بازدید 10517

قطر: تحریم‌ها امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند

نماینده دائم قطر در سازمان ملل در بیانیه‌ای ارسالی به شورای امنیت، کشور‌های تحریم کننده قطر را به نقض قوانین بین المللی و تحریم قطر بدون توجه به تبعات آن بر امنیت و ثبات منطقه متهم کرد.
کد خبر: ۹۸۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 30 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کشور قطر با وارد کردن انتقاد‌های تازه از برنامه تحریم‌هایی که همسایگانش علیه آن در پیش گرفته‌اند درباره خطر‌های این تحریم‌ها برای همه منطقه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این سخنان را «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» فرستاده دائم قطر نزد سازمان ملل در بیانیه‌ای به شورای امنیت درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه برگزار کرده بود بیان داشت.

دیپلمات قطر با اشاره به تاکید شورای امنیت بر اهمیت پیشگیری از درگیری در چارچوب تعهد به اقدام جمعی برای رهایی مردم در سراسر جهان از رنج‌ها و ویرانی‌های ناشی از درگیری‌ها و ترویج صلح و امنیت بین المللی گفت: «دوحه متاسف است که این رویکرد در موارد متعددی رعایت نشده است در حالی که کمپین تحریم قطر در پنجم ژوئن آینده وارد پنجمین سال خود خواهد شد».

او افزود: «کمپین تحریم قطر به بهانه‌های ساختگی و دروغین و بدون هیچ گونه نگرانی از عواقب فاجعه آمیز آن برای امنیت و ثبات منطقه تحمیل شده است در زمانی که منطقه عربی شاهد بحران‌ها و درگیری‌های بسیاری است و باعث رنج فراوان شده است».

قطر کشور‌های تحریم کننده را متهم کرد که آن‌ها مسیری را انتخاب کردند که نقض مفاد حقوق بین الملل است و با جهت گیری‌های جامعه جهانی مغایرت دارد، به جای اینکه به دنبال مشارکت در حل و حل این بحران‌ها و دلایل اصلی آن‌ها باشند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود سه سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر