بازدید 51153

سازمان سنجش: حذف سهمیه‌ها به کنکور ۹۹ نمی‌رسد

رئیس سازمان سنجش گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 19 May 2020

به گزارش تابناک، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: چند ماه قبل سهمیه های کنکور ساماندهی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

او افزود: از ارسال این لایحه به شورا هیچ نتیجه عملی ندیدیم، به همین دلیل سهمیه های کنکور در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.

خدایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد.

گفتنی است، آذر سال ۹۸ وزرای علوم و بهداشت لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را به هیئت دولت، ارائه کردند. در این لایحه مقرر شده که بخش اعظمی از سهمیه‌های کنکور حذف شوند. این لایحه ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بود.

بر اساس این لایحه مقرر شد که از ۱۹ سهمیه موجود در کنکور، ۱۶ سهمیه حذف شود و فقط سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی بماند. با گذشت شش ماه از ابلاغ این لایحه و نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکورهای سراسری، هنوز خبری از تصویب نهایی و اجرایی شدن این لایحه نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۲۴
هیچ وقت عملی نخواهد شد ، تازه با شروع بکار مجلس جدید امکان تعریف سهمیه های جدیدوجود دارد.تنها چیزی که برای مسوولین ارزش ندارد حق و حقوق مردم می باشد چرا مصوبه ای که تصویب شده اجرا نمی شود جناب آقای روحانی که ادعای حقوقدانی هم داری
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
عجیبه که ما فقط سهمیه مناطق و ایثارگران را شنیده بودیم. پس آن ۱۶ سهمیه چه بودند؟
انتظار نسل جوان کشور، تصويب و اجرايي شدن اين لايحه است.
سوء استفاده کننده ها نخواهند گذاشت.سهمیه های ناحق
شورای عالی انقلاب فرهنگی!!!
آیا برای فرهنگ و زندگی جوانان این مملکت برای این شورا اهمیت دارد؟ اگر دارد بعد از شش ماه توان تصمیم گیری نداشته.واقعا هر چه سریعتر باید نتیجه را اعلام کنند.
این یعنی حق و ناحق ادامه داره
بابا جمع کنید این مسخره بازی و تبعیض بین فرزندان این آب و خاک را ؟؟؟!! کجای دین چنین امتیازی را برای عده ای در جوامع اسلامی تجویز کرده است؟؟!! هر طور میخواهید عمل میکنید و به نسل جوان و بی پناه این جامعه با این سهمیه ها خیانت میکنید؟؟ این است که پزشکی بار می آید که به جای عمل برای بهبودی مریض عمل میکند که دیگه مریض عمرش به دنیا نباشد؟؟!! بابا بگذارید هر کس سواد و هوش و دانش را دارد وارد دانشگاه شود نه هرچه کند ذهن و ناتوان علمی هست با سهمیه وارد میکنید؟؟؟!
هر سال میگن به کنکور امسال نمی‌رسه
چیزی از این مهمتر هم برای یک میلیون داوطلب مگه وجود داره؟
برای یکبار هم که شده با حکم حکومتی و در اسرع وقت این بی عدالتی را حذف کنید شاید نسل آینده به عدالت شما باور داشته باشند
خداوند روی پل صراط به حساب این کسایی که این قوانین تبعیض آمیز رو نوشتند و تصویب کردند و اجرا کردند و استفاده کردند، انشاءالله رسیدگی خواهد کرد.
باسلام امیدوارم کسانی که این سهمیه هاروتصویب کردن روزخوش درزندگیشون نبینن انشاءالله.هرروزکه بحث سهمیه میشه داغ دلم تازه میشه خیرنبینینن انشاءالله.خصوصابیشترین ضربه روسهمیه ی جانبازان وشهدای عزیزمیزنه بدون هیچ غرضی مدیون وممنون اوناهم هستیم چون ازنزدیک شاهدبودم رتبه۱۱هزارباجانبازی۲۵درصدشد۵۰۰الان هم راحت داره پزشکی میخونه اونی که باترازعلمی خودش میشه ۳هزاریا۴هزاروپایینترحتی درپردیس هاهم پذیرفته نمیشه.برای این عزیزان تسهیلات رایگان درحوزه بهداشت مسکن تحصیلا ت و...درنظربگیریدولی این سهمیه هاروحذف کنید.ظلمه ظلمه ظلمه.به خداواگذارتون میکینم.
چرا این قدر با روح وروان بچه ها بازی می کنید بررسی بودجه سالانه مملکت این همه وقت نمی بره والله اراده ای برای انجام آن نیست وگرنه دریک زمان بسیار کوتاه شدنیه و نیاز به این همه وقت تلف کردن نیست بیابید یک بار برای همیشه این بی عدالتی محض و رانت بازی رو تمام کنید وبرای دنیا و آخرت خود باقیات و صالحات بگذارید
واقعا چند سال است که با این سهمیه بندیهای کنکور حق یه عده از دانش اموزان که دارند تلاش میکنن حتی با کمبود هزینه ولی درس میخونن ضایع شده است چون یه عده با نخوندن درس فقط به امید سهمیه کنکور با رتیه خوب قبول میشوند به خدع اگه شهدا خودشون این بی عدالتیو قبول داشته باشند
خصلت دولت روحانی است کرختی وروز مرگی وقت کشی به قول طنازی وزرا روحانی رو بایست به ضرب سرم امپول به وزارت خانه رساند/
من به عنوان یک دبیر وقتی می بینم که دانش آموزان کوشا و شایسته به خاطر این سهمیه های واقعا ناعادلانه پشت در دانشگاه ها می مونن وبه جای آن ها کسانی که به مراتب ضعیف تر هستن جای آن ها را اشغال می‌کنند بسیار رنج می برم باشد که مسولین مربوط راهکار درستی در نظر بگیرن که این استعدادها ی ناب بیهوده هرز نروند و از طرفی باعث کوچ نازنیانمان به دیگر ممالک نشویم
دادن ویا نوشتن نظریه آنهم برای سرکار گذاشتن گناهی بزرگ نابخشودنی است در کدام کشور علم را هدیه میدهند در کدام کشور پیشرفته بدون توان کسی را دکتر میکنند .از کودک ده ساله هم نظر خواهی بشه بیهودگی سهمیه را مسخره خواهد کرد.اعظای شورای فرهنگی برای خود شیرینی و به نفع عزیزان خود اقدامی نکرده و نخواهند کرد برای تحصیل علم لازم است وبرای حمایت از سهمیه داران استخدام ،مسکن،امتیازات حقوقی و.......به حق است نه دادن کرسی دانشگاه.
مشکل اساسی این است که اصولگرایان به خصوص جریانات تندرو نمی‌خواهند بپذیرند که نارضایتی وجود دارد و زمانیکه این نارضایتی خودش را در قالب اعتصاب و اعتراض‌های صنفی نشان می‌دهد تندرو‌ها دو پاسخ بیشتر ندارند، نخست اینکه خارجی‌ها یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان را متهم می‌کنند و پای فتنه را وسط می‌کشند؛ و دوم، انگشت اتهام به سمت بخش انتخابی نظام یعنی دولت ومجلس می‌گیرند که باید پاسخگو باشند، این گروه نمی‌خواهد به عمق نارضایتی مردم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشد. به هیچ وجه در پی تبرئه اصلاح طلبان نیستم، اما واقع مطلب این است که اگر قرار بر تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات متهمانی که موجب نارضایتی مردم شدند باشد به طور قطع اصلاح طلبان متهم ردیف اول این دادگاه نخواهند بود.
فهمیدن میخواهم کنکور بدم سال بعدمیخوان سهمیه روبردارن
تا کِی باید حق بعضی ها خورده بشه؟
وقتی نمی خوایید کاری کنید چرا علکی آدم رو دل خوش می کنید
هر فلاکتی که توی این مملکت در این چهل سال میبینید اثر مستقیم و غیر مستقیم جنگ و سو استفاده از عنوان جبهه و جنگ است
وگرنه هیچ کودک نالایقی نمیتوانست حتی دیپلم بگیرد تا فردا روزی خون و ایثار پدرش را در دانشگاه و مشاغل حساس جستجو کند
ضمنا با مجلس جدید منتظر وسعت بیش از حد تعریف دایره ایثارگری خواهیم بود
یک نفر معنی حق الناس در حکومت اسلامی توضیح دهد
بي عدالتي و نامردي محض!! كداميك از اونايي كه نميگذارند اين سهميه ها حذف بشه حاضرند زن و بچشونو ببرند پيش اين پزشكايي كه با سهميه قبول شدند؟؟ نه واقعا؟!! اونايي كه حامي اين قانون هستند تا سرما بخورن سر از آلمان و بهترين پزشكاي اونجا درميارند. بس كنيد ديگه!!!!!
به خدا قسم در اين ماه رمضان كه يكي از پزشكاي ايراني كه اومده بود اروپا بايد يه امتحان تخصصي زبان ميداد كه بتنوه كار طبابت را در اونجا شروع كنه ولي بعد از پنج سال هنوز توي اون آزمون معمولي قبول نشده بود! من خيلي تعجب كردم چون كسي كه كنكور پزشكي قبول ميشه بايد سطح هوشي بالايي داشته باشه؛ بعد از پرس و جو فهميدم سهميه اي بوده!!! خدا به داد مريضايي كه پيش اينها ميرن برسه. پيش هر دكتري ميخوايد بريد حتما چك كنيد كه سهميه اي بودن يا نه. هرچند اين بي عدالتي اينقدر واضح هست كه اونايي كه استفاده كردن خجالت ميكشن بگن!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل