژیم این بود که برای امام در دادگاه حکم زندان بسیار طولانی را تدارک ببینند.

رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه مردم از صبح روز ۱۵ خرداد به صحنه آمدند، خاطرنشان کرد: من آن زمان در قم بودم و به یاد دارم که موقع طلوع آفتاب از مدرسه به سمت منزل امام آمدیدم و یک اجتماع شکل گرفت. به‌همراه مرحوم حاج مصطفی خمینی حرکت کردیم و با جمعیت زیادی به سمت صحن بزرگ حضرت معصومه رفتیم و آنجا مملو از جمعیت شد.

وی ادامه داد: زمانی که در صحن حضرت معصومه تجمع شده بود، زنان قم با شمشیر وارد صحن شدند و شعارشان «یا مرگ یا خمینی» بود.

روحانی با اشاره به درگیری‌های پس از تجمع در حرم حضرت معصومه و کشتار مردم توسط رژیم ستم‌شاهی گفت: حادثه ۱۵ خرداد حادثه معمولی نبود. شاید کسی فکر نمی‌کرد به خاطر دستگیری رهبر نهضت و مرجع بزرگ شیعیان اینچنین حرکتی در سراسر ایران شکل بگیرد و مردم در راه نهضت ایثار و فداکاری کنند.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد در واقع به‌معنای حضور مردم در صحنه و ایثار مردم برای انقلاب و فداکاری مردم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح چند پروژه ملّی گفت: امسال سال جهش تولید است. ما به دلیل کرونا با مشکلات جدیدی در صحنه اقتصاد مواجه شده‌ایم.آمار مصرف بالای برق اگر به این معنا باشد که در بخش صنعت مصرف بالا رفته، علامت خوبی است. البته باید در شرایط گرما و تابستان، مصرف را کنترل کنیم، ‌امّا در شرایطی که فعالیت اقتصادی همه کشورها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده، که البته ما نیز مشکلاتی داریم، مردم به خوبی ما را یاری کردند و کمک کردند و دست هم در روزهای سخت گرفتند.

روحانی با بیان اینکه امسال شرایط خاصی داریم و نباید بگذاریم برق مردم قطع شود،‌گفت: تا پایان سال ۱۸ واحد نیروگاه افتتاح خواهد شد و این دلگرم‌کننده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این افتتاح‌ها پاسخ قاطعی به آمریکا و اسرائیل جنایتکار است که در طول تاریخ علیه ملت ما و نشاط مردم ما تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که آمریکا در یکی از بدترین وضعیت تاریخ این کشور قرار دارد و می‌بینیم چه ظلم بزرگی به سیاه پوستان این کشورمی‌شود.

وی ادامه داد: ماجرای جورج فلوید به عنوان یک ماجرای جهانی، داستان عجیبی است و رابطه انسان‌‌ها با هم را می‌رساند. همچنین نشان می‌دهد که ما هنوز تا رسیدن به تمدن جهانی و بشری که مورد توجه انبیاء ‌و پیامبر عظم‌الشأن اسلام بوده بسیار فاصله داریم.

روحانی با بیان اینکه با مردم آمریکا اظهار همدردری می‌کنیم، گفت: رفتار دولت آمریکا و کاخ سفید را که فرمان این جنایات را صادر می‌کند، به‌شدت محکوم می‌کنیم.

رئیس‌جمهور، انجیل را کتاب مقدسی دانست که مردم را به صلح و آرامش دعوت می‌کند و افزود: انجیل کتابی نیست که فرمان قتل بی‌گناهان را صادر کند. شرم‌آور است رئیس جمهوری که می‌خواهد علیه ملتش اقدام کند دست به کتاب آسمانی می‌برد و این باعث خشم همه ادیان ابراهیمی است. چون کتاب مقدس برای ما هم مقدس است و ما هم به انجیل و عیسی مسیح احترام می‌گذاریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا مسولان ما کاری انحام می دهند زود وصلش می کنند به آمریکا . کارخانه افتتاح می شود می گویند پاسخی است به آمریکا می خواهند جلو بی ثباتی مالی بگیرند می گویند پاسخی است به آمریکا یعنی اگه آمریکا نباشه شما همین محدود وظایف خودتون را هم انجام نمی دهند ؟
درود بر کشوری که نفت داره گاز داره منابع داره موقعیت ژئوپلیتیک داره سازمان های پول دار مثل... ولی مردمش نون ندارند بخورند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر