بازدید 41699
ترکان در گفت‌گو با «تابناک»:

انتخابات 1400 به همان سبک و سیاق انتخابات 98 خواهد بود/ رئیس‌ دولت سیزدهم یک اصولگراست

بسیاری از کنش گران و تحلیلگران سیاسی، معتقدند که پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 مقدمه ای بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 است و با توجه به پیروزی قاطع اصولگرایان از هم اکنون هم می توان پیش بینی کرد که دولت آینده 8 سال بعد از سلطه اصلاح طلبان و اعتدالیون؛ یک دولت اصولگرا خواهد بود...
کد خبر: ۹۸۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 29 May 2020

انتخابات 1400 به همان سبک و سیاق انتخابات 98 خواهد بود/ رئیس‌ دولت سیزدهم یک اصولگراست

انتخابات مجلس یازدهم به پیروزی های پی در پی اصلاح طلبان در انتخابات های مختلف از سال 92 پایان داد و برای اولین بار بعد از 6 سال قاطبه اصولگرایان پیروز بی چون و چرای انتخابات لقب گرفتند تا جایی که اکنون ترکیب مجلس را بیش از 80 درصد چهره های منتسب به جریان اصولگرایی تشکیل می دهند و کمتر از 20 درصد آن ترکیبی از مستقل ها، اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هستند.

به گزارش «تابناک»، بسیاری از کنش گران و تحلیلگران سیاسی، معتقدند که پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 مقدمه ای بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 است و با توجه به پیروزی قاطع اصولگرایان از هم اکنون هم می توان پیش بینی کرد که دولت آینده 8 سال بعد از سلطه اصلاح طلبان و اعتدالیون؛ یک دولت اصولگرا خواهد بود.

با توجه به اینکه تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کمتر از یکسال زمان باقیمانده و کشور از نیمه دوم امسال به طور جدی وارد مباحث انتخاباتی برای تعیین رئیس دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه 1400 می‌شود صحبت‌ها و اما و اگرهای زیادی در این خصوص وجود دارد که جست و گریخته توسط کارشناسان سیاسی مطرح می‌شود.

 در همین خصوص صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته بود در 1400 یک شخصیت تندرو یا خود آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود او گفته بود که اصلاح‌طلبی تمام شده‌ است و دلیل این تمام شدن اصلاح‌طلبان را هم باخت سنگین آنها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قلمداد کرده بود.

ناصر ایمانی کارشناس اصولگرا نیز خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم که اکثریت آنها الان در اختیار طیف اصولگرا هستند گفته بود که اصولگرایان در مجلس یازدهم معتدل نباشند انتخابات 1400 را از دست می‌دهند.

 او گفته بود که اینکه بنده می‌گویم مجلس یازدهم آرام خواهد بود به این معنا نخواهد بود چند نفر از نمایندگان در مجلس سر و صدا نخواهند داشت این رویکرد قطعا وجود دارد، ولی مسیر مجلس را تغییر نخواهد داد. بنابر این اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توأم با درگیری و تنش برای جامعه است مسلما در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اقبالی با آنها نخواهند داشت.

در این زمینه، «اکبر ترکان» عضو ارشد حزب و مشاور سابق «حسن روحانی» با خبرنگار «تابناک» گفت‌وگو کرده است. وی در این گفت و گو پیرامون انتخابات 1400 و پیروز احتمالی این انتخابات اظهار کرد: من معتقدم که 1400 هم مثل مجلس گذشته خواهد شد. چون در انتخابات دوره یازدهم مجلس کاندیدایی که از لحاظ فکری به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر بودند تأیید صلاحیت نشدند. بنابر این در نتیجه رقابت فقط بین اصولگرایان بود. لذا آنها در رقابت فرصت نداشتند چون نامزدهای آنها عموماً رد صلاحیت شد.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از 1400 هم همین پیش‌بینی را می‌کنید، تصریح کرد: من معتقدم الان مشی شورای نگهبان این است که در واقع خودش انتخاب می‌کند و بعد از مردم تأییدیه می‌‌گیرد. این نمایندگانی که در مجلس حضور دارند انتخاب شورای نگهبان هستند و مردم فقط این انتخاب را تأیید کردند و رقابت به معنای عادی و متعارف نبوده است.

مشاور ارشد سابق رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که قبلا انتخابات ریاست  جمهوری فضایی متفاوت‌تر از انتخابات ریاست جمهوری داشته است آقای روحانی و آقای عارف در سال 92 حضور داشتند و در سال 96 آقای جهانگیری و آقای هاشمی‌طبا به همراه آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب به رقابت پرداختند، بنابر این به نظر می رسد اکنون بزرگ‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان همان سرمایه‌اجتماعی باشد، گفت: من معتقدم که انتخابات ریاست جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت.

ترکان در پاسخ به این سئوال که منظورتان از اینکه انتخابات ریاست جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود، چیست؟ خاطر نشان کرد: منظورم این است که پیروز این انتخابات هم اصولگرایان هستند و از هم اکنون می توانم بگویم که ریاست جمهوری سیزدهم به اصولگرایان خواهد رسید.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، بسیاری از کارشناسان سیاسی و تحلیلگران اعتقاد دارند که پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال 98، مقدمه ای بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است. اصولگرایان بواسطه عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان در دولت، مجلس و حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اکنون سکان قدرت را در قوه مقننه با اقتدار به دست گرفته اند و بسیاری همین امر را دلیلی بر پیروزی احتمالی آنها در انتخابات خرداد 1400 برای انتخابات رئیس جمهور سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی می دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۴۷
در ۱۴۰۰ باانتخاب فتاح مثلت ( فقر ) تکمیل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
یادتان باشد که ترکان یک اصلاح طلب است.
مشاور روحانی است
شماها تحمل حرف حق از خودتون رو هم ندارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
باشه بابا شما که 7 سال گند زدید به کشور بهتر است کلا حرف نزنید تا بیشتر مردم رو جریح نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خدا کند تا تند رو ترین ها
و خشن ترین ها
و غیر منطقی ترین
اصولگرایان
برنده رئیس جمهوری ۱۴۰۰ شوند
علی
| Turkey |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
‏از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، یکی رئیس قوه مجریه شد
یکی رئیس قوه قضائیه
یکی رئیس قوه مقننه
یکی معاون اول رئیس جمهور و آن یکی هم نماینده مجلس
زیبانیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مگرآقای روحانی وتیم ش مانند نوبخت ، مردم را زیر سخت ترین تصمیمات نابخردانه اقتصادی قرار نداده اند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نوبختو خوب اومدی دمت گرم یادته هی میومد می گفت
انضباط مالی انضباط پولی.
شما اصلاح‌طلبان تا یک مشت محکم از مردم نخورید درست‌ نمیشید
هدف اصلاح طلبان فقط پاشیدن بذر ناامیدی در بین مردم است اینکه آینده هم مثل گذشته است این که شما هیچ کاری از عهدتون برنمیاد این که تغییر امکان‌ناپذیر است که مردم در معادلات قدرت هیچ نقشی ندارند انگار در طی چهار سال این همه اتفاقات کوچک و بزرگ در مملکت نیافتاده و دوبار ما اعتراضات توده‌های مردم را داشتیم در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و در اسفند ۹۸ هم مردم به این جماعت اصلاح طلب نه بزرگی گفتند ضمن اینکه با یک انتخابات حدوداً ۲۰ درصد یک مجلس اصولگرا تشکیل شده و این مردم آن بر اساس همان شعار اصلاح طلب و اصولگرا دیگه تموم ماجرا دارند تصمیم میگیرند ولی باز این آقا داره حرف های تکراری و ناامید کننده را در جامعه پمپاژ می کند
فکر نمیکنم با شرکت نکردن هواداران طیف اصلاح طلب بشه اسمشو پیروری گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چرا میشه متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نا امیدی هواداران از کاندیدا های خود
خودش به معنای نا کارامدی آن کاندیداها
و پیروزی طرف مقابل است.
فهمیدنش خیلی سخت نیست
اقای ترکان خیلی زحمت کشیدیداز این پیش بین تان
میخواهید من به شما بگویم حتی چه شخصی هم است .
من که رای نمیدم. کار دارم یا خونه؟ ازدواج و بچه دار شدن که پیشکش. رای بدم که چی؟
ريس دولت سيزدهم در صورت احراز صلاحيت كسي نيست جز محمود احمدي نژاد
رییس‌جمهور هیچ کاره است الان نوبت به یک نخست وزیر هیچ کاره باید برسد تا مدتی هم مردم سرگرم آن باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
واسه همین بود سال 92 و 96 خودتون رو جر دادید؟ سال 88 هم جای خودش دارد
من رای نمی دم

همش مال خودتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نده به درک اسفل السافلین سال 96 هم نباید رای می دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
تابناک جان نظرهای خیلی ملایم تر از ناشناس 22:02 رو تایید نمیکردی حالا چت شده
از حالا ضمینه را برای رئیس جمهور اصولگرا با تبلیغ و تحلیل آماده کردن ،نشان از بی اطلاعی سیاسی واجتمایی است،
یکبار در شرایط عالی اقتصادی آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد ،اگر میتوانستید ،ادامه می یافت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اگر شرایط عالی بود کاندیدای دولتیها مقامی بهتر از پنجم پیدا می کرد.
4 سال دیگه هم باز با تبلیغات میگن دوران روجانی بهترین دوران بوده است.
آقای ترکان چشم بسته غیب گفتی....مگه قراره شورای نگهبان یک اصلاح طلب رو رییس دولت کنه؟ اونم در موقعیت استثنایی که سال آینده برای یکدست کردن سه قوه وجود دارد.
دروغ نگویید ... اگه کشور میخواد سرمایه اجتماعی رو از دست نده باید شورای نگهبان دکتر احمدی نژاد رو تایید صلاحیت کنه ...در غیر اینصورت من دیگه اعتماد نخواهم داشت . چون دیگه سرمایه اجتماعی نخواهیم داشت.
هر گاه ۲۰ در صد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند قطعا تندروها برنده انتخابات خواهند شد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
درست می فرمایید اما تا الان که اصلاح طلبان با رای بالا ریاست جمهوری ومجلس را در دست داشته اند چه کاری برای مردم انجام دادند؟؟؟؟
صد درصد رئیس جمهور اصولگراست به شرطها وشروطهااگر و شرطش اینه که شورای محترم نگهبان همکاری لازم را به مانند انتخابات مجلس بکند و نامزدهای اصلاح طلب را حذف کند
جناب تركان بايد بداند مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهورى ١٤٠٠ كمتر از ٤٠ درصد خواهد بود فرقى هم نمى كند چه كسى از جناح اصولگرا عنان قوه مجريه را در دست بگيرد !!!!
این که با چند نفر مصاحبه میکنید و بعد نظر خودتون رو بعنوان تحلیل نهایی ارائه میکنید اسمش نه مصاحبه هست نه تحلیل؛ اسمش میشه مصادره به مطلوب. اگه هنوز هم نمیخواید متوجه بشید که اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم حداقل از آبان به بعد و حداکثر از ۸۸ به بعد دیگه در عمل وجود و معنی نداره، تقصیر مردم نیست، تقصیر خودتونه. از اون موقعی که باید حرف مردم رو میشنیدید خیلی وقته که گذشته و الان فقط تو دروغ خود ساخته خودتون دارید با شخصیت های خیالی و دلایل خیالی تر مسابقه میذارید.
به نظرم تحلیل آقای ترکان درست نیست. مردم در این یازده ماه به عملکرد مجلس اصولگرا نگاه می کنند. اگر خوب بود آن وقت به رئیس جمهور اصولگرا رأی می دهند. اگر مجلس جنجالی و بی خاصیت باشد به دنبال یک چهره ی جدید ، خارج از دو جناح اصلی می روند.
خخخ
پیروزی ؟!!!!!!
ان شاء الله رئیس دولت یازدهم یک فرد انقلابی باشه.
انقلابی یعنی کارآمد.
انقلابی یعنی با فساد چپ و راست برخورد کنه و اهل باندبازی نباشه.
امیدوارم همچین شخصی نامزد بشه و مردم بهش رای بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
گشتیم و نیافتیم
و نگرد که نبست
شب بخیر
انتخابات هیچ تاثیری در زندگی و اقتصاد مردم ایران ندارد.تابحال هر دوره چه ریاست جمهوری و چه مجلس بدتر از دیگری عمل کرده اند مردم هر دوره آرزوی ریاست جمهوری قبلی را دارند.کلا بعد از سال ۸۴و جدال با آمریکا بر سر انرژی هسته ای داشتن رفاه و آرامش برای مردم به آرزو تبدیل شده
در دوره آقای خاتمی هم همین بود.
مجلس اول همه دوم خردادی بودند و مجلس دوم همه راست بودند
شورای شهر اول همه دوم خردادی بودند و دومین شورای شهر که نظارت شورای نگهبان هم نبود و مجری خود دولت آقای خاتمی بود همه آباد گران شدند که آقای احمدی نژاد سر کار آمد.
جابجایی نخبگان در کشور ما به صورت منطقی صورت می گیرد.
البته بازنده ها همیشه می گویند که به ناداوری داور باخته اند.
عجیب است یک اصلاح طلب با انصاف صحبت می کند.
بنده در هیچ انتخاباتی هم شرکت نمی کنم،هر کسی هم رئیس جمهور بشه برام هیچ فرقی نداره،خروجی مدیریت آقایان از همه ی جناح ها و...همینه که می بینید،کار رسیده به جایی که فروش قسطی قابلمه نسوز،تو صدا و سیما تبلیغ میشه،قرار بود چی بشه،چی شد.نه توهین کردم،نه افترا و نه فینگلیش داره،سانسور چی با ثبت نظر بنده،لطفا مردانگی یا خانومیتو ثابت کن.
خب اصول گرا باشد یا نباشد ماست کیلو چند؟
خب اگر قرار بر اين باشد كه باز اكثر مردم شركت نكنند معلوم است نتيجه چه مي شود!
دیگه وارد مراحل جدید پروپاگاندا و فرافکنی شدید به سلامتی
هیچ کس رای نداده شما چی دارید برای خودتون میگید ؟؟؟
البته در واقع از اول هم نمایشی از دمکراسی بوده انتخابات تو این مملکت
موفق باشید !!!
رای معنا ندارد
برنده انتخابات 1400 اصول گرایان هستند چون اکثریت رای نخواهند داد مثل انتخابات 98.
چون انتخاب بد برای جلوگیری از انتخاب بدتر جواب نداده است.
تا اون موقع کی مرده کی زنده
رای کجا بود دادا جون مگه دیگه کسی امید داره به شماها
خدا رو شاکرم که از 88 به بعد رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
احسنت سلطان
بهتر است اقای ترکان بداند که اصلاح طلبان با تاریخ پیوستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار