بازدید 12040
۲
یک ماه زمان برای آماده سازی مجدد باشگاه‌ها؛ استارت با فولاد - استقلال

۲۹خرداد اولین بازی لیگ برتر ایران درآغاز مجدد

اگرچه زمان آغاز تمرینات تیم‌ها از روز سوم خرداد خواهد بود، اما آن‌ها برای استارت کار باید اولا زمین تمرین خود را ضدعفونی کنند و سپس تست کرونا را انجام بدهند
کد خبر: ۹۷۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 19 May 2020

فدراسیون فوتبال ایران سرانجام و در پی مجوز ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، در نامه‌ای به باشگاه‌ها اعلام کرد که از روز شنبه می‌توانند تمرینات تیمی خود را آغاز کنند و اولین بازی نیز بعد از تعطیلات حدود چهارماهه، روز ۲۹ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در نامه‌ای که حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ و سرپرست فدراسیون آن را امضا کرده و به مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران، ریاست هیات فوتبال تهران و مدیران عامل باشگاه‌ها ارسال کرده، زمان آغاز تمرینات و مسابقات مشخص شده و همچنین الزاماتی بهداشتی برای تمرین و بازی در نظر گرفته شده است.

در این نامه آورده شده که زمین‌های تمرین باید به صورت کامل ضدعفونی شوند و همچنین باشگاه‌ها از بازیکنان خود تست استاندارد کرونا را بگیرند و نتایج این تست را به ستاد کرونا یا ایفمارک تحویل بدهند تا برای شان مجوز صادر شود. در بند دیگری آورده شده که فراخوان برای حضور بازیکنان و کادرفنی، برعهده باشگاه است.

۲۹خرداد اولین بازی لیگ برتر ایران درآغاز مجدد

اما نکته اصلی اینجاست که زمان شروع تمرینات برای تیم‌های لیگ برتری از روز سوم خرداد (شنبه آینده) اعلام شده و اولین بازی نیز روز ۲۹ خرداد بین تیم‌های استقلال و فولاد برگزار خواهد شد اما هفته بیست و دوم از روز ۲ تیر ماه آغاز می‌شود و ۱۶ تیم لیگ برتری به مصاف حریفان می‌روند. در واقع ۳۰ روز فرصت برای انجام تمرینات در اختیار باشگاه‌ها قرار داده شده است.

اما مسابقات لیگ دسته اول، دسته دوم و دسته سوم با تاخیری بین دو تا ۱۲ روزه آغاز می‌شود. در پایین این جدول زمان بندی آورده شده که پروتکل‌های بهداشتی به زودی در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهند گرفت.

نکته مهم این است که اگرچه زمان آغاز تمرینات تیم‌ها از روز سوم خرداد خواهد بود، اما آن‌ها برای استارت کار باید اولا زمین تمرین خود را ضدعفونی کنند و سپس تست کرونا را انجام بدهند و نتیجه آن را در اختیار ستاد کرونا قرار بدهند که تنها در این صورت مجوز تمرین برای شان صادر می‌شود؛ باید دید باشگاه‌ها چه زمانی این تست را انجام خواهند داد و نتیجه آن به چه شکلی خواهد بود.

آخرین بازی لیگ برتر ایران روز‌های هشتم و نهم اسفند برگزار شد که در آن پرسپولیس تنها مدعی بود که پیروز شد و اختلافش را با تیم‌های رقیب بیشتر کرد. استقلال و تراکتور به گل گهر و پارس جنوبی باختند و سپاهان نیز در دربی اصفهان برابر ذوب آهن متوقف شد. حالا ۴ ماه بعد از آن مسابقات تیم‌ها باید در مقابل حریفان قرار بگیرند.

باتوجه به زمان یک ماهه برای انجام تمرینات، احتمالا شاهد برگزاری اردو‌ها و بازی‌های دوستانه نیز خواهیم بود که باید دید به چه شکلی انجام می‌شود و آیا محدودیتی برای برگزاری اردو و سفر تیم‌ها وجود خواهد داشت یا نه.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظری ندارم تراکتور قهرمان ه
تراکتور میتونه خودش رو از رده ششم در بیاره قهرمانی پیش کشش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار