بازدید 10867

احتمال عفو قاتلان خاشقچی تحت فشار سعودی

پژوهشگر و فرزند یکی از زندانیان مشهور سعودی، احتمال داد که پسر «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی، تحت فشار مقامات سعودی قاتلان پدر خود را بخشیده باشد.
کد خبر: ۹۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 26 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روزنامه «واشنگتن پُست» در یادداشتی به قلم «عبدالله العوده» پژوهشگر سعودی و فرزند «سلمان العوده» زندانی مشهور عربستانی، احتمال داد که پسر «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی، تحت فشار مقامات سعودی قاتلان پدر خود را بخشیده است.

پیشتر، «صلاح خاشقچی» یکی از پسران روزنامه‌نگار مقتول سعودی در بیانیه‌ای در حساب کاربریش در شبکه توئیتر اعلام کرد که قاتلان پدرش را عفو کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره» به نقل از واشنگتن پست، دادگاه عالی سعودی و «محمد العیسی» وزیر دادگستری سابق این کشور در خصوص قتل جمال خاشقچی اقرار کرده بودند که طبق قانون سعودی، حتی افراد خانواده نیز نمی‌توانند از مقتولانی که به این شکل کشته شده‌اند، بگذرند.

در این ارتباط، «خدیجه چنگیز» نامزد جمال خاشقچی در واکنش به خبر بخشش قاتلان نامزدش، در حساب کابری خود در توئیتر نوشت: «کسی نمی‌تواند قاتلان خاشقچی را ببخشد چون او با حیله و نیرگ کشته شده است».

عبدالله العوده در این باره گفت که خانواده جمال خاشقچی درست مانند خانواده‌هایی که دولت سعودی آنها را تحت فشار قرار داده، از وضعیتی مشابه برخوردارند و وضعیت این خانواده هیچ فرقی با دیگر خانواده‌ها ندارد.

العوده با اشاره به موارد مشابه در عربستان سعودی و با استناد به اعضای خانواده خود گفت که هفده تن از اعضای خانواده‌ و نزدیکانش به علت فشار سعودی بر آنها و همچنین پدر وی که در زندان به سر می‌برد، از سفر به خارج منع شدند.

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی ترور شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر